نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorسعیدبخش, سعیدfa_IR
dc.contributor.authorصدوقی, فرحنازfa_IR
dc.contributor.authorاحتشامی, اصغرfa_IR
dc.contributor.authorکسایی اصفهانی, مهتابfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T14:56:58Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T14:56:58Z
dc.date.available1399-08-23T14:56:58Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T14:56:58Z
dc.date.issued2011-02-01en_US
dc.date.issued1389-11-12fa_IR
dc.identifier.citationسعیدبخش, سعید, صدوقی, فرحناز, احتشامی, اصغر, کسایی اصفهانی, مهتاب. (1389). ارزیابی قابلیت آموزش کاربران در ماژول مدارک پزشکی سیستم اطلاعات بیمارستانی منتخب دانشگاه علوم پزشکی اصفهان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی, 10(5), 877-887.fa_IR
dc.identifier.issn1608-9359
dc.identifier.issn8892-1735
dc.identifier.urihttp://ijme.mui.ac.ir/article-1-1478-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/617610
dc.description.abstractمقدمه: مدیران و ارائه‌دهندگان خدمات بیمارستانی برای تصمیم‌گیری، سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی در سطوح مختلف مدیریت باید به سیستم اطلاعات بیمارستانی مناسب و اطلاعات دقیق، صحیح، بهنگام و معتبر آن دسترسی داشته باشند و این مهم با آموزش مناسب کاربران نرم‌افزار صورت خواهد پذیرفت. به منظور پاسخگویی به این نیاز، پژوهشگر به ارزیابی قابلیت آموزش کاربران در ماژول مدارک پزشکی سیستم اطلاعات بیمارستانی منتخب دانشگاه علوم پزشکی اصفهان پرداخته است. روش‌ها: پژوهش حاضر از نوع کاربردی و یک مطالعه توصیفی مقطعی بود که قابلیت آموزش کاربران در ماژول مدارک پزشکی سیستم اطلاعات بیمارستانی منتخب دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در هفت بیمارستانی که در آنها پیاده‌‌سازی گردیده بود را از طریق پرسشنامه استاندارد جهانی ایزو 10/9241 متشکل از 8 مؤلفه اطلاعاتی درجه‌بندی شده در مقیاس لیکرت 5 گزینه‌ای، با استفاده از تجربیات کاربران سیستم در شش ماهه دوم سال 1387مورد سنجش قرار داد. روایی محتوایی پرسشنامه با نظر اساتید رشته‌های مدیریت اطلاعات سلامت، مدیریت خدمات سلامت، و علوم رایانه و پایایی آن از طریق بازآزمایی و ضریب همبستگی 95/0 به تأیید رسید. داده‌ها با مراجعه مستقیم پژوهشگر به مراکز و آموزش چهره به چهره کلیه کاربران (40 نفر کاربر)، و تکمیل پرسشنامه توسط آنان جمع‌آوری، با استفاده از آنالیز توصیفی تحلیل، و در سه رده مطلوب (100 درصد-81 درصد)، نسبتاً مطلوب (80 درصد-51 درصد) و نامطلوب (50 درصد-0 درصد) دسته‌بندی شد. نتایج: بر اساس نتایج، قابلیت کلی آموزش کاربران در ماژول مدارک پزشکی سیستم اطلاعات بیمارستانی منتخب دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در سطح نسبتاً مطلوب (8/68 درصد) ارزیابی شد. نتیجه‌گیری: به نظر می‌رسد که توسعه‌دهندگان نرم‌افزار برای افزایش قابلیت آموزش کاربران باید زمان لازم برای یادگیری چگونگی استفاده از سیستم، امکان مهارت آموزی کاربر به کمک سیستم اطلاعات بیمارستانی، پاسخ به پرسش‌های احتمالی کاربران، امکان آزمودن عملکرد سیستم با آزمون و خطا، و امکان استفاده راحت از فرامین برنامه را افزایش، و مشکلات یادگیری قواعد ارتباط کاربر با نرم‌افزار را کاهش دهند.fa_IR
dc.format.extent301
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی اصفهانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله ایرانی آموزش در علوم پزشکیfa_IR
dc.subjectسیستم اطلاعات بیمارستانیfa_IR
dc.subjectاستانداردfa_IR
dc.subjectمدارک پزشکیfa_IR
dc.subjectنرم‌افزارfa_IR
dc.subjectایزو 10/9241fa_IR
dc.subjectآموزش کاربرfa_IR
dc.subjectيادگيري الكترونيكيfa_IR
dc.titleارزیابی قابلیت آموزش کاربران در ماژول مدارک پزشکی سیستم اطلاعات بیمارستانی منتخب دانشگاه علوم پزشکی اصفهانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشی اصیلfa_IR
dc.citation.volume10
dc.citation.issue5
dc.citation.spage877
dc.citation.epage887


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد