• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی پژوهشی توسعه کارآفرینی
    • دوره 16, شماره 5 (ویژه نامه)
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی پژوهشی توسعه کارآفرینی
    • دوره 16, شماره 5 (ویژه نامه)
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    نقش میانجی گرایش کارآفرینانه فردی در رابطه بین آموزش کارآفرینی و قصد کارآفرینانه دانشجویان

    (ندگان)پدیدآور
    محمدی, سعیدحسینی نیا, غلامحسینداستانی مبارکه, مازیار
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.039 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی - کمی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
     هدف: هدف اصلی‌ این پژوهش بررسی‌ تاثیر آموزش کارآفرینی ‌بر قصد کارآفرینانه دانشجویان با توجه به نقش میانجی‌ گرایش‌کارآفرینانه فردی ‌می‌باشد. روش: این تحقیق در قالب یک پژوهش‌کمّی، با‌هدف کاربردی‌ و ازطریق جمع آوری‌پرسشنامه حسب پژوهشهای ‌پیشین به‌صورت محقق ساخته و آنلاین در نیمه دوم سال 1400 انجام شده است. تعداد 143 پرسشنامه از بین دانشجویان دانشگاه تهران که آموزشهای‌کارآفرینی‌ را دیده بودند، برای ‌تجزیه و تحلیل انتخاب شد که این میزان با توجه به تعداد نمونه لازم قابل قبول میباشد. برای ‌تجزیه و تحلیل داده‌ها، از تحلیل رگرسیون و از روش حداقل مربعات جزئی‌در مدل‌سازی ‌معادلات ساختاری ‌استفاده شده است. برای‌سنجش پایایی ‌از‌هر دو آماره آلفای‌کرونباخ و پایایی ‌ترکیبی ‌استفاده شده است. برای‌ سنجش روایی ‌نیز از سازه‌های ‌روایـی‌همگرا و روایی‌واگرا استفاده شده است. یافته‌ها: نتایج این پژوهش نشان می‌دهد ابعاد گرایش کارآفرینانه فردی ‌به‌غیر از نوآوری، رابطه میانجی‌گری‌بین آموزش کارآفرینی ‌و ایجاد قصدکارآفرینانه دارند. از این رو تمرکز بیش از اندازه بر ‌نوآوری ‌در آموزش‌های‌کارآفرینی‌می‌بایست مورد تجدید نظر قرار بگیرد.نتیجه‌گیری: دستاورد مشخص این پژوهش بررسی‌ابعاد سه‌گانه گرایش کارآفرینانه فردی ‌به‌صورت مجزا است که در ادبیات پژوهشی‌این بررسی‌تحت عنوان تک عامله شناخته می‌شود. بر اساس پژوهشهای‌ تک عامله، ابعاد یک متغیر (در اینجا گرایش کارآفرینانه فردی) و رابطه آن با سایر متغیرها سنجیده می‌شود. از این رو در خصوص تاثیر میانجی‌گر گرایش کارآفرینانه فردی، این پژوهش دستاوردهای‌جدیدی ‌را ارائه داده است.
    کلید واژگان
    آموزش کارآفرینی
    پیشگامی
    ریسک پذیری
    قصدکارآفرینانه
    نوآوری
    آموزش و یادگیری کارآفرینان

    شماره نشریه
    5
    تاریخ نشر
    2024-02-20
    1402-12-01
    ناشر
    دانشکده کارآفرینی
    Faculty of Entrepreneurship, University of Tehran
    سازمان پدید آورنده
    گروه سازمانی، دانشکده کارآفرینی، دانشگاه تهران، تهران، ایران.
    گروه کسب وکار، دانشکده کارآفرینی، دانشگاه تهران، تهران، ایران
    گروه کسب وکار، دانشکده کارآفرینی، دانشگاه تهران، تهران، ایران

    شاپا
    2008-2266
    URI
    https://dx.doi.org/10.22059/jed.2023.355074.654141
    https://jed.ut.ac.ir/article_96900.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1093755

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب