• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Iranian Journal of Applied Linguistics
    • Volume 23, Issue 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Iranian Journal of Applied Linguistics
    • Volume 23, Issue 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    اجتماعی سازی زبانی: باز‌خوانی روایتی مبتنی بر هویت حرفه ای در یک معلم زبان انگلیسی

    (ندگان)پدیدآور
    وثوقی, مرجان
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    735.2کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    پژوهشي
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    pre dir=RTL style=text-align:justify;direction:rtl;unicode-bidi:embed; span style=color:#212121;span style=font-family:Times New Roman,serif;span style=font-size:11.0pt;در تحقیق پیش رو، معلم/span/span/spanspan dir=LTRspan style=color:#212121;span style=font-family:Times New Roman,serif;span style=font-size:11.0pt;-/span/span/span/spanspan style=color:#212121;span style=font-family:Times New Roman,serif;span style=font-size:11.0pt;محقق (من از این پس) بر آن شدم تا تجربیات آموزشی و یادگیری درازمدت خود مبتنی بر بیست و پنج سال تجربه ی کاری را به ترتیب زمانی و به صورت روایت-تاریخی بر روی نقش هایم با تاکید برتضاد های نقشی گزارش بدهم. در راستای این هدف، در ابتدا بر آن شدم تا با برشمردن سه نقش متفاوت خود در دنیای حرفه ای حال و گذشته ام شامل 1) فراگیر زبان و 2) آموزشگر، و در نهایت 3) محقق در حوزه های زبانی (در اینجا زبان انگلیسی) nbsp;به روایت تجربیات آموزش/یادگیریnbsp; زبانی خود بپردازم. با استناد به طرح تحقیقی روایت پژوهی تاریخی و همگام با طرح های مردم نگاری شخصی در نهایت، در حین اجرای سه نقش خود، با ارزیابی دو نقش اول (حال و گذشته) و نقش محقق (حال و آینده) نتایج گزارش شد. یافته ها حاکی از آن بودند که برخی تنش ها شامل laquo;عدم کارایی دانش زبان انگلیسی جز اهداف آموزشی برای معلمraquo;، laquo;شکاف زیاد میان نظریات و عملraquo;، laquo;تاثیر گذاری افراد مهم درگیر در تدریس در تصمیم گیری های اوraquo;، laquo;فاصله ی میان نظریه و عملraquo; و laquo;تاثیر برخی افراد مهم بر تصمیم گیری ها در آیندهraquo;، laquo;دو سویه بودن تعاملات با افرادی که در نظر محقق حاضر دارای کمترین تاثیر تا بیشترین تاثیر در او بودندraquo; چگونه باعث آزردن روحیه ی محقق حاضر شده است؛ بنابراین و بر اساس نتایج به دست آمده در مدت زمان نسبتا طولانی، تنش های یافت شده در نتایج در دو محور شامل الف) غیر قابل پیش بینی بودن امور در حوزه ی آموزش زبان و ب) پیچیدگی های رفتار و تعاملات انسانی در جامعه ی آموزش زبان که هریک منتج شده از انگیزه های گوناگون بوده و به مسیرهای نامعلوم و غیر قابل پیش بینی منتهی می گردید، دسته بندی شدند و چگونگی تشکیل هویت آینده ی حرفه ای محقق تحت تاثیر این عوامل بررسی شدند. این مقاله دربردارنده ی مطالب ضمنی در خصوص تشکیل هویت حرفه ای معلمان زبان انگلیسی و مبتنی بر کاربرد تحقیقات جدید از جمله روایت پژوهی با رویکرد های خود روایتی می باشد./span/span/span/pre
    کلید واژگان
    هویت
    اجتماعی سازی زبانی
    تضاد نقشی
    هویت حرفه ای
    مدرسان زبان انگلیسی.
    تخصصي

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2020-03-01
    1398-12-11
    ناشر
    Tehran, Kharazmi University

    شاپا
    1735-1634
    URI
    http://ijal.khu.ac.ir/article-1-3080-fa.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/882055

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب