| dc.contributor.author | طالبی, اردشیر | fa_IR |
| dc.contributor.author | متقی, پیمان | fa_IR |
| dc.contributor.author | دادگستر نیا, محمد | fa_IR |
| dc.contributor.author | نوربخش, نصرت | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-08-23T14:57:02Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-11-13T14:57:02Z | |
| dc.date.available | 1399-08-23T14:57:02Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-11-13T14:57:02Z | |
| dc.date.issued | 2011-02-01 | en_US |
| dc.date.issued | 1389-11-12 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | طالبی, اردشیر, متقی, پیمان, دادگستر نیا, محمد, نوربخش, نصرت. (1389). آموزش پاتولوژی بالینی براساس حضور و پرسش پاسخ در آزمایشگاه. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی, 10(5), 937-942. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 1608-9359 | |
| dc.identifier.issn | 8892-1735 | |
| dc.identifier.uri | http://ijme.mui.ac.ir/article-1-1507-fa.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/617616 | |
| dc.description.abstract | مقدمه: در دهههای گذشته متدهای زیادی برای آموزش و تدریس علوم ابداع گردیده است، ولی روش قدیمی پرسش و پاسخ هنوز مورد استفاده میباشد. این روش آموزش که عموما در گروهای کوچک مورد استفاده قرار میگیرد بر اساس پرسش و یافتن جواب توسط دانشجویان باعث افزایش یادگیری فعال میگردد. در این مطالعه نقطه نظرات دانشجویان در مورد آموزش پاتولوژی بالینی در آزمایشگاه بروش پرسش و پاسخ مورد بررسی قرار گرفته است.
روشها: برای این مطالعه دانشجویان به گروهای کوچک تقسیم و سؤالات بالینی و منابع مورد نیاز برای یافتن پاسخها در اختیارشان گذاشته شد. این دانشجویان از واحدهای مختلف آزمایشگاه بیمارستان بازدید نموده و توسط یک راهنما در مورد نحوه انجام آزمایشات و ارزش بالینی آنها آموزش دیده تا پاسخ سؤالات را بیابند. در انتهای دوره این دانشجویان درمورد این نحوه آموزش مورد سؤال قرار میگیرند.
نتایج: 67 درصد دانشجویان اعتقاد داشتند که این روش یادگیری مؤثرتر از تدریس سنتی بوده و 36.5 درصد مؤثرتر بودن یادگیری با بحث گروهی را نسبت به سخنرانی تأیید نمودند. ولی 30 درصد مخالف این روش و یادگیری گروهی را رد میکردند. بیش از نیمی از دانشجویان این روش را مفید دانسته و به ارائه در س پاتولوژی بالینی به این شکل تمایل داشتند.
نتیجهگیری: حدود یک سوم دانشجویان فقط سخنرانی را برای درس پاتولوژی بالینی کافی دانسته و ولی بیش از نیمی از دانشجویان حضور در آزمایشگاه و روش پرسش و پاسخ را روشی مفید و مکمل برای یادگیری این درس میدانستند. بر اساس پاسخ های دانشجویان یادگیری با این روش در آزمایشگاه روشی مؤثر برای تدریس پاتولوژی بالینی به دانشجویان پزشکی می باشد. | fa_IR |
| dc.format.extent | 162 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه علوم پزشکی اصفهان | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی | fa_IR |
| dc.subject | آموزش | fa_IR |
| dc.subject | پاتولوژی | fa_IR |
| dc.subject | پرسش-پاسخ | fa_IR |
| dc.subject | آزمایشگاه | fa_IR |
| dc.subject | شيوه هاي آموزش | fa_IR |
| dc.title | آموزش پاتولوژی بالینی براساس حضور و پرسش پاسخ در آزمایشگاه | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | پژوهشی اصیل | fa_IR |
| dc.citation.volume | 10 | |
| dc.citation.issue | 5 | |
| dc.citation.spage | 937 | |
| dc.citation.epage | 942 | |