نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorخزاعی, مجیدfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T14:56:39Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T14:56:40Z
dc.date.available1399-08-23T14:56:39Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T14:56:40Z
dc.date.issued2011-02-01en_US
dc.date.issued1389-11-12fa_IR
dc.identifier.citationخزاعی, مجید. (1389). تأثیر ادغام درس فیزیولوژی با یافته‌های کلینیکی و پاراکلینیکی بر نگرش و علاقه دانشجویان پزشکی به درس فیزیولوژی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی, 10(5), 609-613.fa_IR
dc.identifier.issn1608-9359
dc.identifier.issn8892-1735
dc.identifier.urihttp://ijme.mui.ac.ir/article-1-1481-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/617581
dc.description.abstractمقدمه: کاربردی نمودن مطالب تئوریک در دوره علوم پایه پزشکی نقش مهمی در افزایش انگیزه و علاقه‌مندی دانشجویان به این دروس خواهد داشت. هدف از این مطالعه تأثیر ادغام درس فیزیولوژی با یافته‌های کلینیکی و پاراکلینیکی بر نگرش و علاقه دانشجویان پزشکی به درس فیزیولوژی روش‌ها: این مطالعه به صورت پیش تجربی بر روی 75 دانشجوی پزشکی ترم 4 دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان انجام شد. دانشجویان همزمان با گذراندن مطالب تئوری درس فیزیولوژی در بخش‌های کلینیکال و پاراکلینیکال بیمارستان‌های آموزشی حاضر شده و با پایه فیزیولوژیک بیماری‌ها آشنا شدند. نگرش دانشجویان در مورد درس فیزیولوژی، انگیزه و علاقه به درس فیزیولوژی قبل و بعد از ادغام، و نحوه تدریس دوره با یک پرسشنامه، بعد از ادغام مورد بررسی قرار گرفت. داده‌ها با نرم‌افزار SPSS تجزیه و تحلیل و نتایج به صورت میانگین و انحراف معیار و مقایسه‌ها با آزمون t انجام گرفت. نتایج: نتایج نشان داد علاقه دانشجویان به شرکت در این برنامه از 25/0±30/15 قبل از برنامه به 35/0±38/17 پس از برنامه افزایش یافت (05/0p>). همچنین بررسی نگرش دانشجو به درس فیزیولوژی نشان می‌داد که قبل از ادغام میانگین و انحراف معیار 33/0±30/11 بود که بعد از ادغام به 25/0±71/16 افزایش یافته و اختلاف معنا‌داری داشت (05/0p>). ارزشیابی نحوه تدریس و شرایط کلی برگزاری دوره نیز عدد 08/19 از 20 را نشان داد. نتیجه‌گیری: حضور در بیمارستان و برخورد با بیمار همزمان با آموزش تئوری، می تواند کمک زیادی به افزایش انگیزه درونی و بهبود دیدگاه دانشجویان نسبت به دروس علوم پایه بخصوص درس فیزیولوژی نماید.fa_IR
dc.format.extent2
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی اصفهانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله ایرانی آموزش در علوم پزشکیfa_IR
dc.subjectادغامfa_IR
dc.subjectفیزیولوژیfa_IR
dc.subjectپزشکیfa_IR
dc.subjectنگرشfa_IR
dc.subjectانگیزهfa_IR
dc.subjectدانشجوی پزشکیfa_IR
dc.subjectشيوه هاي آموزشfa_IR
dc.titleتأثیر ادغام درس فیزیولوژی با یافته‌های کلینیکی و پاراکلینیکی بر نگرش و علاقه دانشجویان پزشکی به درس فیزیولوژیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشی اصیلfa_IR
dc.citation.volume10
dc.citation.issue5
dc.citation.spage609
dc.citation.epage613


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد