ارزشیابی برنامه: کارکردی متفاوت برای کارنامه عملکرد بالینی
| dc.contributor.author | دهقانی پوده, مصطفی | fa_IR |
| dc.contributor.author | امید, اطهر | fa_IR |
| dc.contributor.author | عشوریون, وحید | fa_IR |
| dc.contributor.author | آویژگان, مریم | fa_IR |
| dc.contributor.author | اسماعیلی, آتوسا | fa_IR |
| dc.contributor.author | اخلاقی, محمدرضا | fa_IR |
| dc.contributor.author | نصری, پروانه | fa_IR |
| dc.contributor.author | حسینی, مرضیه | fa_IR |
| dc.contributor.author | اصیلیان, علی | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-08-23T14:56:50Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-11-13T14:56:50Z | |
| dc.date.available | 1399-08-23T14:56:50Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-11-13T14:56:50Z | |
| dc.date.issued | 2011-02-01 | en_US |
| dc.date.issued | 1389-11-12 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | دهقانی پوده, مصطفی, امید, اطهر, عشوریون, وحید, آویژگان, مریم, اسماعیلی, آتوسا, اخلاقی, محمدرضا, نصری, پروانه, حسینی, مرضیه, اصیلیان, علی. (1389). ارزشیابی برنامه: کارکردی متفاوت برای کارنامه عملکرد بالینی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی, 10(5), 767-774. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 1608-9359 | |
| dc.identifier.issn | 8892-1735 | |
| dc.identifier.uri | http://ijme.mui.ac.ir/article-1-1473-fa.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/617597 | |
| dc.description.abstract | مقدمه: مطالعات مختلف نشان میدهد که کارنامه عملکرد بالینی علاوه بر ارزشیابی میزان پیشرفت تحصیلی دانشجو و تعیین سطح شایستگیهای وی، در امر ارزشیابی برنامه آموزشی رشته پزشکی درمقطع بالینی نیز قابل استفاده میباشد. این مقاله در پی بررسی میزان عملی بودن این نوع استفاده از آن میباشد. روشها: با برگزاری جلسات مختلف، کارنامه عملکرد بالینی دانشجویان کارآموزی پیشرفته رشته پزشکی، توسط اساتید گروههای بالینی در شش قسمت، مقدمه، پیامدها و ضروریات یادگیری، گزارش موارد مواجهه با بیماریها، ارزشیابی مهارتهای ارتباطی، و گزارش یادگیری مهارتهای عملی در صبح و در زمان کشیک تدوین گردید. کارنامهها توسط دانشجویان تکمیل و عودت داده میشد که از میان اطلاعات آنها، فراوانی موارد مشاهده شده توسط دانشجو و نیز عرصههای مورد استفاده توسط گروه محاسبه شد. نتایج: در گروه ارتوپدی 5 بیماری (26 درصد)، گروه داخلی اعصاب 6 بیماری (50 درصد)، گروه بیماریهای عفونی15 بیماری (68 درصد) و گروه مسمومیتها، 1 بیماری (6 درصد) توسط دانشجویان اصلاٌ مشاهده نشده بود. اما در گروه گوش و حلق و بینی تمامی بیماریها مشاهده شده بود و تکمیل کارنامه عملکرد بالینیهای گروه داخلی به گونهای ناقص بود که اطلاعات آن قابل استفاده نبود.گروههای ارتوپدی و داخلی اعصاب از درمانگاه بیمارستان، گروه بیماریهای عفونی از بخش بستری، گروه مسمومیتها از اورژانس بیشترین استفاده را داشته اند. بحث: در صورتی که دانشجویان، اساتید و دستیاران گروههای آموزشی در مورد اهمیت و نقش کارنامه عملکرد بالینی در ارزشیابی و بهبود برنامه به خوبی توجیه شوند و همگی، نتایج آن را مشاهده نمایند، میتوان از کارنامه عملکرد بالینی برای ارزشیابی برنامه آموزشی استفاده نمود. | fa_IR |
| dc.format.extent | 219 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه علوم پزشکی اصفهان | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی | fa_IR |
| dc.subject | آموزش بالینی | fa_IR |
| dc.subject | کارنامه عملکرد بالینی | fa_IR |
| dc.subject | ارزشیابی برنامه | fa_IR |
| dc.subject | ارزشيابي برنامه | fa_IR |
| dc.title | ارزشیابی برنامه: کارکردی متفاوت برای کارنامه عملکرد بالینی | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | پژوهشی اصیل | fa_IR |
| dc.citation.volume | 10 | |
| dc.citation.issue | 5 | |
| dc.citation.spage | 767 | |
| dc.citation.epage | 774 |




