| dc.contributor.author | فرج اللهی, مهران | fa_IR |
| dc.contributor.author | سرمدی, محمدرضا | fa_IR |
| dc.contributor.author | تقدیری نوش آبادی, امیر | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-08-23T01:02:05Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-11-13T01:02:06Z | |
| dc.date.available | 1399-08-23T01:02:05Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-11-13T01:02:06Z | |
| dc.date.issued | 2009-12-01 | en_US |
| dc.date.issued | 1388-09-10 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | فرج اللهی, مهران, سرمدی, محمدرضا, تقدیری نوش آبادی, امیر. (1388). مقایسه عملکرد تحصیلی و رفتاری دانشآموزان پسر کمشنوای مدارس استثنایی و تلفیقی. فصلنامه كودكان استثنايي, 9(3), 273-282. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 1682-6612 | |
| dc.identifier.uri | http://joec.ir/article-1-313-fa.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/559349 | |
| dc.description.abstract | هدف: پژوهش حاضر با هدف مطالعه وضعیت پیشرفت تحصیلی و رفتاری دانشآموزان پسر کمشنوای مدارس استثنایی و مدارس تلفیقی استان قم انجام شد. روش: پژوهش حاضر از نوع علّی – مقایسهای است. جامعه آماری تحقیق 151 نفر از والدین و معلمان دانشآموز پسر کمشنوای مدارس استثنایی و تلفیقی استان قم بود. با توجه اهداف تحقیق 120 نفر به طور تصادفی و در دسترس به عنوان نمونه تحقیق انتخاب شدند. ابزار جمع آوری اطلاعات پرسشنامه دموگرافیک، پرسشنامه ارزیابی و رفتاری راتر و آزمون ماتریس پیشرونده بود. پرسشنامه آزمون ماتریس پیشرونده به منظور تعیین بهره هوشی دانشآموزان و پرسشنامههای دموگرافیک و ارزیابی رفتار راتر A و B به ترتیب به منظور تعیین میزان پیشرفت تحصیلی و نحوه رفتار دانشآموزان در بین معلمین و والدین دانشآموزان توزیع شد تا اطلاعات مورد نیاز از این طریق به دست آید. اطلاعات جمع آوری شده با بهرهگیری از روشهای آماری همبستگی و T استودنت تجزیه و تحلیل شد. یافتهها: نتایج تحقیق مبیّن این است که بین نمرات دانشآموزان استثنایی و تلفیقی در حد از نظر آماری تفاوت معناداری وجود ندارد. اما میزان افسردگی و رفتار ضداجتماعی آنها در حد تفاوت آماری معناداری وجود دارد. نتیجه گیری: دانشآموزانی که در مدارس استثنایی مشغول به تحصیل بودند، در مقایسه با دانشآموزانی که در مدارس تلفیقی تحصیل میکردند، دارای افسردگی کمتر و رفتار ضد اجتماعی بیشتر هستند | fa_IR |
| dc.format.extent | 175 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | وزارت آموزش و پرورش | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | فصلنامه كودكان استثنايي | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Journal of Exceptional Children | en_US |
| dc.subject | آسیب شنوایی | fa_IR |
| dc.subject | مدارس ویژه | fa_IR |
| dc.subject | تلفیقی | fa_IR |
| dc.subject | عادی | fa_IR |
| dc.subject | رفتار ضد اجتماعی | fa_IR |
| dc.subject | پیشرفت تحصیلی | fa_IR |
| dc.subject | تخصصي | fa_IR |
| dc.title | مقایسه عملکرد تحصیلی و رفتاری دانشآموزان پسر کمشنوای مدارس استثنایی و تلفیقی | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | كاربردي | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه پیام نور | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه پیام نور | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه پیام نور | fa_IR |
| dc.citation.volume | 9 | |
| dc.citation.issue | 3 | |
| dc.citation.spage | 273 | |
| dc.citation.epage | 282 | |