نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorهاشمی, تورجfa_IR
dc.contributor.authorبیرامی, منصورfa_IR
dc.contributor.authorاقبالی, علیfa_IR
dc.contributor.authorواحدی, حسینfa_IR
dc.contributor.authorرضایی, رسولfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T01:02:03Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T01:02:03Z
dc.date.available1399-08-23T01:02:03Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T01:02:03Z
dc.date.issued2009-12-01en_US
dc.date.issued1388-09-10fa_IR
dc.identifier.citationهاشمی, تورج, بیرامی, منصور, اقبالی, علی, واحدی, حسین, رضایی, رسول. (1388). تأثیر خودآموزی کلامی ‌بر بهبود نشانه‌های مرضی کودکان مبتلا به اختلال نافرمانی مقابله‌ای. فصلنامه كودكان استثنايي, 9(3), 203-210.fa_IR
dc.identifier.issn1682-6612
dc.identifier.urihttp://joec.ir/article-1-308-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/559344
dc.description.abstractهدف :در این پژوهش اثر خودآموزی کلامی بر علائم مرضی کودکان مبتلا به اختلال بی‌اعتنایی مقابله‌ای مورد بررسی قرار گرفت.روش :با بهره گیری از طرح نیمه آزمایشی ، نمونه‌ای شامل 40 نفر از دانش‌آموزان پایه چهارم و پنجم مبتلا به اختلال بی‌اعتنایی مقابله‌ای از مدارس ابتدایی شهر تبریز انتخاب و پس از جایگزینی تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل مورد مطالعه قرار گرفتند. ابزار جمع آوری اطلاعات : شامل ملاکهای تشخیصی DSM-IV-TR و پرسشنامه علائم مرضی کودکان (CSI-4) (فرم معلم) بود . در فرایند اجرا، گروه آزمایش به مدت 12 جلسهیک ساعتی طی 6 هفته تحت آموزش خودآموزی کلامی قرار گرفت و گروه کنترل هیچ مداخله‌ای دریافت نکرد. یافته‌ها: نتایج حاصل از روش تحلیل کوواریانس یک راهه نشان داد که کاربرد و آموزش خودآموزی کلامی ‌موجب بهبود نشانه‌های مرضی دانش‌آموزان واجد اختلال بی‌اعتنایی مقابله‌ای می‌شود. نتیجه‌گیری : با استفاده از این روش آموزشی – درمانی می‌توان به بهبود نشانه‌های مرضی دانش‌آموزان دارای اختلال بی‌اعتنایی مقابله‌ای کمک کرد.fa_IR
dc.format.extent259
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherوزارت آموزش و پرورشfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه كودكان استثناييfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Exceptional Childrenen_US
dc.subjectاختلال نافرمانی مقابله‌ایfa_IR
dc.subjectخودآموزی کلامیfa_IR
dc.subjectتخصصيfa_IR
dc.titleتأثیر خودآموزی کلامی ‌بر بهبود نشانه‌های مرضی کودکان مبتلا به اختلال نافرمانی مقابله‌ایfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeكاربرديfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه تبریزfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه تبریزfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه تبریزfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه تبریزfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه تبریزfa_IR
dc.citation.volume9
dc.citation.issue3
dc.citation.spage203
dc.citation.epage210


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد