| dc.contributor.author | هاشمی, تورج | fa_IR |
| dc.contributor.author | بیرامی, منصور | fa_IR |
| dc.contributor.author | اقبالی, علی | fa_IR |
| dc.contributor.author | واحدی, حسین | fa_IR |
| dc.contributor.author | رضایی, رسول | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-08-23T01:02:03Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-11-13T01:02:03Z | |
| dc.date.available | 1399-08-23T01:02:03Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-11-13T01:02:03Z | |
| dc.date.issued | 2009-12-01 | en_US |
| dc.date.issued | 1388-09-10 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | هاشمی, تورج, بیرامی, منصور, اقبالی, علی, واحدی, حسین, رضایی, رسول. (1388). تأثیر خودآموزی کلامی بر بهبود نشانههای مرضی کودکان مبتلا به اختلال نافرمانی مقابلهای. فصلنامه كودكان استثنايي, 9(3), 203-210. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 1682-6612 | |
| dc.identifier.uri | http://joec.ir/article-1-308-fa.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/559344 | |
| dc.description.abstract | هدف :در این پژوهش اثر خودآموزی کلامی بر علائم مرضی کودکان مبتلا به اختلال بیاعتنایی مقابلهای مورد بررسی قرار گرفت.روش :با بهره گیری از طرح نیمه آزمایشی ، نمونهای شامل 40 نفر از دانشآموزان پایه چهارم و پنجم مبتلا به اختلال بیاعتنایی مقابلهای از مدارس ابتدایی شهر تبریز انتخاب و پس از جایگزینی تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل مورد مطالعه قرار گرفتند. ابزار جمع آوری اطلاعات : شامل ملاکهای تشخیصی DSM-IV-TR و پرسشنامه علائم مرضی کودکان (CSI-4) (فرم معلم) بود . در فرایند اجرا، گروه آزمایش به مدت 12 جلسهیک ساعتی طی 6 هفته تحت آموزش خودآموزی کلامی قرار گرفت و گروه کنترل هیچ مداخلهای دریافت نکرد. یافتهها: نتایج حاصل از روش تحلیل کوواریانس یک راهه نشان داد که کاربرد و آموزش خودآموزی کلامی موجب بهبود نشانههای مرضی دانشآموزان واجد اختلال بیاعتنایی مقابلهای میشود. نتیجهگیری : با استفاده از این روش آموزشی – درمانی میتوان به بهبود نشانههای مرضی دانشآموزان دارای اختلال بیاعتنایی مقابلهای کمک کرد. | fa_IR |
| dc.format.extent | 259 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | وزارت آموزش و پرورش | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | فصلنامه كودكان استثنايي | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Journal of Exceptional Children | en_US |
| dc.subject | اختلال نافرمانی مقابلهای | fa_IR |
| dc.subject | خودآموزی کلامی | fa_IR |
| dc.subject | تخصصي | fa_IR |
| dc.title | تأثیر خودآموزی کلامی بر بهبود نشانههای مرضی کودکان مبتلا به اختلال نافرمانی مقابلهای | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | كاربردي | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه تبریز | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه تبریز | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه تبریز | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه تبریز | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه تبریز | fa_IR |
| dc.citation.volume | 9 | |
| dc.citation.issue | 3 | |
| dc.citation.spage | 203 | |
| dc.citation.epage | 210 | |