| dc.contributor.author | وثوقی, مرجان | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1400-12-14T15:05:38Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2022-03-05T15:05:38Z | |
| dc.date.available | 1400-12-14T15:05:38Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2022-03-05T15:05:38Z | |
| dc.date.issued | 2020-03-01 | en_US |
| dc.date.issued | 1398-12-11 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | (2020). Iranian Journal of Applied Linguistics, 23(1), 143-178. | en_US |
| dc.identifier.issn | 1735-1634 | |
| dc.identifier.uri | http://ijal.khu.ac.ir/article-1-3080-fa.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/882055 | |
| dc.description.abstract | pre dir=RTL style=text-align:justify;direction:rtl;unicode-bidi:embed;
span style=color:#212121;span style=font-family:Times New Roman,serif;span style=font-size:11.0pt;در تحقیق پیش رو، معلم/span/span/spanspan dir=LTRspan style=color:#212121;span style=font-family:Times New Roman,serif;span style=font-size:11.0pt;-/span/span/span/spanspan style=color:#212121;span style=font-family:Times New Roman,serif;span style=font-size:11.0pt;محقق (من از این پس) بر آن شدم تا تجربیات آموزشی و یادگیری درازمدت خود مبتنی بر بیست و پنج سال تجربه ی کاری را به ترتیب زمانی و به صورت روایت-تاریخی بر روی نقش هایم با تاکید برتضاد های نقشی گزارش بدهم. در راستای این هدف، در ابتدا بر آن شدم تا با برشمردن سه نقش متفاوت خود در دنیای حرفه ای حال و گذشته ام شامل 1) فراگیر زبان و 2) آموزشگر، و در نهایت 3) محقق در حوزه های زبانی (در اینجا زبان انگلیسی) nbsp;به روایت تجربیات آموزش/یادگیریnbsp; زبانی خود بپردازم. با استناد به طرح تحقیقی روایت پژوهی تاریخی و همگام با طرح های مردم نگاری شخصی در نهایت، در حین اجرای سه نقش خود، با ارزیابی دو نقش اول (حال و گذشته) و نقش محقق (حال و آینده) نتایج گزارش شد. یافته ها حاکی از آن بودند که برخی تنش ها شامل laquo;عدم کارایی دانش زبان انگلیسی جز اهداف آموزشی برای معلمraquo;، laquo;شکاف زیاد میان نظریات و عملraquo;، laquo;تاثیر گذاری افراد مهم درگیر در تدریس در تصمیم گیری های اوraquo;، laquo;فاصله ی میان نظریه و عملraquo; و laquo;تاثیر برخی افراد مهم بر تصمیم گیری ها در آیندهraquo;، laquo;دو سویه بودن تعاملات با افرادی که در نظر محقق حاضر دارای کمترین تاثیر تا بیشترین تاثیر در او بودندraquo; چگونه باعث آزردن روحیه ی محقق حاضر شده است؛ بنابراین و بر اساس نتایج به دست آمده در مدت زمان نسبتا طولانی، تنش های یافت شده در نتایج در دو محور شامل الف) غیر قابل پیش بینی بودن امور در حوزه ی آموزش زبان و ب) پیچیدگی های رفتار و تعاملات انسانی در جامعه ی آموزش زبان که هریک منتج شده از انگیزه های گوناگون بوده و به مسیرهای نامعلوم و غیر قابل پیش بینی منتهی می گردید، دسته بندی شدند و چگونگی تشکیل هویت آینده ی حرفه ای محقق تحت تاثیر این عوامل بررسی شدند. این مقاله دربردارنده ی مطالب ضمنی در خصوص تشکیل هویت حرفه ای معلمان زبان انگلیسی و مبتنی بر کاربرد تحقیقات جدید از جمله روایت پژوهی با رویکرد های خود روایتی می باشد./span/span/span/pre | fa_IR |
| dc.format.extent | 735 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | Tehran, Kharazmi University | en_US |
| dc.relation.ispartof | Iranian Journal of Applied Linguistics | en_US |
| dc.relation.ispartof | زبانشناسی کاربردی | fa_IR |
| dc.subject | هویت | fa_IR |
| dc.subject | اجتماعی سازی زبانی | fa_IR |
| dc.subject | تضاد نقشی | fa_IR |
| dc.subject | هویت حرفه ای | fa_IR |
| dc.subject | مدرسان زبان انگلیسی. | fa_IR |
| dc.subject | تخصصي | fa_IR |
| dc.title | اجتماعی سازی زبانی: بازخوانی روایتی مبتنی بر هویت حرفه ای در یک معلم زبان انگلیسی | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | پژوهشي | fa_IR |
| dc.citation.volume | 23 | |
| dc.citation.issue | 1 | |
| dc.citation.spage | 143 | |
| dc.citation.epage | 178 | |