نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorامین, محمد مهدیfa_IR
dc.contributor.authorشایان, شهرامfa_IR
dc.contributor.authorهاشمی, حسنfa_IR
dc.contributor.authorپورصفا, پرینازfa_IR
dc.contributor.authorابراهیمی, افشینfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T14:56:47Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T14:56:47Z
dc.date.available1399-08-23T14:56:47Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T14:56:47Z
dc.date.issued2011-02-01en_US
dc.date.issued1389-11-12fa_IR
dc.identifier.citationامین, محمد مهدی, شایان, شهرام, هاشمی, حسن, پورصفا, پریناز, ابراهیمی, افشین. (1389). تجزیه و تحلیل آزمون دروس دانشجویان کارشناسی بهداشت با استفاده از برنامه نرم‌افزاری آنالیز سؤالات چند گزینه‌ای بر اساس نظریه تستی کلاسیک (CTT). مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی, 10(5), 719-725.fa_IR
dc.identifier.issn1608-9359
dc.identifier.issn8892-1735
dc.identifier.urihttp://ijme.mui.ac.ir/article-1-1543-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/617592
dc.description.abstractمقدمه: هدف از انجام این مطالعه، استفاده از نرم‌افزار نظریه تستی کلاسیک برای تجزیه و تحلیل کمی و کیفی سؤالات چند گزینه‌ای برای دانشجویان مقطع کارشناسی رشته بهداشت می‌باشد. روش‌ها: این مطالعه بر روی دو گروه 50 نفری از دانشجویان کارشناسی رشته بهداشت عمومی و دو گروه 50 و 26 نفری از دانشجویان کارشناسی رشته بهداشت حرفه‌ای شرکت کننده در امتحانات تعیین پیشرفت تحصیلی به صورت آزمون چند گزینه‌ای پایان ترم در سال‌های 85- 1384 در گروه بهداشت محیط، دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اجرا گردید. در دو مرحله، قبل و بعد از آنالیز کمی، سؤالات توسط برنامه نرم‌افزاری «نظریه تستی کلاسیک» مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج: با انجام آنالیز کیفی، مجموعه سؤالات مرحله اول اصلاح گردید. در سال بعد، گروه دیگری از دانشجویان با سؤالات اصلاح شده مرحله اول، مورد آزمون قرار گرفتند. ضریب پایایی برای آزمون زباله‌های صنعتی و آزمون بهداشت آب قبل از آنالیز کمی به ترتیب به میزان 576/0 و 359/0 به دست آمد. بعد از آنالیز کمی سؤالات، این ضرایب به ترتیب به مقادیر 671/0 و 694/0 بهبود یافت. نتیجه‌گیری: بهره‌گیری از روش تجزیه و تحلیل سؤالات در این مطالعه منجر به بهبود ضریب پایایی حاصل شده در مرحله دوم گردید. این ضریب هنوز تا حد مطلوب (ضریب پایایی بزرگتر از 8/0) فاصله دارد. بنابراین، لازم است این سؤالات باز هم اصلاح شده، و با استفاده از نرم‌افزار نظریه تستی کلاسیک (CTT) مورد آنالیز مجدد قرار گیرد.fa_IR
dc.format.extent366
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی اصفهانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله ایرانی آموزش در علوم پزشکیfa_IR
dc.subjectتجزیه و تحلیل آزمونfa_IR
dc.subjectسؤالات چند گزینه‌ایfa_IR
dc.subjectنظریه تستی کلاسیکfa_IR
dc.subjectساير مواردfa_IR
dc.titleتجزیه و تحلیل آزمون دروس دانشجویان کارشناسی بهداشت با استفاده از برنامه نرم‌افزاری آنالیز سؤالات چند گزینه‌ای بر اساس نظریه تستی کلاسیک (CTT)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeساير مواردfa_IR
dc.citation.volume10
dc.citation.issue5
dc.citation.spage719
dc.citation.epage725


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد