دوره 38, شماره 4
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
تأثیر هوش هیجانی بر قابلیتهای حرفه ای معلمان و انگیزه پیشرفت تحصیلی دانش آموزان فنی و حرفه ای
(وزارت آموزش و پرورش, 2023-02-01)هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر هوش هیجانی بر قابلیتهای حرفهای معلمان و انگیزه پیشرفت تحصیلی دانشآموزان در هنرستان دخترانه فنی و حرفهای پوشینهبافت در شهر اراک بوده است. جامعه آماری این پژوهش 420 دانشآموز هنرستان دخترانه ...
-
مدل یابی پیش ینی رفتار خوردن بر اساس اضطراب با میانجیگری عزت نفس در دختران نوجوان
(وزارت آموزش و پرورش, 2023-02-01)پژوهش حاضر با هدف مدلیابی پیشبینی رفتار خوردن بر اساس اضطراب با میانجیگری عزتنفس در دختران نوجوان انجام شده و از نوع پژوهشهای بنیادی- کاربردی است. جامعه آماری این پژوهش شامل همۀ دانشآموزان دختر دوره متوسطه دوم شهر ...
-
رابطه خودناتوان سازی با عملکرد تحصیلی دانش آموزان: نقش میانجی اهمال کاری در دانش آموزان دورۀ دوم متوسطه شهر کرمانشاه
(وزارت آموزش و پرورش, 2023-02-01)پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش میانجی اهمالکاری در رابطه خودناتوانسازی با عملکرد تحصیلی دانشآموزان انجام گرفته است. این پژوهش از نوع توصیفی و همبستگی است. جامعه آماری شامل همۀ دانشآموزان دورۀ دوم متوسطه شهرکرمانشاه ...
-
مقایسه اثربخشی برنامه مشاوره انگیزشی نظاممند گروهی و آموزش مهارتهای فراشناخت بر اضطراب امتحان و سازگاری تحصیلی دختران دانش آموز دوره متوسطه اول
(وزارت آموزش و پرورش, 2023-02-01)پژوهش حاضر بهمنظور بررسی و مقایسه اثربخشی برنامه مشاوره انگیزشی نظاممند گروهی و آموزش مهارتهای فراشناخت بر کاهش اضطراب امتحان و بهبود سازگاری تحصیلی دختران دانشآموز دورۀ متوسطه اول شهر تهران انجام شده است. بههمین ...
-
رویکردی ترکیبی به عوامل توانمندساز معاونان و مربیان پرورشی
(وزارت آموزش و پرورش, 2023-02-01)پژوهش حاضر با هدف ارائه الگو و شناسایی ابعاد و مؤلفههای توانمندسازی معاونان و مربیان پرورشی مدارس متوسطه اول و دوم طراحی و اجرا شده است. روش پژوهش، آمیخته اکتشافی است که در بخش کیفی، از راهبرد نظریه برخاسته از دادهها ...
-
صلاحیتهای تدریس مبتنی بر فاوا برای آموزش ریاضی: مقایسه دانشجو- معلمان با مهارت آموزان ماده 28
(وزارت آموزش و پرورش, 2023-02-01)هدف این پژوهش مقایسه دانشجو- معلمان و مهارتآموزان ماده 28 از لحاظ صلاحیتهای تدریس مبتنی بر فاوا در آموزش ریاضی بود. روش این پژوهش از نوع شبهتجربی با طرح گروههای ایستا بود که 20 نفر از دانشجو- معلمان و 20 نفر از ...
-
الگوی تضمین کیفیت آماده سازی دانشجو- معلمان در نظام تربیت معلم ایران
(وزارت آموزش و پرورش, 2023-02-01)هدف این پژوهش، ارائه الگوی تضمین کیفیت آمادهسازی دانشجو- معلمان در نظام تربیت معلم بود. برای این منظور، از روش پژوهش آمیخته اکتشافی متوالی استفاده شد. در بخش کیفی از رویکرد نظریه برخاسته از دادهها استفاده شد. با کاربرد ...



