عوامل اثر گذار بر فعالیتهای فردی انتقال دانش حاصل از پژوهشهای پرستاری
(ندگان)پدیدآور
ولی زاده, لیلازمان زاده, وحیدلک دیزجی, سیمانصیری, خدیجهمحمدیان روشن, سمیهباقر مداح, ساداتبهشید, مژگانپلمه, تینانوع مدرک
Textپژوهشي
زبان مدرک
فارسیچکیده
عوامل اثرگذار بر فعالیتهای فردی انتقال دانش حاصل از پژوهشهای پرستاری لیلا ولیزاده [1] ، وحید زمانزاده [2] ، سیما لک دیزجی3، خدیجه نصیری4، سمیه محمدیان روشن 5 *، سادات باقر مداح6، مژگان بهشید7، تینا پلمه8 تاریخ دریافت 01/11/1393 تاریخ پذیرش 25/01/1394 چکیده پیشزمینه و هدف: توجه به روشهای تولید، انتقال و بهکارگیری دانش حیاتی است. تولید دانش حاصل از پژوهش در پرستاری در حال افزایش میباشد ولی استفاده از آن در عمل روند کندی را میپیماید. ازاینرو پژوهش حاضر باهدف بررسی عوامل اثرگذار بر فعالیتهای فردی جهت انتقال تحقیق از دیدگاه اعضای هیئتعلمی و آموزشی پرستاری دانشگاههای علوم پزشکی در ایران انجام شد. مواد و روش کار: مطالعه توصیفی همبستگی به روش نمونهگیری خوشهای با شرکت 279 نفر از اعضای هیئتعلمی پرستاری دانشگاههای علوم پزشکی کشور انجام پذیرفت. جهت گردآوری دادهها از پرسشنامه نات و ویلداوسکی1980 و لاندری و همکاران 2001 و 2003 استفاده شد. دادهها با استفاده از SPSS ver13 تجزیهوتحلیل شد. یافتهها : نتایج مطالعه نشان داد در سطح فردی، بیشترین فعالیت مربوط به سخنرانی در همایشها و ارسال نتایج تحقیقات به ذینفعان و کمترین آن "شرکت در فعالیتهای تجاری" میباشد. عواملی از قبیل "پژوهش مبتنی بر نیاز مصرفکنندگان" و " سابقه خدمت بهعنوان مدرس پرستاری" ارتباط آماری معنیداری با فعالیتهای انتقال تحقیق در سطح فردی نشان دادند ( P
کلید واژگان
انتقال دانشپرستاری
پژوهش پرستاری
مدرس پرستاری
پرستاری
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2015-05-011394-02-11
ناشر
دانشگاه علوم پزشکی ارومیهسازمان پدید آورنده
PhD پرستاری، عضو هیئت علمی دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، گروه کودکانPhD پرستاری، عضو هیئت علمی دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، گروه داخلی جراحی
کارشناسی ارشد پرستاری، عضو هیئت علمی دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، گروه داخلی جراحی
کارشناسی ارشد پرستاری، عضو هیئت آموزشی دانشکده علوم پزشکی خلخال، گروه داخلی جراحی
دانشجوی کارشناسی ارشد پرستاری گرایش داخلی و جراحی، دانشگاه علوم پزشکی تبریز، واحد بین المللی ارس (نویسنده مسئول)
دکتری پرستاری، دانشگاه علوم بهزیستی
دانشجوی PhD پرستاری، عضو هیئت علمی دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، گروه داخلی جراحی
دانشجوی کارشناسی ارشد پرستاری گرایش داخلی و جراحی، دانشگاه علوم پزشکی تبریز، واحد بین المللی ارس
شاپا
2717-03062008-742X
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
عملکرد بالینی مربیان پرستاری از دیدگاه دانشجویان و مربیان پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی
رستمی, حسین؛ رحمانی, آزاد؛ قهرمانیان, اکرم؛ زمان زاده, وحید (دانشگاه علوم پزشکی ایران, 2010-02-01)زمینه و هدف: آموزش بالینی مهم ترین قسمت آموزش پرستاری بوده و کیفیت آن متاثر از عوامل زیادی است. یکی از مهم ترین این عوامل عملکرد بالینی مربیان پرستاری میباشد. هدف این مطالعه تعیین و مقایسه دیدگاه مربیان و دانشجویان ...
-
وضعیت تمایل به ترک حرفه پرستاری و برخی عوامل مرتبط در مراکز آموزشی درمانی شهر قم
شریفی فرد, فاطمه؛ حاجی محمدحسینی, مهسا؛ اکبری, ولیالله؛ صادقی, رقیه؛ یعقوبی کوپایی, سعید؛ شعوری بیدگلی, علیرضا؛ آسایش, حمید (2019-04-01)زمینه و هدف: تمایل به ترک حرفه پرستاری میتواند کمبودهای موجود در زمینه تأمین نیروی کار پرستار را تشدید کند که در نهایت، اثرات منفی بر کیفیت ارائه خدمات سلامت در پی خواهد داشت. مطالعه حاضر با هدف تعیین وضعیت تمایل به ترک ...
-
اجرای دستورالعمل های پرستاری مبتنی بر شواهد و تأثیر آن بر کیفیت استانداردهای مراقبت پرستاری در بیماران بستری بخش مراقبت ویژه قلب
زمانی بابگهری, خدیجه؛ مختاری نوری, جمیله؛ خادم الحسینی, سید محمد؛ عابدی, عباس (2014-06-01)مقدمه: دستورالعمل های پرستاری مبتنی بر شواهد، از ابزارهای مهمی در افزایش کیفیت کار بالینی پرستاران به شمار می روند . از مهمترین شاخص های سنجش کیفیت مراقبت ارائه شده به بیمار، کیفیت استانداردهای مراقبت پرستاری است. بنابراین ...




