نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorامیدی نجف آبادی, مریمfa_IR
dc.date.accessioned1400-12-10T19:56:37Zfa_IR
dc.date.accessioned2022-03-01T19:56:47Z
dc.date.available1400-12-10T19:56:37Zfa_IR
dc.date.available2022-03-01T19:56:47Z
dc.date.issued2021-05-22en_US
dc.date.issued1400-03-01fa_IR
dc.date.submitted2021-02-26en_US
dc.date.submitted1399-12-08fa_IR
dc.identifier.citationامیدی نجف آبادی, مریم. (1400). آموزش کارآفرینانه؛ چیستی، چرایی و چگونگی انجام آن. ترویج علم, 12(1), 160-180. doi: 10.22034/popsci.2021.292799.1101fa_IR
dc.identifier.issn2251-9033
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22034/popsci.2021.292799.1101
dc.identifier.urihttp://www.popscijournal.ir/article_143434.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/843912
dc.description.abstractدر گذشته باور بر این بود که کارآفرینان دارای ویژگی ذاتی هستند و این ویژگی­ها مانند خلاقیت، مهارت تعامل انسانی و ریسک پذیری همراه آنان متولد می­گردد. بنابرین فرض اصلی این بود که کارآفرینی از طریق آموزش حاصل نمی­شود. اما امروزه کارآفرینی بعنوان یک رشته علمی شناخته شده است و از طریق آموزش باید دانش آن کسب گردد. در مقاله حاضر سه سوال اصلی مطرح است؛ 1) آموزش کارآفرینی چیست؟ 2) چرا آموزش کارآفرینی اهمیت دارد؟ 3) آموزش کارآفرینی چگونه انجام می­شود؟ این مقاله به شیوه مروری انجام شده است. برای یافتن مستندات مرتبط با سه سوال در پایگاه گوگل اسکولار و پایگاه جهاد دانشگاهی با استفاده از کلمات کلیدی تعداد بیش از 22 مقاله مرتبط بررسی شد. این مقاله در سه قسمت به همراه مدلهای جامعی ارائه شده است. در قسمت اول به مفهوم آموزش کارآفرینانه و واژه­های مرتبط با آن پرداخته می­شود. در قسمت دوم چرایی و اهمیت آموزش کارآفرینانه بیان می­گردد و در قسمت سوم چگونگی انجام آموزش کارآفرینانه در قالب مدل رفتاری آژن ارائه می­شود. سپس یک ابزار ایجاد ارزش و کارافرینی با نام نظریه امکان­گرایی معرفی گردید. نهایتا بر مبنای نتایج تحقیق جمع بندی و پیشنهاداتی ارائه شد.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherانجمن ترویج علم ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofترویج علمfa_IR
dc.relation.ispartofPopularization of Scienceen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22034/popsci.2021.292799.1101
dc.subjectآموزش کارآفرینانهfa_IR
dc.subjectچیستی آموزش کارآفرینانهfa_IR
dc.subjectچرایی آموزش کارآفرینانهfa_IR
dc.subjectچگونگی انجام آموزش کارآفرینانهfa_IR
dc.titleآموزش کارآفرینانه؛ چیستی، چرایی و چگونگی انجام آنfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله ترویجیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه اقتصاد، ترویج و آموزش کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume12
dc.citation.issue1
dc.citation.spage160
dc.citation.epage180


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد