• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • رویش روان شناسی
    • دوره 11, شماره 12
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • رویش روان شناسی
    • دوره 11, شماره 12
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    مطالعه پدیدارشناسانه ادراک معلمان ابتدایی مجری طرح شهاب از طرح شناسایی و هدایت استعداد‌های برتر

    (ندگان)پدیدآور
    علی پور, محمدآیتی, محسنشکوهی فرد, حسین
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    490.4کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    پژوهشي
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    طرح ملی شهاب باهدف شناسایی و هدایت دانش‌آموزان بااستعداد با محوریت معلم در ایران اجرا شده است. از آنجا کهآموزا|آ ....م بررسی ادراک معلمان به عنوان مجری این طرح در اجرای موفق آن نقش اساسی دارد، در این پژوهش ادراک معلمان شهرستان بیرجند از طرح شهاب به روش کیفی و از نوع پدیدارشناسی بررسی شده است. جامعه آماری پژوهش کلیه معلمان مجری طرح شهاب در شهرستان بیرجند در سال تحصیلی 1400-1399بود که با توجه به ماهیت پژوهش از روش نمونه‌گیری هدفمند از نوع معیار استفاده شد که با مصاحبه از ۱۱ معلم، داده‌های اخذشده به اشباع رسید. برای تجزیه‌وتحلیل داده‌ها جمع‌آوری‌شده، از روش تجزیه‌وتحلیل کلایزی و از نرم‌افزارMAXQDA12 به‌عنوان ابزار تحلیل داده‌ها استفاده شد. یافته‌ها در قالب 21مؤلفه و چهار مقوله ماهیت، اهداف، مشکلات و پیامدها  ارائه گردید که هرکدام از این مقوله‌ها دارای چندین مؤلفه است. یافته‌های پژوهش نشان دادند که معلمان نسبت به اهداف طرح به‌خوبی آگاه هستند و ضرورت اجرای طرح شهاب را به‌خوبی درک کرده‌اند. معلمان بر این اعتقاد هستند که اجرای این طرح دارای پیامدهای مختلفی است. از سوی دیگر مشکلاتی بر سر اجرای درست این طرح است.
    کلید واژگان
    طرح شهاب
    ادراک معلمان
    پدیدارشناسی.
    روانشناسی تربیتی

    شماره نشریه
    12
    تاریخ نشر
    2023-01-01
    1401-10-11
    ناشر
    انجمن روانشناسی بالینی کودک و نوجوان
    سازمان پدید آورنده
    مدرس دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران.
    دانشیار گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه بیرجند، خراسان جنوبی، ایران.
    استادیار گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه بیرجند، خراسان جنوبی، ایران.

    شاپا
    2383-353X
    URI
    http://frooyesh.ir/article-1-4027-fa.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1007392

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب