نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorولی زاده, لیلاfa_IR
dc.contributor.authorزمان زاده, وحیدfa_IR
dc.contributor.authorلک دیزجی, سیماfa_IR
dc.contributor.authorنصیری, خدیجهfa_IR
dc.contributor.authorمحمدیان روشن, سمیهfa_IR
dc.contributor.authorباقر مداح, ساداتfa_IR
dc.contributor.authorبهشید, مژگانfa_IR
dc.contributor.authorپلمه, تیناfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-21T22:22:18Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-11T22:22:18Z
dc.date.available1399-08-21T22:22:18Zfa_IR
dc.date.available2020-11-11T22:22:18Z
dc.date.issued2015-05-01en_US
dc.date.issued1394-02-11fa_IR
dc.identifier.citationولی زاده, لیلا, زمان زاده, وحید, لک دیزجی, سیما, نصیری, خدیجه, محمدیان روشن, سمیه, باقر مداح, سادات, بهشید, مژگان, پلمه, تینا. (1394). عوامل اثر گذار بر فعالیت‌های فردی انتقال دانش حاصل از پژوهش‌های پرستاری. مجله پرستاری و مامایی, 13(2), 99-107.fa_IR
dc.identifier.issn2717-0306
dc.identifier.issn2008-742X
dc.identifier.urihttp://unmf.umsu.ac.ir/article-1-1771-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/486392
dc.description.abstract  عوامل اثرگذار بر فعالیت‌های فردی انتقال دانش حاصل از پژوهش‌های پرستاری     لیلا ولی‌زاده [1] ، وحید زمان‌زاده [2] ، سیما لک دیزجی3، خدیجه نصیری4، سمیه محمدیان روشن 5 *، سادات باقر مداح6، مژگان بهشید7، تینا پلمه8     تاریخ دریافت 01/11/1393 تاریخ پذیرش 25/01/1394     چکیده   پیش‌زمینه و هدف: توجه به روش‌های تولید، انتقال و به‌کارگیری دانش حیاتی است. تولید دانش حاصل از پژوهش در پرستاری در حال افزایش می‌باشد ولی استفاده از آن در عمل روند کندی را می‌پیماید. ازاین‌رو پژوهش حاضر باهدف بررسی عوامل اثرگذار بر فعالیت‌های فردی جهت انتقال تحقیق از دیدگاه اعضای هیئت‌علمی و آموزشی پرستاری دانشگاه‌های علوم پزشکی در ایران انجام شد.   مواد و روش کار: مطالعه توصیفی همبستگی به روش نمونه‌گیری خوشه‌ای با شرکت 279 نفر از اعضای هیئت‌علمی پرستاری دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور انجام پذیرفت. جهت گردآوری داده‌ها از پرسشنامه نات و ویلداوسکی1980 و لاندری و همکاران 2001 و 2003 استفاده شد. داده‌ها با استفاده از SPSS ver13 تجزیه‌وتحلیل شد.   یافته‌ها : نتایج مطالعه نشان داد در سطح فردی، بیشترین فعالیت مربوط به سخنرانی در همایش‌ها و ارسال نتایج تحقیقات به ذی‌نفعان و کمترین آن "شرکت در فعالیت‌های تجاری" می‌باشد. عواملی از قبیل "پژوهش مبتنی بر نیاز مصرف‌کنندگان" و " سابقه خدمت به‌عنوان مدرس پرستاری" ارتباط آماری معنی‌داری با فعالیت‌های انتقال تحقیق در سطح فردی نشان دادند ( P< 0/05 ).   بحث و نتیجه‌گیری : نتایج پژوهش حاضر حاکی از آن است که فعالیت‌های فردی برای انتقال تحقیق با برخی عوامل ارتباط آماری معنی‌دار دارد. لذا بایستی علاوه بر اتخاذ تدابیر لازم جهت ترویج و تشویق فعالیت‌های فردی انتقال تحقیق به عوامل اثرگذار و تعیین‌کننده قابل مداخله توجه گردد.   کلیدواژه‌ها: انتقال دانش، پرستاری، پژوهش پرستاری، مدرس پرستاری     مجله دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه، دوره سیزدهم، شماره دوم، پی‌درپی 67، اردیبهشت 1394، ص 107-99     آدرس مکاتبه: دانشگاه علوم پزشکی تبریز، واحد بین‌المللی ارس، تلفن: 09372681253   Email: mohamadian63@gmail.com   [1] PhD پرستاری، عضو هیئت علمی دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، گروه کودکان   [2] PhD پرستاری، عضو هیئت علمی دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، گروه داخلی جراحی   3 کارشناسی ارشد پرستاری، عضو هیئت علمی دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، گروه داخلی جراحی   4 کارشناسی ارشد پرستاری، عضو هیئت آموزشی دانشکده علوم پزشکی خلخال، گروه داخلی جراحی   5 دانشجوی کارشناسی ارشد پرستاری گرایش داخلی و جراحی، دانشگاه علوم پزشکی تبریز، واحد بین المللی ارس (نویسنده مسئول)   6 دکتری پرستاری، دانشگاه علوم بهزیستی   7 دانشجوی PhD پرستاری، عضو هیئت علمی دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، گروه داخلی جراحی   8 دانشجوی کارشناسی ارشد پرستاری گرایش داخلی و جراحی، دانشگاه علوم پزشکی تبریز، واحد بین المللی ارسfa_IR
dc.format.extent260
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی ارومیهfa_IR
dc.relation.ispartofمجله پرستاری و ماماییfa_IR
dc.relation.ispartofNursing and Midwifery Journalen_US
dc.subjectانتقال دانشfa_IR
dc.subjectپرستاریfa_IR
dc.subjectپژوهش پرستاریfa_IR
dc.subjectمدرس پرستاریfa_IR
dc.subjectپرستاریfa_IR
dc.titleعوامل اثر گذار بر فعالیت‌های فردی انتقال دانش حاصل از پژوهش‌های پرستاریfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentPhD پرستاری، عضو هیئت علمی دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، گروه کودکانfa_IR
dc.contributor.departmentPhD پرستاری، عضو هیئت علمی دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، گروه داخلی جراحیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد پرستاری، عضو هیئت علمی دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، گروه داخلی جراحیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد پرستاری، عضو هیئت آموزشی دانشکده علوم پزشکی خلخال، گروه داخلی جراحیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشد پرستاری گرایش داخلی و جراحی، دانشگاه علوم پزشکی تبریز، واحد بین المللی ارس (نویسنده مسئول)fa_IR
dc.contributor.departmentدکتری پرستاری، دانشگاه علوم بهزیستیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی PhD پرستاری، عضو هیئت علمی دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، گروه داخلی جراحیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشد پرستاری گرایش داخلی و جراحی، دانشگاه علوم پزشکی تبریز، واحد بین المللی ارسfa_IR
dc.citation.volume13
dc.citation.issue2
dc.citation.spage99
dc.citation.epage107


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد