مرور دوره 13, شماره 1 بر اساس تاریخ انتشار
در حال نمایش موارد 1 - 5 از 5
-
مقایسۀ رویکرد آموزش مبتنی بر بازی و رویکرد سنتی: بررسی میزان فعالیت بدنی، انگیزش خود-تعیین و لذت
(دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران, 2021-05-22)مطالعۀ حاضر با هدف بررسی تأثیر دو رویکرد آموزشی مبتنی بر بازی و رویکرد آموزشی سنتی بر میزان فعالیت بدنی، انگیزش خود-تعیین و لذت از فعالیت بدنی دانشجویان شرکتکننده در کلاسهای تربیت بدنی انجام گرفت. پژوهش حاضر از نوع ...
-
تأثیر خودگفتاری انگیزشی بر عملکرد هماهنگی دودستی دانشجویان
(دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران, 2021-05-22)خودگفتاری، از عوامل روانشناختی مؤثر بر بهبود و موفقیت اجرای حرکتی فرد است. هدف از پژوهش حاضر بررسی تأثیر خودگفتاری انگیزشی بر هماهنگی دودستی دانشجویان بود. به این منظور 24 دانشجوی رشتۀ تربیت بدنی (12 دختر و 12 پسر با ...
-
تأثیر بازخورد خودکنترل بر یادگیری تولید نیروهای کم، متوسط و بیشینه در شرایط خستگی ذهنی
(دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران, 2021-05-22)خستگی ذهنی، حالتی روانشناختی است که بهواسطۀ فعالیت مداوم شناختی ایجاد شده و سبب کاهش عملکرد جسمانی میشود، اما تأثیر آن بر یادگیری حرکتی کمتر بررسی شده است. هدف از پژوهش حاضر بررسی تأثیر بازخورد خودکنترلی بر یادگیری تولید ...
-
ارتباط بین راهبردهای مقابلهای و تسلط فراانگیزشی در ورزشکاران نخبه: رویکرد نظریۀ بازگشتی
(دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران, 2021-05-22)هدف از پژوهش حاضر بررسی ارتباط بین راهبردهای مقابلهای با تسلط فراانگیزشی در ورزشکاران نخبۀ دانشگاهی براساس نظریۀ بازگشتی بود. تعداد 124 ورزشکار که در تیمهای ورزشی دانشگاه عضویت داشتند، بهصورت در دسترس در این پژوهش شرکت ...
-
تأثیر خستگی پیرامونی و مرکزی بر خطای ادراک عمق
(دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران, 2021-05-22)تحقیق حاضر با هدف بررسی تأثیر خستگی پیرامونی و مرکزی بر خطای ادراک عمق دانشآموزان صورت گرفت. جامعهَ آماری دانشآموزان شهرستان خدابنده بود که از بین آنها 42 نفر بهصورت نمونهگیری در دسترس با میانگین سنی 49/0± 88/16سال ...



