نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorزمانی بابگهری, خدیجهfa_IR
dc.contributor.authorمختاری نوری, جمیلهfa_IR
dc.contributor.authorخادم الحسینی, سید محمدfa_IR
dc.contributor.authorعابدی, عباسfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T23:08:04Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T23:08:05Z
dc.date.available1399-08-23T23:08:04Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T23:08:05Z
dc.date.issued2014-06-01en_US
dc.date.issued1393-03-11fa_IR
dc.identifier.citationزمانی بابگهری, خدیجه, مختاری نوری, جمیله, خادم الحسینی, سید محمد, عابدی, عباس. (1393). اجرای دستورالعمل های پرستاری مبتنی بر شواهد و تأثیر آن بر کیفیت استانداردهای مراقبت پرستاری در بیماران بستری بخش مراقبت ویژه قلب. آموزش و اخلاق در پرستاري, 3(1), 35-42.fa_IR
dc.identifier.issn2322-5300
dc.identifier.urihttp://ethic.jums.ac.ir/article-1-144-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/648395
dc.description.abstractمقدمه: دستورالعمل های پرستاری مبتنی بر شواهد، از ابزارهای مهمی در افزایش کیفیت کار بالینی پرستاران به شمار می روند . از مهمترین شاخص های سنجش کیفیت مراقبت ارائه شده به بیمار، کیفیت استانداردهای مراقبت پرستاری است. بنابراین این پژوهش با هدف اجرای دستورالعمل های پرستاری مبتنی بر شواهد و تأثیر آن برکیفیت استانداردهای مراقبت پرستاری در بیماران مبتلا به سندرم کرونر حاد بستری در بخش مراقبت ویژه قلب انجام شد. روش کار: این پژوهش کارآزمایی بالینی قبل و بعد، در بیمارستان حضرت فاطمه (س) شهر کرمان در (92-1391) انجام شد. مداخله شامل : آموزش دستورالعمل های پرستاری مبتنی بر شواهد به پرستاران شاغل در بخش مراقبت ویژه قلب و اجرای این دستورالعمل ها بر اساس فرایند پرستاری روی بیماران مبتلا به سندرم کرونر قلب بود. قبل و بعد از مداخله، کیفیت مراقبت های پرستاری با پرسشنامه ی محقق آماده و کیفیت استانداردهای مراقبت پرستاری آنا ، از طریق مشاهده و بررسی مستندات پرونده ی 90 بیمار قلبی بستری در بخش مراقبت ویژه قلب، اندازه گیری شد و داده ها توسط نرم افزار آماری (SPSS)نسخه ی 19 و استفاده از آمارهای توصیفی شامل : میانگین و انحراف معیار و آمارهای استنباطی شامل : آزمون های تی زوجی، کای اسکوئر و آزمون دقیق فیشر مورد بررسی قرار گرفت. یافته‌ها: در تمام مراحل فرایند، مقایسه ی میانگین نمرات قبل و بعد تفاوت آماری معنا داری داشت. به طوری که میانگین نمرات ثبت مراحل تشخیص پرستاری، برنامه ریزی، اجرا و ارزشیابی قبل از مداخله به ترتیب (62/0) 28/2، (04/1)75/1، (4/1) 3/9 و (6/1) 8/3 و بعد از مداخله به ترتیب (31/0) 88/3، (52/0) 7/5، (1) 13/15 و (6/0) 64/8 و 001/0 p= بود. نتیجه‌گیری: اجرای دستورالعمل های پرستاری مبتنی بر شواهد باعث ارتقاء کیفیت مراقبت های پرستاری گردید. بنابراین به مسئولان و مدیران بیمارستان ها ومراکز آموزشی خدمات بهداشتی- درمانی، پیشنهاد می شود آموزش دستورالعمل های پرستاری مبتنی بر شواهد را در دستور کار خود قرار دهند.fa_IR
dc.format.extent636
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.relation.ispartofآموزش و اخلاق در پرستاريfa_IR
dc.relation.ispartofEducation and Ethics in Nursingen_US
dc.subjectسندرم کرونر حادfa_IR
dc.subjectکیفیت مراقبت های پرستاریfa_IR
dc.subjectپرستاری مبتنی بر شواهدfa_IR
dc.subjectدستورالعمل های پرستاری مبتنی بر شواهدfa_IR
dc.subjectفرایند پرستاری.fa_IR
dc.subjectتخصصيfa_IR
dc.titleاجرای دستورالعمل های پرستاری مبتنی بر شواهد و تأثیر آن بر کیفیت استانداردهای مراقبت پرستاری در بیماران بستری بخش مراقبت ویژه قلبfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.citation.volume3
dc.citation.issue1
dc.citation.spage35
dc.citation.epage42


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد