• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نوآوری های مدیریت آموزشی
    • دوره 17, شماره 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نوآوری های مدیریت آموزشی
    • دوره 17, شماره 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی رابطه مولفه‌ های آموزشی و مولفه‌ های مهارتی مورد نیاز رشته حسابداری در دانشگاه آزاد اسلامی

    (ندگان)پدیدآور
    رسولی, فاطمهنخعی, حبیب الهطالب نیا, قدرت الهغنی فر, محمد حسن
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    754.8کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    این پژوهش با هدف بررسی رابطه مؤلفه‌ های آموزشی و مهارتی مورد نیاز رشته حسابداری در دانشگاه آزاد اسلامی اجرا شده ­است. ابتدا با استفاده از روش گراندد تئوری و مصاحبه با خبرگان، مؤلفه ­ها و شاخص‌ های پژوهش شناسایی­ گردید. در گام بعدی با استفاده از مؤلفه­ ها و شاخص‌ های شناسایی‌ شده، پرسشنامه کمی، تدوین و در بین نمونه­ آماری توزیع و جمع‌ آوری شد­ه ­است. پایایی ابزار پژوهش با توجه به مقدار آلفای کرونباخ، بزرگ‌تر از 7/0 برای تمامی مؤلفه‌ های پژوهش مورد تأیید قرار ­گرفت. جامعه­ آماری پژوهش عبارت است از تمامی اساتید خبره، شاغلین حرفه‌ ای، مدیران مالی شرکت‌ های بزرگ، تحلیل­گران مالی بورس اوراق بهادار و حسابداران و حسابرسان خبره که حدود 300 نفر برآورد گردید و نظرات 160 نفر به‌عنوان نمونه آماری انتخاب شد. برای تجزیه‌ و تحلیل داده‌ ها از آزمون ضریب همبستگی پیرسون و آزمون کانونی­کالی استفاده شده ­است. یافته‌ های پژوهش نشان می­دهد که بین مؤلفه‌ های آموزشی حسابداری (مدیریت استراتژیک، مدیریت مالی و منابع، رهبری تیمی، تحلیل آماری، استاندارد ملی و بین‌ المللی و استاندارد قوانین و مقررات) با مؤلفه مهارت حسابداری در دانشگاه آزاد اسلامی با P-Value (05/0>P) رابطه معناداری وجود دارد. همچنین با توجه به یافته‌ های پژوهش، بین مؤلفه‌ های مهارت حسابداری (مهارت‌ های شخصیتی و ارتباطی، مهارت‌ های حسابداری، مهارت‌ های سرمایه‌گذاری و دانش مالی، دانش حسابرسی و خلاقیت) و مؤلفه­ آموزش حسابداری در دانشگاه آزاد اسلامی با P-Value (05/0>P) رابطه معناداری وجود دارد. نتایج این پژوهش نشان­ می‌ دهند که بین مؤلفه‌ های آموزش حسابداری و مؤلفه‌ های مهارتی حسابداری در دانشگاه آزاد اسلامی، رابطه وجود دارد. این دو متغیر تنها یک نقطه­ کانونی قابل تفسیر و تأیید در بین خود دارند که مؤلفه ­­های استاندارد ملی و بین‌ المللی، استاندارد قوانین و مقررات و مهارت‌ های حسابداری بیشترین ارتباط را با این نقطه دارند.
    کلید واژگان
    مؤلفه‌ های آموزشی حسابداری
    مؤلفه‌ های مهارتی حسابداری
    دانشگاه آزاد اسلامی

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2022-06-22
    1401-04-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن
    Rudehen Islamic Azad University
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکتری، گروه حسابداری، واحد بیرجند، دانشگاه آزاد اسلامی، بیرجند، ایران .
    استادیار، گروه حسابداری، واحد بیرجند، دانشگاه آزاد اسلامی، بیرجند، ایران.
    دانشیار، گروه حسابداری، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران.
    استادیار، گروه علوم تربیتی، واحد بیرجند، دانشگاه آزاد اسلامی، بیرجند ، ایران.

    شاپا
    2008-1138
    URI
    https://jmte.riau.ac.ir/article_2057.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/919988

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب