| dc.contributor.author | رسولی, فاطمه | fa_IR |
| dc.contributor.author | نخعی, حبیب اله | fa_IR |
| dc.contributor.author | طالب نیا, قدرت اله | fa_IR |
| dc.contributor.author | غنی فر, محمد حسن | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1401-05-11T18:40:43Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2022-08-02T18:40:44Z | |
| dc.date.available | 1401-05-11T18:40:43Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2022-08-02T18:40:44Z | |
| dc.date.issued | 2022-06-22 | en_US |
| dc.date.issued | 1401-04-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2021-03-10 | en_US |
| dc.date.submitted | 1399-12-20 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | رسولی, فاطمه, نخعی, حبیب اله, طالب نیا, قدرت اله, غنی فر, محمد حسن. (1401). بررسی رابطه مولفه های آموزشی و مولفه های مهارتی مورد نیاز رشته حسابداری در دانشگاه آزاد اسلامی. نوآوری های مدیریت آموزشی, 17(3), 49-64. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2008-1138 | |
| dc.identifier.uri | https://jmte.riau.ac.ir/article_2057.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/919988 | |
| dc.description.abstract | این پژوهش با هدف بررسی رابطه مؤلفه های آموزشی و مهارتی مورد نیاز رشته حسابداری در دانشگاه آزاد اسلامی اجرا شده است. ابتدا با استفاده از روش گراندد تئوری و مصاحبه با خبرگان، مؤلفه ها و شاخص های پژوهش شناسایی گردید. در گام بعدی با استفاده از مؤلفه ها و شاخص های شناسایی شده، پرسشنامه کمی، تدوین و در بین نمونه آماری توزیع و جمع آوری شده است. پایایی ابزار پژوهش با توجه به مقدار آلفای کرونباخ، بزرگتر از 7/0 برای تمامی مؤلفه های پژوهش مورد تأیید قرار گرفت. جامعه آماری پژوهش عبارت است از تمامی اساتید خبره، شاغلین حرفه ای، مدیران مالی شرکت های بزرگ، تحلیلگران مالی بورس اوراق بهادار و حسابداران و حسابرسان خبره که حدود 300 نفر برآورد گردید و نظرات 160 نفر بهعنوان نمونه آماری انتخاب شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون ضریب همبستگی پیرسون و آزمون کانونیکالی استفاده شده است. یافته های پژوهش نشان میدهد که بین مؤلفه های آموزشی حسابداری (مدیریت استراتژیک، مدیریت مالی و منابع، رهبری تیمی، تحلیل آماری، استاندارد ملی و بین المللی و استاندارد قوانین و مقررات) با مؤلفه مهارت حسابداری در دانشگاه آزاد اسلامی با P-Value (05/0>P) رابطه معناداری وجود دارد. همچنین با توجه به یافته های پژوهش، بین مؤلفه های مهارت حسابداری (مهارت های شخصیتی و ارتباطی، مهارت های حسابداری، مهارت های سرمایهگذاری و دانش مالی، دانش حسابرسی و خلاقیت) و مؤلفه آموزش حسابداری در دانشگاه آزاد اسلامی با P-Value (05/0>P) رابطه معناداری وجود دارد. نتایج این پژوهش نشان می دهند که بین مؤلفه های آموزش حسابداری و مؤلفه های مهارتی حسابداری در دانشگاه آزاد اسلامی، رابطه وجود دارد. این دو متغیر تنها یک نقطه کانونی قابل تفسیر و تأیید در بین خود دارند که مؤلفه های استاندارد ملی و بین المللی، استاندارد قوانین و مقررات و مهارت های حسابداری بیشترین ارتباط را با این نقطه دارند. | fa_IR |
| dc.format.extent | 754 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن | fa_IR |
| dc.publisher | Rudehen Islamic Azad University | en_US |
| dc.relation.ispartof | نوآوری های مدیریت آموزشی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | The Journal of Modern Thoughts in Education | en_US |
| dc.subject | مؤلفه های آموزشی حسابداری | fa_IR |
| dc.subject | مؤلفه های مهارتی حسابداری | fa_IR |
| dc.subject | دانشگاه آزاد اسلامی | fa_IR |
| dc.title | بررسی رابطه مولفه های آموزشی و مولفه های مهارتی مورد نیاز رشته حسابداری در دانشگاه آزاد اسلامی | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشجوی دکتری، گروه حسابداری، واحد بیرجند، دانشگاه آزاد اسلامی، بیرجند، ایران . | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار، گروه حسابداری، واحد بیرجند، دانشگاه آزاد اسلامی، بیرجند، ایران. | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشیار، گروه حسابداری، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران. | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار، گروه علوم تربیتی، واحد بیرجند، دانشگاه آزاد اسلامی، بیرجند ، ایران. | fa_IR |
| dc.citation.volume | 17 | |
| dc.citation.issue | 3 | |
| dc.citation.spage | 49 | |
| dc.citation.epage | 64 | |