نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorحقانی, فریباfa_IR
dc.contributor.authorچاوشی, الهامfa_IR
dc.contributor.authorوالیانی, علیfa_IR
dc.contributor.authorیار محمدیان, محمدحسینfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T14:57:02Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T14:57:03Z
dc.date.available1399-08-23T14:57:02Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T14:57:03Z
dc.date.issued2011-02-01en_US
dc.date.issued1389-11-12fa_IR
dc.identifier.citationحقانی, فریبا, چاوشی, الهام, والیانی, علی, یار محمدیان, محمدحسین. (1389). سبک‌های تدریس اساتید مقطع علوم پایه دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی, 10(5), 943-949.fa_IR
dc.identifier.issn1608-9359
dc.identifier.issn8892-1735
dc.identifier.urihttp://ijme.mui.ac.ir/article-1-1122-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/617617
dc.description.abstractمقدمه: سبک تدریس اساتید در ارتقای میزان یادگیری موثر است. دستیابی به چنین هدف مهمی مستلزم این است که مدرسان در سبک‌های تدریس خود از شیوه‌های متفاوت استفاده کنند. این مطالعه با هدف تعیین سبک‌های تدریس اساتید مقطع علوم پایه دانشکده پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان انجام شده است. روش‌ها: در یک مطالعه توصیفی در سال 1387، تعداد 74 استاد علوم پایه دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به صورت سرشماری انتخاب شدند. ابزار پژوهش پرسشنامه استاندارد سبک تدریس پراشنیگ (TSA) شامل 61 گویه بود. تجزیه و تحلیل داده‌ها به صورت میانگین، انحراف معیار در نرم‌افزار SPSS انجام شد. نتایج: در حیطه روش‌های تدریس(2/93) درصد، در حیطه راهبردهای مدیریت (3/97) درصد، درحیطه محیط کلاس(6/71) درصد، و در حیطه فنون برنامه‌ریزی (6/98) درصد اساتید از سبک انعطاف‌پذیر استفاده کرده‌اند. نتیجه‌گیری: توصیه می‌شود سبک‌های تدریس اساتید برمبنای سبک‌های ترجیحی دانشجویان انتخاب شود و کارگاه‌های آموزشی در زمینه آشنایی اساتید با سبک‌های تدریس برگزار گردد.fa_IR
dc.format.extent224
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی اصفهانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله ایرانی آموزش در علوم پزشکیfa_IR
dc.subjectسبک تدریسfa_IR
dc.subjectاساتیدfa_IR
dc.subjectمقطع علوم پایهfa_IR
dc.subjectدانشکده پزشکیfa_IR
dc.subjectساير مواردfa_IR
dc.titleسبک‌های تدریس اساتید مقطع علوم پایه دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشی اصیلfa_IR
dc.citation.volume10
dc.citation.issue5
dc.citation.spage943
dc.citation.epage949


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد