نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorرسولی, فاطمهfa_IR
dc.contributor.authorنخعی, حبیب الهfa_IR
dc.contributor.authorطالب نیا, قدرت الهfa_IR
dc.contributor.authorغنی فر, محمد حسنfa_IR
dc.date.accessioned1401-05-11T18:40:43Zfa_IR
dc.date.accessioned2022-08-02T18:40:44Z
dc.date.available1401-05-11T18:40:43Zfa_IR
dc.date.available2022-08-02T18:40:44Z
dc.date.issued2022-06-22en_US
dc.date.issued1401-04-01fa_IR
dc.date.submitted2021-03-10en_US
dc.date.submitted1399-12-20fa_IR
dc.identifier.citationرسولی, فاطمه, نخعی, حبیب اله, طالب نیا, قدرت اله, غنی فر, محمد حسن. (1401). بررسی رابطه مولفه‌ های آموزشی و مولفه‌ های مهارتی مورد نیاز رشته حسابداری در دانشگاه آزاد اسلامی. نوآوری های مدیریت آموزشی, 17(3), 49-64.fa_IR
dc.identifier.issn2008-1138
dc.identifier.urihttps://jmte.riau.ac.ir/article_2057.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/919988
dc.description.abstractاین پژوهش با هدف بررسی رابطه مؤلفه‌ های آموزشی و مهارتی مورد نیاز رشته حسابداری در دانشگاه آزاد اسلامی اجرا شده ­است. ابتدا با استفاده از روش گراندد تئوری و مصاحبه با خبرگان، مؤلفه ­ها و شاخص‌ های پژوهش شناسایی­ گردید. در گام بعدی با استفاده از مؤلفه­ ها و شاخص‌ های شناسایی‌ شده، پرسشنامه کمی، تدوین و در بین نمونه­ آماری توزیع و جمع‌ آوری شد­ه ­است. پایایی ابزار پژوهش با توجه به مقدار آلفای کرونباخ، بزرگ‌تر از 7/0 برای تمامی مؤلفه‌ های پژوهش مورد تأیید قرار ­گرفت. جامعه­ آماری پژوهش عبارت است از تمامی اساتید خبره، شاغلین حرفه‌ ای، مدیران مالی شرکت‌ های بزرگ، تحلیل­گران مالی بورس اوراق بهادار و حسابداران و حسابرسان خبره که حدود 300 نفر برآورد گردید و نظرات 160 نفر به‌عنوان نمونه آماری انتخاب شد. برای تجزیه‌ و تحلیل داده‌ ها از آزمون ضریب همبستگی پیرسون و آزمون کانونی­کالی استفاده شده ­است. یافته‌ های پژوهش نشان می­دهد که بین مؤلفه‌ های آموزشی حسابداری (مدیریت استراتژیک، مدیریت مالی و منابع، رهبری تیمی، تحلیل آماری، استاندارد ملی و بین‌ المللی و استاندارد قوانین و مقررات) با مؤلفه مهارت حسابداری در دانشگاه آزاد اسلامی با P-Value (05/0>P) رابطه معناداری وجود دارد. همچنین با توجه به یافته‌ های پژوهش، بین مؤلفه‌ های مهارت حسابداری (مهارت‌ های شخصیتی و ارتباطی، مهارت‌ های حسابداری، مهارت‌ های سرمایه‌گذاری و دانش مالی، دانش حسابرسی و خلاقیت) و مؤلفه­ آموزش حسابداری در دانشگاه آزاد اسلامی با P-Value (05/0>P) رابطه معناداری وجود دارد. نتایج این پژوهش نشان­ می‌ دهند که بین مؤلفه‌ های آموزش حسابداری و مؤلفه‌ های مهارتی حسابداری در دانشگاه آزاد اسلامی، رابطه وجود دارد. این دو متغیر تنها یک نقطه­ کانونی قابل تفسیر و تأیید در بین خود دارند که مؤلفه ­­های استاندارد ملی و بین‌ المللی، استاندارد قوانین و مقررات و مهارت‌ های حسابداری بیشترین ارتباط را با این نقطه دارند.fa_IR
dc.format.extent754
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهنfa_IR
dc.publisherRudehen Islamic Azad Universityen_US
dc.relation.ispartofنوآوری های مدیریت آموزشیfa_IR
dc.relation.ispartofThe Journal of Modern Thoughts in Educationen_US
dc.subjectمؤلفه‌ های آموزشی حسابداریfa_IR
dc.subjectمؤلفه‌ های مهارتی حسابداریfa_IR
dc.subjectدانشگاه آزاد اسلامیfa_IR
dc.titleبررسی رابطه مولفه‌ های آموزشی و مولفه‌ های مهارتی مورد نیاز رشته حسابداری در دانشگاه آزاد اسلامیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری، گروه حسابداری، واحد بیرجند، دانشگاه آزاد اسلامی، بیرجند، ایران .fa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، گروه حسابداری، واحد بیرجند، دانشگاه آزاد اسلامی، بیرجند، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار، گروه حسابداری، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، گروه علوم تربیتی، واحد بیرجند، دانشگاه آزاد اسلامی، بیرجند ، ایران.fa_IR
dc.citation.volume17
dc.citation.issue3
dc.citation.spage49
dc.citation.epage64


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد