نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorفرج اللهی, مهرانfa_IR
dc.contributor.authorسرمدی, محمدرضاfa_IR
dc.contributor.authorتقدیری نوش آبادی, امیرfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T01:02:05Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T01:02:06Z
dc.date.available1399-08-23T01:02:05Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T01:02:06Z
dc.date.issued2009-12-01en_US
dc.date.issued1388-09-10fa_IR
dc.identifier.citationفرج اللهی, مهران, سرمدی, محمدرضا, تقدیری نوش آبادی, امیر. (1388). مقایسه عملکرد تحصیلی و رفتاری دانش‌آموزان پسر کم‌شنوای مدارس استثنایی و تلفیقی. فصلنامه كودكان استثنايي, 9(3), 273-282.fa_IR
dc.identifier.issn1682-6612
dc.identifier.urihttp://joec.ir/article-1-313-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/559349
dc.description.abstractهدف: پژوهش حاضر با هدف مطالعه وضعیت پیشرفت تحصیلی و رفتاری دانش‌آموزان پسر کم‌شنوای مدارس استثنایی و مدارس تلفیقی استان قم انجام شد. روش: پژوهش حاضر از نوع علّی – مقایسه‌ای است. جامعه آماری تحقیق 151 نفر از والدین و معلمان دانش‌آموز پسر کم‌شنوای مدارس استثنایی و تلفیقی استان قم بود. با توجه اهداف تحقیق 120 نفر به طور تصادفی و در دسترس به عنوان نمونه تحقیق انتخاب شدند. ابزار جمع آوری اطلاعات پرسشنامه دموگرافیک، پرسشنامه ارزیابی و رفتاری راتر و آزمون ماتریس پیش‌رونده بود. پرسشنامه آزمون ماتریس پیش‌رونده به منظور تعیین بهره هوشی دانش‌آموزان و پرسشنامه‌های دموگرافیک و ارزیابی رفتار راتر A و B به ترتیب به منظور تعیین میزان پیشرفت تحصیلی و نحوه رفتار دانش‌آموزان در بین معلمین و والدین دانش‌آموزان توزیع شد تا اطلاعات مورد نیاز از این طریق به دست آید. اطلاعات جمع آوری شده با بهره‌گیری از روشهای آماری همبستگی و T استودنت تجزیه و تحلیل شد. یافته‌ها: نتایج تحقیق مبیّن این است که بین نمرات دانش‌آموزان استثنایی و تلفیقی در حد  از نظر آماری تفاوت معناداری وجود ندارد. اما میزان افسردگی و رفتار ضداجتماعی آنها در حد  تفاوت آماری معناداری وجود دارد. نتیجه گیری: دانش‌آموزانی که در مدارس استثنایی مشغول به تحصیل بودند، در مقایسه با دانش‌آموزانی که در مدارس تلفیقی تحصیل می‌‌کردند، دارای افسردگی کمتر و رفتار ضد اجتماعی بیشتر هستندfa_IR
dc.format.extent175
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherوزارت آموزش و پرورشfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه كودكان استثناييfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Exceptional Childrenen_US
dc.subjectآسیب شنواییfa_IR
dc.subjectمدارس ویژهfa_IR
dc.subjectتلفیقیfa_IR
dc.subjectعادیfa_IR
dc.subjectرفتار ضد اجتماعیfa_IR
dc.subjectپیشرفت تحصیلیfa_IR
dc.subjectتخصصيfa_IR
dc.titleمقایسه عملکرد تحصیلی و رفتاری دانش‌آموزان پسر کم‌شنوای مدارس استثنایی و تلفیقیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeكاربرديfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه پیام نورfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه پیام نورfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه پیام نورfa_IR
dc.citation.volume9
dc.citation.issue3
dc.citation.spage273
dc.citation.epage282


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد