| dc.contributor.author | امین, محمد مهدی | fa_IR |
| dc.contributor.author | شایان, شهرام | fa_IR |
| dc.contributor.author | هاشمی, حسن | fa_IR |
| dc.contributor.author | پورصفا, پریناز | fa_IR |
| dc.contributor.author | ابراهیمی, افشین | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-08-23T14:56:47Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-11-13T14:56:47Z | |
| dc.date.available | 1399-08-23T14:56:47Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-11-13T14:56:47Z | |
| dc.date.issued | 2011-02-01 | en_US |
| dc.date.issued | 1389-11-12 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | امین, محمد مهدی, شایان, شهرام, هاشمی, حسن, پورصفا, پریناز, ابراهیمی, افشین. (1389). تجزیه و تحلیل آزمون دروس دانشجویان کارشناسی بهداشت با استفاده از برنامه نرمافزاری آنالیز سؤالات چند گزینهای بر اساس نظریه تستی کلاسیک (CTT). مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی, 10(5), 719-725. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 1608-9359 | |
| dc.identifier.issn | 8892-1735 | |
| dc.identifier.uri | http://ijme.mui.ac.ir/article-1-1543-fa.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/617592 | |
| dc.description.abstract | مقدمه: هدف از انجام این مطالعه، استفاده از نرمافزار نظریه تستی کلاسیک برای تجزیه و تحلیل کمی و کیفی سؤالات چند گزینهای برای دانشجویان مقطع کارشناسی رشته بهداشت میباشد.
روشها: این مطالعه بر روی دو گروه 50 نفری از دانشجویان کارشناسی رشته بهداشت عمومی و دو گروه 50 و 26 نفری از دانشجویان کارشناسی رشته بهداشت حرفهای شرکت کننده در امتحانات تعیین پیشرفت تحصیلی به صورت آزمون چند گزینهای پایان ترم در سالهای 85- 1384 در گروه بهداشت محیط، دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اجرا گردید. در دو مرحله، قبل و بعد از آنالیز کمی، سؤالات توسط برنامه نرمافزاری «نظریه تستی کلاسیک» مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.
نتایج: با انجام آنالیز کیفی، مجموعه سؤالات مرحله اول اصلاح گردید. در سال بعد، گروه دیگری از دانشجویان با سؤالات اصلاح شده مرحله اول، مورد آزمون قرار گرفتند. ضریب پایایی برای آزمون زبالههای صنعتی و آزمون بهداشت آب قبل از آنالیز کمی به ترتیب به میزان 576/0 و 359/0 به دست آمد. بعد از آنالیز کمی سؤالات، این ضرایب به ترتیب به مقادیر 671/0 و 694/0 بهبود یافت.
نتیجهگیری: بهرهگیری از روش تجزیه و تحلیل سؤالات در این مطالعه منجر به بهبود ضریب پایایی حاصل شده در مرحله دوم گردید. این ضریب هنوز تا حد مطلوب (ضریب پایایی بزرگتر از 8/0) فاصله دارد. بنابراین، لازم است این سؤالات باز هم اصلاح شده، و با استفاده از نرمافزار نظریه تستی کلاسیک (CTT) مورد آنالیز مجدد قرار گیرد. | fa_IR |
| dc.format.extent | 366 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه علوم پزشکی اصفهان | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی | fa_IR |
| dc.subject | تجزیه و تحلیل آزمون | fa_IR |
| dc.subject | سؤالات چند گزینهای | fa_IR |
| dc.subject | نظریه تستی کلاسیک | fa_IR |
| dc.subject | ساير موارد | fa_IR |
| dc.title | تجزیه و تحلیل آزمون دروس دانشجویان کارشناسی بهداشت با استفاده از برنامه نرمافزاری آنالیز سؤالات چند گزینهای بر اساس نظریه تستی کلاسیک (CTT) | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | ساير موارد | fa_IR |
| dc.citation.volume | 10 | |
| dc.citation.issue | 5 | |
| dc.citation.spage | 719 | |
| dc.citation.epage | 725 | |