ویژگیهای یک استاد توانمند از دیدگاه دانشجویان علوم پزشکی
| dc.contributor.author | پیمان, هادی | fa_IR |
| dc.contributor.author | زریان, امینه | fa_IR |
| dc.contributor.author | صادقیفر, جمیل | fa_IR |
| dc.contributor.author | علیزاده, مریم | fa_IR |
| dc.contributor.author | یعقوبی, منیره | fa_IR |
| dc.contributor.author | یمانی, نیکو | fa_IR |
| dc.contributor.author | رستمی, آزیتا | fa_IR |
| dc.contributor.author | دلپیشه, علی | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-08-23T14:57:14Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-11-13T14:57:14Z | |
| dc.date.available | 1399-08-23T14:57:14Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-11-13T14:57:14Z | |
| dc.date.issued | 2011-02-01 | en_US |
| dc.date.issued | 1389-11-12 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | پیمان, هادی, زریان, امینه, صادقیفر, جمیل, علیزاده, مریم, یعقوبی, منیره, یمانی, نیکو, رستمی, آزیتا, دلپیشه, علی. (1389). ویژگیهای یک استاد توانمند از دیدگاه دانشجویان علوم پزشکی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی, 10(5), 1131-1139. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 1608-9359 | |
| dc.identifier.issn | 8892-1735 | |
| dc.identifier.uri | http://ijme.mui.ac.ir/article-1-1614-fa.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/617635 | |
| dc.description.abstract | مقدمه: شناسایی عوامل تأثیرگذار بر ارزشیابی اساتید به عنوان مهمترین قطب فرآیند یادگیری از دیدگاه قطب دیگر این فرآیند یعنی فراگیران، میتواند به طور بالقوه تأثیر بسزایی در ارتقای کیفیت آموزشی داشته باشد. هدف از پژوهش حاضر تعیین ویژگیهای یک استاد توانمند از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ایلام میباشد. روشها: در این پژوهش توصیفی مقطعی، تعداد 800 نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ایلام در سال تحصیلی1389-1388 با روش نمونهگیری تصادفی چند مرحلهای تخصیص یافته وارد مطالعه گردیدند. با استفاده از یک پرسشنامه استاندارد که روایی و پایایی آن قبلاً سنجیده شده بود، دادههای مورد نظر جمعآوری و تجزیه و تحلیل آماری بر روی آنها صورت گرفت. نتایج: در مجموع 68 درصد نمونهها دختر و 7/52 درصد در مقاطع کارشناسی/دکترا مشغول به تحصیل بودند. میانگین نمره برای روش تدریس، ارتباطات بین فردی، ویژگیهای فردی استاد و دانشپژوهی استاد به ترتیب 3/11±8/83، 9/13±7/83، 2/11±9/81 و2/17±6/71 بود. ارتباط معناداری بین دیدگاه دانشجویان با جنسیت، رشته تحصیلی، مقطع تحصیلی و دانشکده محل تحصیل دانشجویان وجود داشت(05/0 | fa_IR |
| dc.format.extent | 282 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه علوم پزشکی اصفهان | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی | fa_IR |
| dc.subject | استاد توانمند | fa_IR |
| dc.subject | ارزشیابی | fa_IR |
| dc.subject | دانشجویان علوم پزشکی | fa_IR |
| dc.subject | ساير موارد | fa_IR |
| dc.title | ویژگیهای یک استاد توانمند از دیدگاه دانشجویان علوم پزشکی | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | ساير موارد | fa_IR |
| dc.citation.volume | 10 | |
| dc.citation.issue | 5 | |
| dc.citation.spage | 1131 | |
| dc.citation.epage | 1139 |




