| dc.contributor.author | سعیدی, مودت | fa_IR |
| dc.contributor.author | بابایی, عصمت | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1400-12-14T15:05:36Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2022-03-05T15:05:37Z | |
| dc.date.available | 1400-12-14T15:05:36Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2022-03-05T15:05:37Z | |
| dc.date.issued | 2020-03-01 | en_US |
| dc.date.issued | 1398-12-11 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | (2020). Iranian Journal of Applied Linguistics, 23(1), 109-142. | en_US |
| dc.identifier.issn | 1735-1634 | |
| dc.identifier.uri | http://ijal.khu.ac.ir/article-1-3079-fa.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/882053 | |
| dc.description.abstract | span style=font-family:Times New Roman,serif;مطالعه ی حاضر با هدف بررسی ماهیت راهبردهای کلامی اعضای جامعه ی دانشگاهی برای به اشتراک گذاری دانش تخصصی خود با دو گروه متخصصان و مردم عامه انجام گرفته است. بدین منظور، پیکره ای شامل 40 مقاله ی علمی تخصصی و 40 مقاله ی علمی عمومی به شکل تصادفی از چهار مجله ی تخصصی و چهار مجله ی عمومی و روزنامه در حوزه ی تغذیه انتخاب شدند. نظریه ی ارزیابی (مارتین و وایت، 2005) به عنوان چارچوبی برای بررسی کاربرد ترغیب کننده ی زبان برای تحلیل داده ها به کار گرفته شد. نتایج حاکی از شباهت ها و تفاوتهای چشمگیری از نظر بکارگیری ابزارهای ارزیابی بود. یافته ها می تواند نشان دهد که برای توسعه ی جامعه ی باسواد از نظر علمی، دانشمندان باید ابزارهای متعددی را بکار برند تا یافته های علمی را به شیوه ای آگاهی بخش و جذاب برای مخاطب عامه ارائه نمایند. نتایج می تواند برای دوره های انگلیسی با اهداف دانشگاهی، کاربردهای زیادی داشته باشد تا با آشنایی فراگیران این دوره ها با این ارکان کلامی، توانایی درک و تولید متون علمی در سطوح مختلف تخصصی در مقیاس بین المللی را در میان این گروه از دانشمندان آتی ایجاد نمود./span | fa_IR |
| dc.format.extent | 733 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | Tehran, Kharazmi University | en_US |
| dc.relation.ispartof | Iranian Journal of Applied Linguistics | en_US |
| dc.relation.ispartof | زبانشناسی کاربردی | fa_IR |
| dc.subject | مقالات علمی تخصصی | fa_IR |
| dc.subject | مقالات علمی عمومی | fa_IR |
| dc.subject | عمومی سازی علم | fa_IR |
| dc.subject | نظریه ارزیابی | fa_IR |
| dc.subject | نوشتار ارزیابی کننده | fa_IR |
| dc.subject | ترغیب | fa_IR |
| dc.subject | تخصصي | fa_IR |
| dc.title | آگاهی دادن یا سرگرم کردن: ترکیبی متضاد در مراودات جدی علمی | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | پژوهشي | fa_IR |
| dc.citation.volume | 23 | |
| dc.citation.issue | 1 | |
| dc.citation.spage | 109 | |
| dc.citation.epage | 142 | |