نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorدهقانی پوده, مصطفیfa_IR
dc.contributor.authorامید, اطهرfa_IR
dc.contributor.authorعشوریون, وحیدfa_IR
dc.contributor.authorآویژگان, مریمfa_IR
dc.contributor.authorاسماعیلی, آتوساfa_IR
dc.contributor.authorاخلاقی, محمدرضاfa_IR
dc.contributor.authorنصری, پروانهfa_IR
dc.contributor.authorحسینی, مرضیهfa_IR
dc.contributor.authorاصیلیان, علیfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T14:56:50Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T14:56:50Z
dc.date.available1399-08-23T14:56:50Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T14:56:50Z
dc.date.issued2011-02-01en_US
dc.date.issued1389-11-12fa_IR
dc.identifier.citationدهقانی پوده, مصطفی, امید, اطهر, عشوریون, وحید, آویژگان, مریم, اسماعیلی, آتوسا, اخلاقی, محمدرضا, نصری, پروانه, حسینی, مرضیه, اصیلیان, علی. (1389). ارزشیابی برنامه: کارکردی متفاوت برای کارنامه عملکرد بالینی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی, 10(5), 767-774.fa_IR
dc.identifier.issn1608-9359
dc.identifier.issn8892-1735
dc.identifier.urihttp://ijme.mui.ac.ir/article-1-1473-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/617597
dc.description.abstractمقدمه: مطالعات مختلف نشان می‌دهد که کارنامه عملکرد بالینی علاوه بر ارزشیابی میزان پیشرفت تحصیلی دانشجو و تعیین سطح شایستگی‌های وی، در امر ارزشیابی برنامه آموزشی رشته پزشکی درمقطع بالینی نیز قابل استفاده می‌باشد. این مقاله در پی بررسی میزان عملی بودن این نوع استفاده از آن می‌باشد. روش‌ها: با برگزاری جلسات مختلف، کارنامه عملکرد بالینی دانشجویان کارآموزی پیشرفته رشته پزشکی، توسط اساتید گروه‌های بالینی در شش قسمت، مقدمه، پیامدها و ضروریات یادگیری، گزارش موارد مواجهه با بیماری‌ها، ارزشیابی مهارت‌های ارتباطی، و گزارش یادگیری مهارت‌های عملی در صبح و در زمان کشیک تدوین گردید. کارنامه‌ها توسط دانشجویان تکمیل و عودت داده می‌شد که از میان اطلاعات آنها، فراوانی موارد مشاهده شده توسط دانشجو و نیز عرصه‌های مورد استفاده توسط گروه محاسبه شد. نتایج: در گروه ارتوپدی 5 بیماری (26 درصد)، گروه داخلی اعصاب 6 بیماری (50 درصد)، گروه بیماری‌های عفونی15 بیماری (68 درصد) و گروه مسمومیت‌ها، 1 بیماری (6 درصد) توسط دانشجویان اصلاٌ مشاهده نشده بود. اما در گروه گوش و حلق و بینی تمامی بیماری‌ها مشاهده شده بود و تکمیل کارنامه عملکرد بالینی‌های گروه داخلی به گونه‌ای ناقص بود که اطلاعات آن قابل استفاده نبود.گروه‌های ارتوپدی و داخلی اعصاب از درمانگاه بیمارستان، گروه بیماری‌های عفونی از بخش بستری، گروه مسمومیت‌ها از اورژانس بیشترین استفاده را داشته اند. بحث: در صورتی که دانشجویان، اساتید و دستیاران گروه‌های آموزشی در مورد اهمیت و نقش کارنامه عملکرد بالینی در ارزشیابی و بهبود برنامه به خوبی توجیه شوند و همگی، نتایج آن را مشاهده نمایند، می‌توان از کارنامه عملکرد بالینی برای ارزشیابی برنامه آموزشی استفاده نمود.fa_IR
dc.format.extent219
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی اصفهانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله ایرانی آموزش در علوم پزشکیfa_IR
dc.subjectآموزش بالینیfa_IR
dc.subjectکارنامه عملکرد بالینیfa_IR
dc.subjectارزشیابی برنامهfa_IR
dc.subjectارزشيابي برنامهfa_IR
dc.titleارزشیابی برنامه: کارکردی متفاوت برای کارنامه عملکرد بالینیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشی اصیلfa_IR
dc.citation.volume10
dc.citation.issue5
dc.citation.spage767
dc.citation.epage774


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد