دوره 39, شماره 1
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
فراتحلیل عوامل اثرگذار بر اضطراب امتحان
(وزارت آموزش و پرورش, 2023-06-01)هدف پژوهش حاضر توصیف، تحلیل و ترکیب تحلیلهای ارائه شده در زمینۀ عوامل اثرگذار بر اضطراب امتحان و روش آن فراتحلیل بوده است. جامعه آماری پژوهش را همۀ مقالات دارای درجه علمی - پژوهشی، طرحهای پژوهشی در مراکز تحقیقات سازمان ...
-
توسعۀ درک مفهومی اندازه گیری حجم در زندگی روزمره از طریق سیستمهای فعالیت مدل سازی
(وزارت آموزش و پرورش, 2023-06-01)هدف پژوهش حاضر، توسعه درک مفهومی اندازهگیری حجم در زندگی روزمرۀ دانشآموزان بوده است. جامعه آماری پژوهش را همۀ دانشآموزان دورۀ متوسطۀ اول شهرستان کهنوج استان کرمان تشکیل میدادند. نمونه مورد مطالعه، 60 دانشآموز ...
-
اولویت بندی راهکارهای توسعه مشارکت فرابخشی در ورزش دانش آموزی با استفاده از مدل تفسیری – ساختاری
(وزارت آموزش و پرورش, 2023-06-01)پژوهش حاضر با هدف اولویتبندی راهکارهای توسعه مشارکتهای فرابخشی در ورزش دانشآموزی با استفاده از روشهای کیفی دلفی و غربالگری فازی و روش کمی مدلسازی تفسیری- ساختاری انجام شده است. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر ...
-
پیشبینی عملکرد شغلی معلمان مدارس متوسطه بر اساس مؤلفههای مدیریت دانش
(وزارت آموزش و پرورش, 2023-06-01)هدف اصلی این پژوهش، پیشبینی عملکرد شغلی معلمان مدارس متوسطه دخترانه شهرستان سیرجان بر اساس مؤلفههای مدیریت دانش بوده که برای دستیابی به این هدف از پژوهش همبستگی استفاده شده است. جامعه آماری مورد مطالعه شامل همۀ معلمان ...
-
تبیین نقش خوشبینی و سرزندگی در رفتار نوآورانه معلمان دوره ابتدایی با میانجیگری انعطاف پذیری
(وزارت آموزش و پرورش, 2023-06-01)پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش خوشبینی و سرزندگی در رفتار نوآورانه معلمان با میانجیگری انعطافپذیری انجام گرفته است. روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی و جامعه آماری شامل معلمان مقطع ابتدایی شهر بیرجند در سال تحصیلی 98-1397 ...
-
رابطه جو سازمانی نوآورانه و عملکرد شغلی دبیران با توجه به نقش میانجی رفتار کار نوآورانه در هنرستانهای فنی و حرفه ای استان گیلان
(وزارت آموزش و پرورش, 2023-06-01)تحقیق حاضر با هدف بررسی رابطه جو سازمانی نوآورانه و عملکرد شغلی دبیران با توجه به نقش میانجی رفتار کار نوآورانه در هنرستانهای فنی و حرفهای استان گیلان انجام شده است. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر روش گردآوری ...
-
تأثیر یادگیری مبتنی بر پروژه بر عملکرد تحصیلی دانشجو-معلمان فیزیک در درس مبانی الکتریسیته و مغناطیس
(وزارت آموزش و پرورش, 2023-06-01)هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر یادگیری مبتنی بر پروژه بر عملکرد تحصیلی دانشجو-معلمان رشته آموزش فیزیک در درس مبانی الکتریسیته و مغناطیس در دانشگاه فرهنگیان بوده است. روش تحقیق این پژوهش از نوع شبهآزمایشی به صورت پیشآزمون و ...
-
پیش بینی روحیه پژوهش در دانش آموزان دختر مدارس غیرانتفاعی براساس تدریس تحولآفرین و نقش میانجی تحول مثبت نوجوانی و هیجان کلاسی
(وزارت آموزش و پرورش, 2023-06-01)هدف از پژوهش حاضر، پیشبینی روحیه پژوهش در دانشآموزان دختر براساس تدریس تحولآفرین و نقش میانجی تحول مثبت نوجوانی و هیجان کلاسی بوده است. برای این منظور 247 نفر از دانشآموزان دختر پایههای دهم و یازدهم مدارس غیرانتفاعی ...
-
مطالعه تطبیقی آموزش محیط زیست در کتابهای درسی علوم پایه کشورهای ایران، هند، استرالیا و ایالات متحده آمریکا
(وزارت آموزش و پرورش, 2023-06-01)این پژوهش، آموزش محیطزیست را در کتابهای علوم تجربی، شیمی و محیطزیست ایران و کتابهای علوم تجربی و شیمی کشورهای آمریکا، استرالیا و هند مورد بررسی تطبیقی قرار داده است. جامعه آماری پژوهش شامل کتابهای درسی این چهار کشور ...
-
حدود و ثغور مشارکت دانش آموزان در برنامه درسی: تحلیل دیدگاه صاحبنظران
(وزارت آموزش و پرورش, 2023-06-01)این پژوهش، درصدد پاسخگویی به این پرسش بوده که حدود و ثغور مشارکت دانشآموزان در برنامهدرسی از دیدگاه صاحبنظران چگونه است؟ برای پاسخ دادن به این پرسش نخست دیدگاههای صاحبنظران درباره مشارکت دانشآموزان در برنامهدرسی ...



