نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorرمضانی واسوکلایی, احمدfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T01:02:05Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T01:02:05Z
dc.date.available1399-08-23T01:02:05Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T01:02:05Z
dc.date.issued2009-12-01en_US
dc.date.issued1388-09-10fa_IR
dc.identifier.citationرمضانی واسوکلایی, احمد. (1388). مروری بر نقش مخچه در نارساخوانی. فصلنامه كودكان استثنايي, 9(3), 255-272.fa_IR
dc.identifier.issn1682-6612
dc.identifier.urihttp://joec.ir/article-1-312-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/559348
dc.description.abstractهدف: در مقاله حاضر، شواهد و مستندات  درباره ارتباط مشکلات نارساخوانی با نقص مخچه ارائه می‌شود. روش: در ابتدا، شواهد مربوط به نقش آشکار مخچه در مهارتهای حرکتی و مهارتهای شناختی، به ویژه در مهارتهای مبتنی بر زبان گفتاری مرور می‌شود. سپس برخی شواهد آزمایشگاهی مبتنی بر نقص عملکرد مخچه در افراد دارای نارساخوانی بیان می‌شود. یافته‌ها و نتیجه‌گیری: دو گروه از شواهد مد نظر قرار گرفته شده‌اند: شواهد رفتاری و شواهد تصویربرداری عصبی. شواهد نشان می‌دهند که افراد نارساخوان نسبت به گروه کنترل، تفاوتهای چشمگیری دارند. همچنین آزمونهای رفتاری مشابه روی کودکان دارای ضعف در خواندن و با بهره هوشی همسان اجرا شد. سرانجام بر مبنای نقص مخچه از زمان تولد، زنجیره‌ای علّی تکوینی، از رشد نارساخوانی به دست داده شد.fa_IR
dc.format.extent276
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherوزارت آموزش و پرورشfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه كودكان استثناييfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Exceptional Childrenen_US
dc.subjectنارساخوانیfa_IR
dc.subjectمخچهfa_IR
dc.subjectواج‌شناسیfa_IR
dc.subjectزنجیره علّیfa_IR
dc.subjectتخصصيfa_IR
dc.titleمروری بر نقش مخچه در نارساخوانیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeكاربرديfa_IR
dc.contributor.departmentپژوهشکده کودکان استثناییfa_IR
dc.citation.volume9
dc.citation.issue3
dc.citation.spage255
dc.citation.epage272


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد