نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorپیمان, هادیfa_IR
dc.contributor.authorزریان, امینهfa_IR
dc.contributor.authorصادقی‌فر, جمیلfa_IR
dc.contributor.authorعلیزاده, مریمfa_IR
dc.contributor.authorیعقوبی, منیرهfa_IR
dc.contributor.authorیمانی, نیکوfa_IR
dc.contributor.authorرستمی, آزیتاfa_IR
dc.contributor.authorدل‌پیشه, علیfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T14:57:14Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T14:57:14Z
dc.date.available1399-08-23T14:57:14Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T14:57:14Z
dc.date.issued2011-02-01en_US
dc.date.issued1389-11-12fa_IR
dc.identifier.citationپیمان, هادی, زریان, امینه, صادقی‌فر, جمیل, علیزاده, مریم, یعقوبی, منیره, یمانی, نیکو, رستمی, آزیتا, دل‌پیشه, علی. (1389). ویژگی‌های یک استاد توانمند از دیدگاه دانشجویان علوم پزشکی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی, 10(5), 1131-1139.fa_IR
dc.identifier.issn1608-9359
dc.identifier.issn8892-1735
dc.identifier.urihttp://ijme.mui.ac.ir/article-1-1614-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/617635
dc.description.abstractمقدمه: شناسایی عوامل تأثیر‌گذار بر ارزشیابی اساتید به عنوان مهم‌ترین قطب فرآیند یادگیری از دیدگاه قطب دیگر این فرآیند یعنی فراگیران، می‌تواند به طور بالقوه تأثیر بسزایی در ارتقای کیفیت آموزشی داشته باشد. هدف از پژوهش حاضر تعیین ویژگی‌های یک استاد توانمند از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ایلام می‌باشد. روش‌ها: در این پژوهش توصیفی مقطعی، تعداد 800 نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ایلام در سال تحصیلی1389-1388 با روش نمونه‌گیری تصادفی چند مرحله‌ای تخصیص یافته وارد مطالعه گردیدند. با استفاده از یک پرسشنامه استاندارد که روایی و پایایی آن قبلاً سنجیده شده بود، داده‌های مورد نظر جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل آماری بر روی آنها صورت گرفت. نتایج: در مجموع 68 درصد نمونه‌ها دختر و 7/52 درصد در مقاطع کارشناسی/دکترا مشغول به تحصیل بودند. میانگین نمره برای روش تدریس، ارتباطات بین فردی، ویژگی‌های فردی استاد و دانش‌پژوهی استاد به ترتیب 3/11±8/83، 9/13±7/83، 2/11±9/81 و2/17±6/71 بود. ارتباط معناداری بین دیدگاه دانشجویان با جنسیت، رشته تحصیلی، مقطع تحصیلی و دانشکده محل تحصیل دانشجویان وجود داشت(05/0fa_IR
dc.format.extent282
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی اصفهانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله ایرانی آموزش در علوم پزشکیfa_IR
dc.subjectاستاد توانمندfa_IR
dc.subjectارزشیابیfa_IR
dc.subjectدانشجویان علوم پزشکیfa_IR
dc.subjectساير مواردfa_IR
dc.titleویژگی‌های یک استاد توانمند از دیدگاه دانشجویان علوم پزشکیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeساير مواردfa_IR
dc.citation.volume10
dc.citation.issue5
dc.citation.spage1131
dc.citation.epage1139


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد