| dc.contributor.author | امیدی نجف آبادی, مریم | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1400-12-10T19:56:37Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2022-03-01T19:56:47Z | |
| dc.date.available | 1400-12-10T19:56:37Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2022-03-01T19:56:47Z | |
| dc.date.issued | 2021-05-22 | en_US |
| dc.date.issued | 1400-03-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2021-02-26 | en_US |
| dc.date.submitted | 1399-12-08 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | امیدی نجف آبادی, مریم. (1400). آموزش کارآفرینانه؛ چیستی، چرایی و چگونگی انجام آن. ترویج علم, 12(1), 160-180. doi: 10.22034/popsci.2021.292799.1101 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2251-9033 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22034/popsci.2021.292799.1101 | |
| dc.identifier.uri | http://www.popscijournal.ir/article_143434.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/843912 | |
| dc.description.abstract | در گذشته باور بر این بود که کارآفرینان دارای ویژگی ذاتی هستند و این ویژگیها مانند خلاقیت، مهارت تعامل انسانی و ریسک پذیری همراه آنان متولد میگردد. بنابرین فرض اصلی این بود که کارآفرینی از طریق آموزش حاصل نمیشود. اما امروزه کارآفرینی بعنوان یک رشته علمی شناخته شده است و از طریق آموزش باید دانش آن کسب گردد. در مقاله حاضر سه سوال اصلی مطرح است؛ 1) آموزش کارآفرینی چیست؟ 2) چرا آموزش کارآفرینی اهمیت دارد؟ 3) آموزش کارآفرینی چگونه انجام میشود؟ این مقاله به شیوه مروری انجام شده است. برای یافتن مستندات مرتبط با سه سوال در پایگاه گوگل اسکولار و پایگاه جهاد دانشگاهی با استفاده از کلمات کلیدی تعداد بیش از 22 مقاله مرتبط بررسی شد. این مقاله در سه قسمت به همراه مدلهای جامعی ارائه شده است. در قسمت اول به مفهوم آموزش کارآفرینانه و واژههای مرتبط با آن پرداخته میشود. در قسمت دوم چرایی و اهمیت آموزش کارآفرینانه بیان میگردد و در قسمت سوم چگونگی انجام آموزش کارآفرینانه در قالب مدل رفتاری آژن ارائه میشود. سپس یک ابزار ایجاد ارزش و کارافرینی با نام نظریه امکانگرایی معرفی گردید. نهایتا بر مبنای نتایج تحقیق جمع بندی و پیشنهاداتی ارائه شد. | fa_IR |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | انجمن ترویج علم ایران | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | ترویج علم | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Popularization of Science | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22034/popsci.2021.292799.1101 | |
| dc.subject | آموزش کارآفرینانه | fa_IR |
| dc.subject | چیستی آموزش کارآفرینانه | fa_IR |
| dc.subject | چرایی آموزش کارآفرینانه | fa_IR |
| dc.subject | چگونگی انجام آموزش کارآفرینانه | fa_IR |
| dc.title | آموزش کارآفرینانه؛ چیستی، چرایی و چگونگی انجام آن | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله ترویجی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشیار گروه اقتصاد، ترویج و آموزش کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 12 | |
| dc.citation.issue | 1 | |
| dc.citation.spage | 160 | |
| dc.citation.epage | 180 | |