نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorطالبی, اردشیرfa_IR
dc.contributor.authorمتقی, پیمانfa_IR
dc.contributor.authorدادگستر نیا, محمدfa_IR
dc.contributor.authorنوربخش, نصرتfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T14:57:02Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T14:57:02Z
dc.date.available1399-08-23T14:57:02Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T14:57:02Z
dc.date.issued2011-02-01en_US
dc.date.issued1389-11-12fa_IR
dc.identifier.citationطالبی, اردشیر, متقی, پیمان, دادگستر نیا, محمد, نوربخش, نصرت. (1389). آموزش پاتولوژی بالینی براساس حضور و پرسش پاسخ در آزمایشگاه. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی, 10(5), 937-942.fa_IR
dc.identifier.issn1608-9359
dc.identifier.issn8892-1735
dc.identifier.urihttp://ijme.mui.ac.ir/article-1-1507-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/617616
dc.description.abstractمقدمه: در دهه‌های گذشته متد‌های زیادی برای آموزش و تدریس علوم ابداع گردیده است، ولی روش قدیمی پرسش و پاسخ هنوز مورد استفاده می‌باشد. این روش آموزش که عموما در گروهای کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرد بر اساس پرسش و یافتن جواب توسط دانشجویان باعث افزایش یادگیری فعال می‌گردد. در این مطالعه نقطه نظرات دانشجویان در مورد آموزش پاتولوژی بالینی در آزمایشگاه بروش پرسش و پاسخ مورد بررسی قرار گرفته است. روش‌ها: برای این مطالعه دانشجویان به گروهای کوچک تقسیم و سؤالات بالینی و منابع مورد نیاز برای یافتن پاسخ‌ها در اختیارشان گذاشته شد. این دانشجویان از واحد‌های مختلف آزمایشگاه بیمارستان بازدید نموده و توسط یک راهنما در مورد نحوه انجام آزمایشات و ارزش بالینی آنها آموزش دیده تا پاسخ سؤالات را بیابند. در انتهای دوره این دانشجویان درمورد این نحوه آموزش مورد سؤال قرار می‌گیرند. نتایج: 67 درصد دانشجویان اعتقاد داشتند که این روش یادگیری مؤثر‌تر از تدریس سنتی بوده و 36.5 درصد مؤثر‌تر بودن یادگیری با بحث گروهی را نسبت به سخنرانی تأیید نمودند. ولی 30 درصد مخالف این روش و یادگیری گروهی را رد می‌کردند. بیش از نیمی از دانشجویان این روش را مفید دانسته و به ارائه در س پاتولوژی بالینی به این شکل تمایل داشتند. نتیجه‌گیری: حدود یک سوم دانشجویان فقط سخنرانی را برای درس پاتولوژی بالینی کافی دانسته و ولی بیش از نیمی از دانشجویان حضور در آزمایشگاه و روش پرسش و پاسخ را روشی مفید و مکمل برای یادگیری این درس می‌دانستند. بر اساس پاسخ های دانشجویان یادگیری با این روش در آزمایشگاه روشی مؤثر برای تدریس پاتولوژی بالینی به دانشجویان پزشکی می باشد.fa_IR
dc.format.extent162
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی اصفهانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله ایرانی آموزش در علوم پزشکیfa_IR
dc.subjectآموزشfa_IR
dc.subjectپاتولوژیfa_IR
dc.subjectپرسش-پاسخfa_IR
dc.subjectآزمایشگاهfa_IR
dc.subjectشيوه هاي آموزشfa_IR
dc.titleآموزش پاتولوژی بالینی براساس حضور و پرسش پاسخ در آزمایشگاهfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشی اصیلfa_IR
dc.citation.volume10
dc.citation.issue5
dc.citation.spage937
dc.citation.epage942


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد