مقایسه توانمندی مدیریت دانشجویان مدیریت خدمات بهداشتی درمانی و دانشجویان پزشکی بر اساس شاخصهای هوش هیجانی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
(ندگان)پدیدآور
سموعی, راحلهکمالی, فرحنازدهکردی, مهرالساداتیزدی کجانی, مریمنوع مدرک
Textساير موارد
زبان مدرک
فارسیچکیده
مقدمه: هوش هیجانی شکل تکامل یافتهای از توجه به انسان در محیط کاری است و افراد با هوش هیجانی بالا، در زندگی کارآمد، مولد و مفیدند. این مطالعه با هدف بررسی و مقایسه توانمندی مدیریت دانشجویان رشتههای مدیریت خدمات بهداشتی- درمانی و پزشکی بر اساس مؤلفههای هوش هیجانی انجام شده است.
روشها: این مطالعه از نوع توصیفی- تحلیلی و حجم نمونه برابر با 100 نفر از دانشجویان رشتههای مدیریت خدمات بهداشتی- درمانی و پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در سال 1385 بوده است. سنجش میزان هوش هیجانی با استفاده از پرسشنامه بار- ان انجام شده، سپس تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از نرمافزار رایانهای SPSS و آزمون T student و ضریب همبستگی پیرسون صورت گرفت.
نتایج: بین میزان هوش هیجانی دانشجویان رشتههای مدیریت خدمات بهداشتی- درمانی و پزشکی (در هر یک از مقیاسها و نمره کل) تفاوت معنادار به دست نیامد.
نتیجهگیری: طبق نتایج این مطالعه، توانمندی مدیریت دانشجویان رشتههای مدیریت خدمات بهداشتی- درمانی و پزشکی برحسب شاخصهای هوش هیجانی قابل تبیین نبوده است. توصیه میشود محققان دیگر، به بررسی سایر متغیرها بپردازند.
کلید واژگان
هوش هیجانیتوانمندی مدیریت
دانشجو
مدیریت خدمات بهداشتی- درمانی
پزشکی
ساير موارد
شماره نشریه
5تاریخ نشر
2011-02-011389-11-12
ناشر
دانشگاه علوم پزشکی اصفهانشاپا
1608-93598892-1735




