نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorارحامی, محمدfa_IR
dc.contributor.authorمعین فرد, حمیدfa_IR
dc.date.accessioned1401-05-11T20:02:24Zfa_IR
dc.date.accessioned2022-08-02T20:02:25Z
dc.date.available1401-05-11T20:02:24Zfa_IR
dc.date.available2022-08-02T20:02:25Z
dc.date.issued2022-06-22en_US
dc.date.issued1401-04-01fa_IR
dc.date.submitted2021-09-08en_US
dc.date.submitted1400-06-17fa_IR
dc.identifier.citationارحامی, محمد, معین فرد, حمید. (1401). تحلیل دینامیکی میکرو المان منعطف موازی با مدل قیدی تیر و تئوری گرادیان کرنشی اصلاح یافته. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 54(4), 6-6. doi: 10.22060/mej.2022.20518.7251fa_IR
dc.identifier.issn2008-6032
dc.identifier.issn2476-3446
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2022.20518.7251
dc.identifier.urihttps://mej.aut.ac.ir/article_4689.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/924280
dc.description.abstractدر این پژوهش، رفتار دینامیکی میکرو المان منعطف موازی تحت بار انتهایی، مورد بررسی قرار می‌گیرد. ابتدا با تئوری گرادیان کرنشی اصلاح یافته و به کمک مدل قیدی تیر، انرژی کرنشی یک میکرو تیر منعطف، برحسب مولفه‌های جابجایی انتهای تیر بدست آمده، و از آن برای تعیین انرژی کرنشی المان منعطف موازی استفاده می‌شود. در ادامه، با روش لاگرانژ، مدل دینامیکی میکرو المان منعطف استخراج شده و حول نقطه تعادل، خطی‌سازی می‌گردد. سپس محدوده مجاز برای اعمال نیروهای استاتیکی به سکوی حرکتی، به نحوی که هم تئوری مورد استفاده از دقت کافی برخوردار باشد، و هم پایداری دینامیکی سیستم تحت اغتشاشات دینامیکی کوچک خدشه‌دار نشود، مشخص می‌گردد. نتایج بدست آمده حاکی از این است که تئوری الاستیسیته کلاسیک، سخت‌گیری بیش از حدی برای مشخص کردن دقیق ناحیه پایداری مکانیزم دارد. همچنین فرکانس‌های طبیعی سیستم نیز استخراج شده و اثر ابعاد و مولفه‌های استاتیکی نیرو بر آن‌ها، مورد مطالعه قرار گرفته است. مشاهده می‌شود که با کاهش ابعاد، فرکانس طبیعی بی‌بعد عرضی سیستم افزایش می‌یابد، اما فرکانس طبیعی بی‌بُعد طولی سیستم، به دلیل عدم وجود گرادیان کرنش در مُد طولی، ثابت می‌ماند. همچنین مشاهده شد که نیروی استاتیکی کششی باعث افزایش، و نیروی استاتیکی خمشی باعث کاهش فرکانس‌های طبیعی سیستم می‌شوند. البته در حالتی که هیچ نیروی عرضی بر سیستم اعمال نشود، بار کششی یا فشاری تغییری در فرکانس‌های طبیعی سیستم ایجاد نمی‌کند.fa_IR
dc.format.extent2022
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)fa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2022.20518.7251
dc.subjectالمان منعطف موازیfa_IR
dc.subjectمدل قیدی تیرfa_IR
dc.subjectتحلیل دینامیکیfa_IR
dc.subjectتئوری گرادیان کرنشیfa_IR
dc.subjectتحلیل پایداریfa_IR
dc.subjectدینامیک و کنترل سامانه های میکرو و نانوfa_IR
dc.subjectمکانیک در مقیاس میکرو و نانوfa_IR
dc.titleتحلیل دینامیکی میکرو المان منعطف موازی با مدل قیدی تیر و تئوری گرادیان کرنشی اصلاح یافتهfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری، گروه مکانیک، دانشکده مهندسی، دانشگاه فردوسی مشهد، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار، گروه مکانیک، گروه مکانیک، دانشکده مهندسی، دانشگاه فردوسی مشهد، ایران قطب علمی رایانش نرم و پردازش هوشمند اطلاعات (SCIP)fa_IR
dc.citation.volume54
dc.citation.issue4
dc.citation.spage6
dc.citation.epage6


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد