نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorاحدی, بتولfa_IR
dc.contributor.authorمیرزایی, پریfa_IR
dc.contributor.authorنریمانی, محمدfa_IR
dc.contributor.authorابوالقاسمی, عباسfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T01:02:01Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T01:02:02Z
dc.date.available1399-08-23T01:02:01Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T01:02:02Z
dc.date.issued2009-12-01en_US
dc.date.issued1388-09-10fa_IR
dc.identifier.citationاحدی, بتول, میرزایی, پری, نریمانی, محمد, ابوالقاسمی, عباس. (1388). تأثیر آموزش حل مسئله اجتماعی بر سازگاری اجتماعی و عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان کمرو. فصلنامه كودكان استثنايي, 9(3), 193-202.fa_IR
dc.identifier.issn1682-6612
dc.identifier.urihttp://joec.ir/article-1-307-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/559343
dc.description.abstractهدف: در پژوهش حاضر، هدف بررسی تأثیر آموزش حل مسئله اجتماعی بر سازگاری اجتماعی و پیشرفت تحصیلی دختران کمروی دوره راهنمایی با دامنه سنی 14-11 سال در شهرستان اردبیل بود. روش: با استفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی چندمرحله‌ای 700 دانش‌آموز انتخاب شدند. همه این دانش‌آموزان، مقیاس کمرویی را تکمیل کردند. از میان آنها هشتاد دانش‌آموز که نمراتشان دو انحراف استاندارد بالاتر از میانگین بود، انتخاب و به طور تصادفی به دو گروه آزمایشی و کنترل تقسیم شدند. سپس به دانش‌آموزان گروه آزمایشی روشهای حل مسئله اجتماعی طی هفت جلسه آموزش داده شد. از خرده آزمون سازش اجتماعی آزمون شخصیتی کالیفرنیا برای تعیین میزان سازگاری اجتماعی و از میانگین نمره‌های نیمسال تحصیلی برای تعیین میزان پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان در پیش‌آزمون و پس‌آزمون استفاده شد.  یافته‌ها: نتایج نشان داد که تفاوت نمرات پیش‌آزمون-پس‌آزمون در دو گروه آزمایشی به طور معنی‌داری بیشتر از تفاوت نمرات پیش‌آزمون-پس‌آزمون در گروه کنترل است(001/0=P).نتیجه‌گیری: آموزش حل مسئله اجتماعی می‌تواند سازگاری اجتماعی و عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان کمرو را بهبود بخشدfa_IR
dc.format.extent191
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherوزارت آموزش و پرورشfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه كودكان استثناييfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Exceptional Childrenen_US
dc.subjectسازگاری اجتماعیfa_IR
dc.subjectکمروییfa_IR
dc.subjectآموزحل مسئله اجتماعیfa_IR
dc.subjectپیشرفت تحصیلیfa_IR
dc.subjectتخصصيfa_IR
dc.titleتأثیر آموزش حل مسئله اجتماعی بر سازگاری اجتماعی و عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان کمروfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeكاربرديfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه محقق اردبیلیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه محقق اردبیلیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه محقق اردبیلیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه محقق اردبیلیfa_IR
dc.citation.volume9
dc.citation.issue3
dc.citation.spage193
dc.citation.epage202


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد