تعیین میزان دستیابی به حداقل توانمندیهای دوره کارآموزی پیشرفته (اکسترنی) دانشکده پزشکی اصفهان با استفاده از log book
| dc.contributor.author | آویژگان, مریم | fa_IR |
| dc.contributor.author | امید, اطهر | fa_IR |
| dc.contributor.author | دهقانی, مصطفی | fa_IR |
| dc.contributor.author | اسماعیلی, آتوسا | fa_IR |
| dc.contributor.author | اصیلیان, علی | fa_IR |
| dc.contributor.author | اخلاقی, محمدرضا | fa_IR |
| dc.contributor.author | نصری, پروانه | fa_IR |
| dc.contributor.author | حسینی, مرضیه | fa_IR |
| dc.contributor.author | عشوریون, وحید | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-08-23T14:56:35Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-11-13T14:56:35Z | |
| dc.date.available | 1399-08-23T14:56:35Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-11-13T14:56:35Z | |
| dc.date.issued | 2011-02-01 | en_US |
| dc.date.issued | 1389-11-12 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | آویژگان, مریم, امید, اطهر, دهقانی, مصطفی, اسماعیلی, آتوسا, اصیلیان, علی, اخلاقی, محمدرضا, نصری, پروانه, حسینی, مرضیه, عشوریون, وحید. (1389). تعیین میزان دستیابی به حداقل توانمندیهای دوره کارآموزی پیشرفته (اکسترنی) دانشکده پزشکی اصفهان با استفاده از log book. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی, 10(5), 543-551. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 1608-9359 | |
| dc.identifier.issn | 8892-1735 | |
| dc.identifier.uri | http://ijme.mui.ac.ir/article-1-1560-fa.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/617574 | |
| dc.description.abstract | مقدمه: ارزیابی برنامههای آموزشی جزیی از نظام آموزشی است. بدون شناسایی وضعیت موجود هرگونه مداخله و اقدامی بدون پشتوانه خواهد بود. تعیین میزان عدم دستیابی به حداقل توانمندیهای دوره کارآموزی پیشرفته (اکسترنی) دانشکده پزشکی اصفهان با استفاده از log book هدف این مطالعه بوده است. روشها: مطالعه توصیفی مقطعی گذشتهنگر بر روی Log bookهای (دفترچه ثبت فعالیتهای یادگیری) دانشجویان رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان که در فاصله زمانی خرداد تا دی ماه 1389 دوره کارآموزی پیشرفته خود را سپری مینمودند انجام شد. نمونهگیری به طور تصادفی به تعداد 30 دفترچه از هر گروه ارتوپدی، گوش و حلق و بینی، داخلی اعصاب، بیهوشی و مسمومیتها، عفونی و داخلی انجام شد. دادهها با نرمافزارSPSS و آمار توصیفی تجزیه و تحلیل گردید. نتایج: تعداد 180 جدول ثبت تجربیات مربوط به یادگیری توانمندیها تجزیه و تحلیل شد. میانگین تعداد اجرای با نظارت یک بار یا بیشتر در گروه بیهوشی و مسمومین 8 توانمندی (از 10)، گروه عفونی 5 (از 11)، گروه داخلی 7 (از 20)، ارتوپدی8 (از 13)، گوش و حلق و بینی 11 (از 11) و گروه اعصاب 10 (از 10) به دست آمد. بحث: نتایج نشان داد که میزان دستیابی به حداقل توانمندیهای مورد نظر هر گروه با وضعیت ایدهآل فاصله دارد، پس نیاز به مداخلاتی از جمله استفاده از دستیاران در امر آموزش، آموزش عملی بیشتر در CSLC بر روی مولاژ، استفاده از فیلمهای آموزشی، برقراری کشیک آموزشی برای کارآموزان، استفاده از امتحانات OSCE و... میباشد. | fa_IR |
| dc.format.extent | 248 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه علوم پزشکی اصفهان | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی | fa_IR |
| dc.subject | Log book | fa_IR |
| dc.subject | کارآموزی پیشرفته | fa_IR |
| dc.subject | آموزش بالینی | fa_IR |
| dc.subject | توانمندی | fa_IR |
| dc.subject | اکسترنی | fa_IR |
| dc.subject | ساير موارد | fa_IR |
| dc.title | تعیین میزان دستیابی به حداقل توانمندیهای دوره کارآموزی پیشرفته (اکسترنی) دانشکده پزشکی اصفهان با استفاده از log book | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | ساير موارد | fa_IR |
| dc.citation.volume | 10 | |
| dc.citation.issue | 5 | |
| dc.citation.spage | 543 | |
| dc.citation.epage | 551 |




