نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorوثوقی, مرجانfa_IR
dc.date.accessioned1400-12-14T15:05:38Zfa_IR
dc.date.accessioned2022-03-05T15:05:38Z
dc.date.available1400-12-14T15:05:38Zfa_IR
dc.date.available2022-03-05T15:05:38Z
dc.date.issued2020-03-01en_US
dc.date.issued1398-12-11fa_IR
dc.identifier.citation(2020). Iranian Journal of Applied Linguistics, 23(1), 143-178.en_US
dc.identifier.issn1735-1634
dc.identifier.urihttp://ijal.khu.ac.ir/article-1-3080-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/882055
dc.description.abstractpre dir=RTL style=text-align:justify;direction:rtl;unicode-bidi:embed; span style=color:#212121;span style=font-family:Times New Roman,serif;span style=font-size:11.0pt;در تحقیق پیش رو، معلم/span/span/spanspan dir=LTRspan style=color:#212121;span style=font-family:Times New Roman,serif;span style=font-size:11.0pt;-/span/span/span/spanspan style=color:#212121;span style=font-family:Times New Roman,serif;span style=font-size:11.0pt;محقق (من از این پس) بر آن شدم تا تجربیات آموزشی و یادگیری درازمدت خود مبتنی بر بیست و پنج سال تجربه ی کاری را به ترتیب زمانی و به صورت روایت-تاریخی بر روی نقش هایم با تاکید برتضاد های نقشی گزارش بدهم. در راستای این هدف، در ابتدا بر آن شدم تا با برشمردن سه نقش متفاوت خود در دنیای حرفه ای حال و گذشته ام شامل 1) فراگیر زبان و 2) آموزشگر، و در نهایت 3) محقق در حوزه های زبانی (در اینجا زبان انگلیسی) nbsp;به روایت تجربیات آموزش/یادگیریnbsp; زبانی خود بپردازم. با استناد به طرح تحقیقی روایت پژوهی تاریخی و همگام با طرح های مردم نگاری شخصی در نهایت، در حین اجرای سه نقش خود، با ارزیابی دو نقش اول (حال و گذشته) و نقش محقق (حال و آینده) نتایج گزارش شد. یافته ها حاکی از آن بودند که برخی تنش ها شامل laquo;عدم کارایی دانش زبان انگلیسی جز اهداف آموزشی برای معلمraquo;، laquo;شکاف زیاد میان نظریات و عملraquo;، laquo;تاثیر گذاری افراد مهم درگیر در تدریس در تصمیم گیری های اوraquo;، laquo;فاصله ی میان نظریه و عملraquo; و laquo;تاثیر برخی افراد مهم بر تصمیم گیری ها در آیندهraquo;، laquo;دو سویه بودن تعاملات با افرادی که در نظر محقق حاضر دارای کمترین تاثیر تا بیشترین تاثیر در او بودندraquo; چگونه باعث آزردن روحیه ی محقق حاضر شده است؛ بنابراین و بر اساس نتایج به دست آمده در مدت زمان نسبتا طولانی، تنش های یافت شده در نتایج در دو محور شامل الف) غیر قابل پیش بینی بودن امور در حوزه ی آموزش زبان و ب) پیچیدگی های رفتار و تعاملات انسانی در جامعه ی آموزش زبان که هریک منتج شده از انگیزه های گوناگون بوده و به مسیرهای نامعلوم و غیر قابل پیش بینی منتهی می گردید، دسته بندی شدند و چگونگی تشکیل هویت آینده ی حرفه ای محقق تحت تاثیر این عوامل بررسی شدند. این مقاله دربردارنده ی مطالب ضمنی در خصوص تشکیل هویت حرفه ای معلمان زبان انگلیسی و مبتنی بر کاربرد تحقیقات جدید از جمله روایت پژوهی با رویکرد های خود روایتی می باشد./span/span/span/prefa_IR
dc.format.extent735
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherTehran, Kharazmi Universityen_US
dc.relation.ispartofIranian Journal of Applied Linguisticsen_US
dc.relation.ispartofزبانشناسی کاربردیfa_IR
dc.subjectهویتfa_IR
dc.subjectاجتماعی سازی زبانیfa_IR
dc.subjectتضاد نقشیfa_IR
dc.subjectهویت حرفه ایfa_IR
dc.subjectمدرسان زبان انگلیسی.fa_IR
dc.subjectتخصصيfa_IR
dc.titleاجتماعی سازی زبانی: باز‌خوانی روایتی مبتنی بر هویت حرفه ای در یک معلم زبان انگلیسیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.citation.volume23
dc.citation.issue1
dc.citation.spage143
dc.citation.epage178


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد