مرور دوره 34, شماره 4 بر اساس تاریخ انتشار
در حال نمایش موارد 1 - 6 از 6
-
آسیبشناسی مدارس ابتدایی هوشمند شهر قم براساس مدل سیستم فنی- اجتماعی
(وزارت آموزش و پرورش, 2019-01-01)اهمیت آموزش و پرورش در شکلگیری آینده جامعه، ضرورت آسیبشناسی مستمر مدارس به ویژه مدارس نوظهور هوشمند را ایجاب میکند. هدف این پژوهش آسیبشناسی مدارس ابتدایی هوشمند دخترانه شهر قم براساس مدل سیستم فنی– اجتماعی است. این ...
-
ارائه سبد قابلیتهای مورد نیاز برای پرورش دانشآموزان در نظام آموزش ابتدایی ایران
(وزارت آموزش و پرورش, 2019-01-01)رویکرد قابلیت که از سوی اقتصاددان شهیر و برنده جایزه نوبل، آمارتیا سن، ارائه شده، روشها و پایههای اطلاعاتی سنجش رفاه فردی و اجتماعی را دگرگون کرده است. از بدو معرفی این رویکرد تاکنون بسیاری از شاخههای علمی- مانند اقتصاد ...
-
انسان فرهیخته سینوی
(وزارت آموزش و پرورش, 2019-01-01)اینکه انسان فرهیخته چگونه انسانی است و با چه معیارها و ویژگیهایی میتوان چنین انسانی را به منزلۀ محصول تعلیم و تربیت محک زد، همواره سؤال اساسی فیلسوفان بوده است. در پژوهش حاضر هدف این است که با رجوع به مبانی فلسفی و ...
-
فراتحلیل اثربخشی مشاوره گروهی راهحل- محور در مدارس ایران (96-1386)
(وزارت آموزش و پرورش, 2019-01-01)در دهه اخیر، متخصصان به بررسی اثربخشی مشاوره گروهی راهحل- محور در بهبود متغیرهای مختلف مانند خودکارآمدی، سازگاری اجتماعی و انگیزش تحصیلی در حوزه مدرسه پرداختهاند. بسیاری از این مداخلات تغییراتی معنادار را نسبت به گروه ...
-
مقایسه اثربخشی معلمان تربیت بدنی جذب شده از طریق آزمونهای استخدامی و معلمان تعهد دبیری مدارس مناطق جنوب شهر تهران
(وزارت آموزش و پرورش, 2019-01-01)هدف این تحقیق مقایسه اثربخشی معلمان تربیت بدنی جذب شده از طریق آزمونهای استخدامی و معلمان تعهد دبیری در جنوب تهران (مناطق 15 تا 19) از دیدگاه مدیران بوده است. این پژوهش از نظر هدف کاربردی، از نظر گردآوری دادهها علّی- ...
-
روند تغییرات و تأثیر عوامل نگرش، علاقه و خودپندارۀ ریاضی دانشآموزان پایۀ هشتم بر عملکرد ریاضی بر مبنای مطالعات تیمز (از سال 2003 تا 2015)
(وزارت آموزش و پرورش, 2019-01-01)برای بررسی روند تغییرات و نقش متغیرهای خودپنداره، نگرش و علاقه به ریاضی بر عملکرد 21082 دانشآموز پایۀ هشتم که در چهار مطالعۀ ادواری تیمز (2003، 2007، 2011 و 2015) شرکت داشتند از تحلیل عاملی تأییدی، اندازههای اثر و ...



