• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی
    • دوره 10, شماره 5
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی
    • دوره 10, شماره 5
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    مقایسه توانمندی مدیریت دانشجویان مدیریت خدمات بهداشتی درمانی و دانشجویان پزشکی بر اساس شاخص‌های هوش هیجانی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

    (ندگان)پدیدآور
    سموعی, راحلهکمالی, فرحنازدهکردی, مهرالساداتیزدی کجانی, مریم
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    277.8کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    ساير موارد
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    مقدمه: هوش هیجانی شکل تکامل یافته‌ای از توجه به انسان در محیط کاری است و افراد با هوش هیجانی بالا، در زندگی کارآمد، مولد و مفیدند. این مطالعه با هدف بررسی و مقایسه توانمندی مدیریت دانشجویان رشته‌های مدیریت خدمات بهداشتی- درمانی و پزشکی بر اساس مؤلفه‌های هوش هیجانی انجام شده است. روش‌ها: این مطالعه از نوع توصیفی- تحلیلی‌ و حجم نمونه برابر با 100 نفر از دانشجویان رشته‌های مدیریت خدمات بهداشتی- درمانی و پزشکی در‌ دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در سال 1385 بوده است. سنجش میزان هوش هیجانی با استفاده از پرسشنامه بار- ان انجام شده، سپس تجزیه و تحلیل داده‌ها با استفاده از نرم‌افزار رایانه‌ای SPSS و آزمون T student و ضریب همبستگی پیرسون صورت گرفت. نتایج: بین میزان هوش هیجانی دانشجویان رشته‌های مدیریت خدمات بهداشتی- درمانی و پزشکی (در هر یک از مقیاس‌ها و نمره کل) تفاوت معنادار به دست نیامد. نتیجه‌گیری: طبق نتایج این مطالعه، توانمندی مدیریت دانشجویان رشته‌های مدیریت خدمات بهداشتی- درمانی و پزشکی برحسب شاخص‌های هوش هیجانی قابل تبیین نبوده است. توصیه می‌شود محققان دیگر، به بررسی سایر متغیرها بپردازند.
    کلید واژگان
    هوش هیجانی
    توانمندی مدیریت
    دانشجو
    مدیریت خدمات بهداشتی- درمانی
    پزشکی
    ساير موارد

    شماره نشریه
    5
    تاریخ نشر
    2011-02-01
    1389-11-12
    ناشر
    دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

    شاپا
    1608-9359
    8892-1735
    URI
    http://ijme.mui.ac.ir/article-1-1624-fa.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/617643

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب