| dc.contributor.author | خزاعی, مجید | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-08-23T14:56:39Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-11-13T14:56:40Z | |
| dc.date.available | 1399-08-23T14:56:39Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-11-13T14:56:40Z | |
| dc.date.issued | 2011-02-01 | en_US |
| dc.date.issued | 1389-11-12 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | خزاعی, مجید. (1389). تأثیر ادغام درس فیزیولوژی با یافتههای کلینیکی و پاراکلینیکی بر نگرش و علاقه دانشجویان پزشکی به درس فیزیولوژی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی, 10(5), 609-613. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 1608-9359 | |
| dc.identifier.issn | 8892-1735 | |
| dc.identifier.uri | http://ijme.mui.ac.ir/article-1-1481-fa.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/617581 | |
| dc.description.abstract | مقدمه: کاربردی نمودن مطالب تئوریک در دوره علوم پایه پزشکی نقش مهمی در افزایش انگیزه و علاقهمندی دانشجویان به این دروس خواهد داشت. هدف از این مطالعه تأثیر ادغام درس فیزیولوژی با یافتههای کلینیکی و پاراکلینیکی بر نگرش و علاقه دانشجویان پزشکی به درس فیزیولوژی
روشها: این مطالعه به صورت پیش تجربی بر روی 75 دانشجوی پزشکی ترم 4 دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان انجام شد. دانشجویان همزمان با گذراندن مطالب تئوری درس فیزیولوژی در بخشهای کلینیکال و پاراکلینیکال بیمارستانهای آموزشی حاضر شده و با پایه فیزیولوژیک بیماریها آشنا شدند. نگرش دانشجویان در مورد درس فیزیولوژی، انگیزه و علاقه به درس فیزیولوژی قبل و بعد از ادغام، و نحوه تدریس دوره با یک پرسشنامه، بعد از ادغام مورد بررسی قرار گرفت. دادهها با نرمافزار SPSS تجزیه و تحلیل و نتایج به صورت میانگین و انحراف معیار و مقایسهها با آزمون t انجام گرفت.
نتایج: نتایج نشان داد علاقه دانشجویان به شرکت در این برنامه از 25/0±30/15 قبل از برنامه به 35/0±38/17 پس از برنامه افزایش یافت (05/0p>). همچنین بررسی نگرش دانشجو به درس فیزیولوژی نشان میداد که قبل از ادغام میانگین و انحراف معیار 33/0±30/11 بود که بعد از ادغام به 25/0±71/16 افزایش یافته و اختلاف معناداری داشت (05/0p>). ارزشیابی نحوه تدریس و شرایط کلی برگزاری دوره نیز عدد 08/19 از 20 را نشان داد.
نتیجهگیری: حضور در بیمارستان و برخورد با بیمار همزمان با آموزش تئوری، می تواند کمک زیادی به افزایش انگیزه درونی و بهبود دیدگاه دانشجویان نسبت به دروس علوم پایه بخصوص درس فیزیولوژی نماید. | fa_IR |
| dc.format.extent | 2 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه علوم پزشکی اصفهان | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی | fa_IR |
| dc.subject | ادغام | fa_IR |
| dc.subject | فیزیولوژی | fa_IR |
| dc.subject | پزشکی | fa_IR |
| dc.subject | نگرش | fa_IR |
| dc.subject | انگیزه | fa_IR |
| dc.subject | دانشجوی پزشکی | fa_IR |
| dc.subject | شيوه هاي آموزش | fa_IR |
| dc.title | تأثیر ادغام درس فیزیولوژی با یافتههای کلینیکی و پاراکلینیکی بر نگرش و علاقه دانشجویان پزشکی به درس فیزیولوژی | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | پژوهشی اصیل | fa_IR |
| dc.citation.volume | 10 | |
| dc.citation.issue | 5 | |
| dc.citation.spage | 609 | |
| dc.citation.epage | 613 | |