نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorرستمی, حسینfa_IR
dc.contributor.authorرحمانی, آزادfa_IR
dc.contributor.authorقهرمانیان, اکرمfa_IR
dc.contributor.authorزمان زاده, وحیدfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T13:42:11Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T13:42:12Z
dc.date.available1399-08-23T13:42:11Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T13:42:12Z
dc.date.issued2010-02-01en_US
dc.date.issued1388-11-12fa_IR
dc.identifier.citationرستمی, حسین, رحمانی, آزاد, قهرمانیان, اکرم, زمان زاده, وحید. (1388). عملکرد بالینی مربیان پرستاری از دیدگاه دانشجویان و مربیان پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی. نشریه پرستاری ایران, 22(62), 22-31.fa_IR
dc.identifier.issn2008-5923
dc.identifier.issn2008-5931
dc.identifier.urihttp://ijn.iums.ac.ir/article-1-750-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/613187
dc.description.abstract  زمینه و هدف: آموزش بالینی مهم ترین قسمت آموزش پرستاری بوده و کیفیت آن متاثر از عوامل زیادی است. یکی از مهم ترین این عوامل عملکرد بالینی مربیان پرستاری می­باشد. هدف این مطالعه تعیین و مقایسه دیدگاه مربیان و دانشجویان پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای بناب و مراغه در مورد عملکرد بالینی مربیان پرستاری می­باشد.   روش بررسی: در این مطالعه توصیفی-مقایسه­ای تمامی مربیان بالینی (34 نفر) و دانشجویان پرستاری (200 نفر) دو واحد دانشگاهی مورد نظر با روش سرشماری شرکت نمودند. معیار ورودی مربیان عبارت بود از داشتن مدرک کارشناسی، حداقل یک سال تجربه آموزش بالینی، عدم انجام آموزش بالینی هم زمان در دیگر واحدهای دانشگاهی و معیار ورودی دانشجویان عبارت بود از اشتغال به تحصیل در سال سوم و یا چهارم کارشناسی پرستاری. ابزار جمع­آوری داده­ها یک پرسشنامه­ ترکیبی بود. قسمت اول این پرسشنامه مشخصات فردی-اجتماعی مربیان و دانشجویان را بررسی می­نمود. قسمت دوم شامل 27 گزینه بود که عملکرد بالینی مربیان پرستاری را از دیدگاه مربیان و دانشجویان پرستاری در شش حیطه شایستگی علمی و عملی، مهارت­های تدریس، مهارت­های ارتباطی، نقش حمایتی، نقش هدایت و رهبری و نقش تشویق کننده مورد سنجش قرار می­داد. این پرسشنامه با روش خودگزارش­دهی تکمیل گردید.   یافته­ها: نتایج نشان داد که از دیدگاه دانشجویان و مربیان پرستاری عملکرد بالینی مربیان پرستاری در سطح نامناسبی بوده و بین این دیدگاه‌ها تفاوت وجود داشت. از سوی دیگر، در تمامی حیطه­ها دانشجویان بیشتر از مربیان خود عملکرد بالینی مربیان پرستاری را نامناسب گزارش نموده بودند.   نتیجه­گیری : این یافته­ها نشان دهنده عملکرد بالینی نامناسب مربیان پرستاری دارای مدرک کارشناسی می­باشد. از آنجایی که در بسیاری از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی بار اصلی آموزش بالینی دانشجویان پرستاری بر عهده این مربیان می­باشد بنابراین، توصیه می­شود مسئولین پرستاری این واحدهای دانشگاهی دوره­های آموزش ضمن خدمت مناسبی را برای مربیان بالینی در نظر بگیرند.  fa_IR
dc.format.extent140
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofنشریه پرستاری ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofIran Journal of Nursingen_US
dc.subjectآموزش پرستاری-آموزش بالینی- عملکرد بالینی- مربیان پرستاری- دانشجویان پرستاریfa_IR
dc.subjectپرستاریfa_IR
dc.titleعملکرد بالینی مربیان پرستاری از دیدگاه دانشجویان و مربیان پرستاری دانشگاه آزاد اسلامیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.citation.volume22
dc.citation.issue62
dc.citation.spage22
dc.citation.epage31


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد