| dc.contributor.author | احدی, بتول | fa_IR |
| dc.contributor.author | میرزایی, پری | fa_IR |
| dc.contributor.author | نریمانی, محمد | fa_IR |
| dc.contributor.author | ابوالقاسمی, عباس | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-08-23T01:02:01Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-11-13T01:02:02Z | |
| dc.date.available | 1399-08-23T01:02:01Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-11-13T01:02:02Z | |
| dc.date.issued | 2009-12-01 | en_US |
| dc.date.issued | 1388-09-10 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | احدی, بتول, میرزایی, پری, نریمانی, محمد, ابوالقاسمی, عباس. (1388). تأثیر آموزش حل مسئله اجتماعی بر سازگاری اجتماعی و عملکرد تحصیلی دانشآموزان کمرو. فصلنامه كودكان استثنايي, 9(3), 193-202. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 1682-6612 | |
| dc.identifier.uri | http://joec.ir/article-1-307-fa.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/559343 | |
| dc.description.abstract | هدف: در پژوهش حاضر، هدف بررسی تأثیر آموزش حل مسئله اجتماعی بر سازگاری اجتماعی و پیشرفت تحصیلی دختران کمروی دوره راهنمایی با دامنه سنی 14-11 سال در شهرستان اردبیل بود. روش: با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی چندمرحلهای 700 دانشآموز انتخاب شدند. همه این دانشآموزان، مقیاس کمرویی را تکمیل کردند. از میان آنها هشتاد دانشآموز که نمراتشان دو انحراف استاندارد بالاتر از میانگین بود، انتخاب و به طور تصادفی به دو گروه آزمایشی و کنترل تقسیم شدند. سپس به دانشآموزان گروه آزمایشی روشهای حل مسئله اجتماعی طی هفت جلسه آموزش داده شد. از خرده آزمون سازش اجتماعی آزمون شخصیتی کالیفرنیا برای تعیین میزان سازگاری اجتماعی و از میانگین نمرههای نیمسال تحصیلی برای تعیین میزان پیشرفت تحصیلی دانشآموزان در پیشآزمون و پسآزمون استفاده شد. یافتهها: نتایج نشان داد که تفاوت نمرات پیشآزمون-پسآزمون در دو گروه آزمایشی به طور معنیداری بیشتر از تفاوت نمرات پیشآزمون-پسآزمون در گروه کنترل است(001/0=P).نتیجهگیری: آموزش حل مسئله اجتماعی میتواند سازگاری اجتماعی و عملکرد تحصیلی دانشآموزان کمرو را بهبود بخشد | fa_IR |
| dc.format.extent | 191 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | وزارت آموزش و پرورش | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | فصلنامه كودكان استثنايي | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Journal of Exceptional Children | en_US |
| dc.subject | سازگاری اجتماعی | fa_IR |
| dc.subject | کمرویی | fa_IR |
| dc.subject | آموزحل مسئله اجتماعی | fa_IR |
| dc.subject | پیشرفت تحصیلی | fa_IR |
| dc.subject | تخصصي | fa_IR |
| dc.title | تأثیر آموزش حل مسئله اجتماعی بر سازگاری اجتماعی و عملکرد تحصیلی دانشآموزان کمرو | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | كاربردي | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه محقق اردبیلی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه محقق اردبیلی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه محقق اردبیلی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه محقق اردبیلی | fa_IR |
| dc.citation.volume | 9 | |
| dc.citation.issue | 3 | |
| dc.citation.spage | 193 | |
| dc.citation.epage | 202 | |