نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorآویژگان, مریمfa_IR
dc.contributor.authorامید, اطهرfa_IR
dc.contributor.authorدهقانی, مصطفیfa_IR
dc.contributor.authorاسماعیلی, آتوساfa_IR
dc.contributor.authorاصیلیان, علیfa_IR
dc.contributor.authorاخلاقی, محمدرضاfa_IR
dc.contributor.authorنصری, پروانهfa_IR
dc.contributor.authorحسینی, مرضیهfa_IR
dc.contributor.authorعشوریون, وحیدfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T14:56:35Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T14:56:35Z
dc.date.available1399-08-23T14:56:35Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T14:56:35Z
dc.date.issued2011-02-01en_US
dc.date.issued1389-11-12fa_IR
dc.identifier.citationآویژگان, مریم, امید, اطهر, دهقانی, مصطفی, اسماعیلی, آتوسا, اصیلیان, علی, اخلاقی, محمدرضا, نصری, پروانه, حسینی, مرضیه, عشوریون, وحید. (1389). تعیین میزان دستیابی به حداقل توانمندی‌های دوره کارآموزی پیشرفته (اکسترنی) دانشکده پزشکی اصفهان با استفاده از log book. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی, 10(5), 543-551.fa_IR
dc.identifier.issn1608-9359
dc.identifier.issn8892-1735
dc.identifier.urihttp://ijme.mui.ac.ir/article-1-1560-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/617574
dc.description.abstractمقدمه: ارزیابی برنامه‌های آموزشی جزیی از نظام آموزشی است. بدون شناسایی وضعیت موجود هرگونه مداخله و اقدامی بدون پشتوانه خواهد بود. تعیین میزان عدم دستیابی به حداقل توانمندی‌های دوره کارآموزی پیشرفته (اکسترنی) دانشکده پزشکی اصفهان با استفاده از log book هدف این مطالعه بوده است. روش‌ها: مطالعه توصیفی مقطعی گذشته‌نگر بر روی Log bookهای (دفترچه ثبت فعالیت‌های یادگیری) دانشجویان رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان که در فاصله زمانی خرداد تا دی ماه 1389 دوره کارآموزی پیشرفته خود را سپری می‌نمودند انجام شد. نمونه‌گیری به طور تصادفی به تعداد 30 دفترچه از هر گروه ارتوپدی، گوش و حلق و بینی، داخلی اعصاب، بیهوشی و مسمومیت‌ها، عفونی و داخلی انجام شد. داده‌ها با نرم‌افزارSPSS و آمار توصیفی تجزیه و تحلیل گردید. نتایج: تعداد 180 جدول ثبت تجربیات مربوط به یادگیری توانمندی‌ها تجزیه و تحلیل شد. میانگین تعداد اجرای با نظارت یک بار یا بیشتر در گروه بیهوشی و مسمومین 8 توانمندی (از 10)، گروه عفونی 5 (از 11)، گروه داخلی 7 (از 20)، ارتوپدی8 (از 13)، گوش و حلق و بینی 11 (از 11) و گروه اعصاب 10 (از 10) به دست آمد. بحث: نتایج نشان داد که میزان دستیابی به حداقل توانمندی‌های مورد نظر هر گروه با وضعیت ایده‌آل فاصله دارد، پس نیاز به مداخلاتی از جمله استفاده از دستیاران در امر آموزش، آموزش عملی بیشتر در CSLC بر روی مولاژ، استفاده از فیلم‌های آموزشی، برقراری کشیک آموزشی برای کارآموزان، استفاده از امتحانات OSCE و... می‌باشد.fa_IR
dc.format.extent248
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی اصفهانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله ایرانی آموزش در علوم پزشکیfa_IR
dc.subjectLog bookfa_IR
dc.subjectکارآموزی پیشرفتهfa_IR
dc.subjectآموزش بالینیfa_IR
dc.subjectتوانمندیfa_IR
dc.subjectاکسترنیfa_IR
dc.subjectساير مواردfa_IR
dc.titleتعیین میزان دستیابی به حداقل توانمندی‌های دوره کارآموزی پیشرفته (اکسترنی) دانشکده پزشکی اصفهان با استفاده از log bookfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeساير مواردfa_IR
dc.citation.volume10
dc.citation.issue5
dc.citation.spage543
dc.citation.epage551


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد