مرور دوره 11, شماره 12 بر اساس عنوان
در حال نمایش موارد 1 - 16 از 16
-
اثربخشی آموزش خودشفقتی ذهن آگاهانه بر نشخوار فکری و اضطراب اجتماعی مادران دارای کودک اتیسم
(انجمن روانشناسی بالینی کودک و نوجوان, 2023-01-01)پژوهش حاضر با هدف تعیین اثربخشی آموزش خودشفقتی ذهن آگاهانه بر نشخوار فکری و اضطراب اجتماعی مادران دارای کودک اوتیسم انجام شد. پژوهش حاضر از نوع نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون، پس آزمون و گروه کنترل با پیگیری یک ماهه بود. ...
-
اثربخشی آموزش مهارتهای مبتنی بر الگوی دلبستگی بر اسناد خصمانه و فراخشم در زنان متقاضی طلاق
(انجمن روانشناسی بالینی کودک و نوجوان, 2023-01-01)هدف از پژوهش حاضر تعیین اثربخشی آموزش مهارتهای مبتنی بر الگوی دلبستگی بر اسنادخصمانه و فراخشم در زنان متقاضی طلاق بود. پژوهش حاضر نیمه آزمایشی با طرح پیشآزمون- پسآزمون با گروه کنترل و دوره پیگیری یک ماهه بود. جامعه ...
-
اثربخشی برنامهی مداخلهای معنادرمانی بر بهزیستی عمومی، تابآوری و کیفیت زندگی بیماران مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس
(انجمن روانشناسی بالینی کودک و نوجوان, 2023-01-01)پژوهش حاضر با هدف تعیین اثربخشی برنامه معنادرمانی بر بهزیستی عمومی، تابآوری و کیفیت زندگی بیماران مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس انجام شد. روش پژوهش نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون _ پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری شامل ...
-
اثربخشی درمان ترکیبی شناختی رفتاری با حضور ذهن بر نشانگان بالینی و سوگ در نوجوانان دارای ضربه عاطفی
(انجمن روانشناسی بالینی کودک و نوجوان, 2023-01-01)هدف اصلی پژوهش حاضر، تعیین اثربخشی درمان ترکیبی شناختی-رفتاری با حضور ذهن بر مجموع نشانگان بالینی و مجموع نشانگان سوگ پیامد ضربه عاطفی در دختران نوجوان دارای تجربه ضربه عاطفی بود. این پژوهش نیمهآزمایشی با طرح پیشآزمون_پسآزمون ...
-
اثربخشی درمان شناختی رفتاری بر استفاده از راهبردهای سازگارانه و راهبردهای ناسازگارانه در بیماران مبتلابه اختلال استرس پس از سانحه بیماری کوید- 19
(انجمن روانشناسی بالینی کودک و نوجوان, 2023-01-01)پژوهش حاضر با هدف تعیین اثربخشی درمان شناختی رفتاری بر استفاده از راهبردهای سازگارانه و راهبردهای ناسازگارانه در بیماران مبتلا به اختلال استرس پس از سانحه بیماری کووید-19 بود. به این منظور؛ در یک بررسی تک آزمودنی چند خط ...
-
اثربخشی مشاوره گروهی به شیوه درمان پذیرش و تعهد بر ادراک درد و اضطراب مرگ در زنان مبتلا به سرطان پستان
(انجمن روانشناسی بالینی کودک و نوجوان, 2023-01-01)هدف این پژوهش تعیین اثربخشی مشاوره گروهی به شیوه درمان پذیرش و تعهد بر ادراک درد و اضطراب مرگ در زنان مبتلا به سرطان پستان بود. روش این پژوهش از نوع پژوهشهای نیمهآزمایشی با طرح پیآزمون- پسآزمون و گروه کنترل با دوره ...
-
اعتباریابی پرسشنامه بیحوصلگی تحصیلی دانش آموزان
(انجمن روانشناسی بالینی کودک و نوجوان, 2023-01-01)بیحوصلگی حالتی از انگیختگی نسبتاً پایین و عدم رضایت است که به محیطی که از لحاظ میزان تحریک نامناسب است، نسبت داده می شود و وجود ملاکی برای شناسایی و سنجش درست این پدیده در دانشآموزان از اهمیت بسزایی برخوردار است. پژوهش ...
-
رابطه اضطراب صفت و شفافیت عاطفی با نشانههای افسردگی در دانشجویان: نقش واسطهای انعطافپذیری شناختی
(انجمن روانشناسی بالینی کودک و نوجوان, 2023-01-01)هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه اضطراب صفت و شفافیت عاطفی با نشانههای افسردگی در دانشجویان با نقش واسطهای انعطافپذیری شناختی بود. روش پژوهش، توصیفی_همبستگی به روش تحلیل مسیر بود. جامعه آماری پژوهش کلیه دانشجویان دانشگاه محقق ...
-
مدل پریشانی روانشناختی بر اساس باورهای فراشناختی دانشجویان با نقش واسطه ای سرگردانی ذهنی
(انجمن روانشناسی بالینی کودک و نوجوان, 2023-01-01)این پژوهش با هدف بررسی نقش واسطهای سرگردانی ذهنی در رابطه بین باورهای فراشناختی با پریشانی روانشناختی در دانشجویان انجام شد. پژوهش حاضر از لحاظ هدف جزء پژوهشهای بنیادین و از لحاظ روش از نوع مطالعات همبستگی بود. جامعه ...
-
مطالعه پدیدارشناسانه ادراک معلمان ابتدایی مجری طرح شهاب از طرح شناسایی و هدایت استعدادهای برتر
(انجمن روانشناسی بالینی کودک و نوجوان, 2023-01-01)طرح ملی شهاب باهدف شناسایی و هدایت دانشآموزان بااستعداد با محوریت معلم در ایران اجرا شده است. از آنجا کهآموزا|آ ....م بررسی ادراک معلمان به عنوان مجری این طرح در اجرای موفق آن نقش اساسی دارد، در این پژوهش ادراک معلمان ...
-
مقایسه اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد و درمان ذهنآگاهی بر پیروی از درمان در افراد مبتلا به سوء مصرف موارد مخدر
(انجمن روانشناسی بالینی کودک و نوجوان, 2023-01-01)هدف پژوهش حاضر مقایسه اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد و درمان ذهنآگاهی بر پیروی از درمان در افراد مبتلا به سوء مصرف موارد مخدر بود. روش پژوهش نیمهآزمایشی ﺑﺎ ﻃﺮح ﭘﻴﺶآزﻣﻮن_ﭘﺲآزﻣﻮن و ﮔـﺮوه ﻛﻨﺘﺮل با دوره پیگیری یک ماهه ...
-
مقایسه اثربخشی رفتاردرمانی دیالکتیک و درمان مبتنی بر ذهنی سازی در بهبود نشانههای افراد مبتلا به اختلال شخصیت مرزی
(انجمن روانشناسی بالینی کودک و نوجوان, 2023-01-01)پژوهش حاضر با هدف مقایسه اثربخشی رفتاردرمانی دیالکتیک و درمان مبتنی بر ذهنی سازی در بهبود نشانه های افراد مبتلا به اختلال شخصیت مرزی صورت گرفت. پژوهش حاضر با طرح پیش آزمون- پس آزمون و گروه کنترل با دوره پیگیری 1 ماهه بود. ...
-
مقایسه اثربخشی رواندرمانی مثبتگرا و طرحوارهدرمانی بر باورهای غیرمنطقی و تصویر بدنی در زنان متقاضی جراحی زیبایی
(انجمن روانشناسی بالینی کودک و نوجوان, 2023-01-01)هدف پژوهش حاضر مقایسهای اثربخشی رواندرمانی مثبتگرا و طرحوارهدرمانی بر باورهای غیرمنطقی و تصویربدنی در زنان متقاضی جراحیزیبایی بود. روش پژوهش حاضر نیمهآزمایشی با طرح پیشآزمون- پسآزمون با گروه کنترل بود. جامعه ...
-
نقش حافظه در اختلال استرس پس از سانحه: مروری بر نواقص حافظه و نظریههای مبتنی بر حافظه
(انجمن روانشناسی بالینی کودک و نوجوان, 2023-01-01)اختلال استرس پس از سانحه (PTSD) یک سندرم روانپزشکی است که بر اثر مواجهه با وقایع تهدیدآمیزی مانند جنگ، تصادف با وسیلهی نقلیه، تعرض جسمی و جنسی ایجاد میشود. تجربهی آسیب روانی میتواند دارای اثرات شناختی طولانی مدت باشد. ...
-
نقش پیوند ایمن، مراقبت از رابطه و توازن کار - خانواده در پیش بینی سرخوردگی زناشویی معلمان متأهل در دوره قرنطینه کووید-19
(انجمن روانشناسی بالینی کودک و نوجوان, 2023-01-01)هدف از پژوهش حاضر بررسی نقش پیوند ایمن، مراقبت از رابطه و توازن کار - خانواده در پیش بینی سرخوردگی زناشویی معلمان متأهل در دوره قرنطینه کووید-19 بود. روش پژوهش حاضر توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری شامل کلیه معلمان ...
-
پیش بینی راهبردهای مقابله با استرس براساس طرحوارههای ناسازگار اولیه و هوش معنوی در مادران دانش آموزان کم توان ذهنی
(انجمن روانشناسی بالینی کودک و نوجوان, 2023-01-01)هدف این پژوهش پیشبینی راهبردهای مقابله با استرس براساس طرحوارههای ناسازگار اولیه و هوش معنوی در مادران دانش آموزان کمتوان ذهنی بود. پژوهش حاضر از لحاظ هدف جزء پژوهشهای کاربردی و از لحاظ روش از نوع مطالعات همبستگی ...



