نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorسعیدی, مودتfa_IR
dc.contributor.authorبابایی, عصمتfa_IR
dc.date.accessioned1400-12-14T15:05:36Zfa_IR
dc.date.accessioned2022-03-05T15:05:37Z
dc.date.available1400-12-14T15:05:36Zfa_IR
dc.date.available2022-03-05T15:05:37Z
dc.date.issued2020-03-01en_US
dc.date.issued1398-12-11fa_IR
dc.identifier.citation(2020). Iranian Journal of Applied Linguistics, 23(1), 109-142.en_US
dc.identifier.issn1735-1634
dc.identifier.urihttp://ijal.khu.ac.ir/article-1-3079-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/882053
dc.description.abstractspan style=font-family:Times New Roman,serif;مطالعه ی حاضر با هدف بررسی ماهیت راهبردهای کلامی اعضای جامعه ی دانشگاهی برای به اشتراک گذاری دانش تخصصی خود با دو گروه متخصصان و مردم عامه انجام گرفته است. بدین منظور، پیکره ای شامل 40 مقاله ی علمی تخصصی و 40 مقاله ی علمی عمومی به شکل تصادفی از چهار مجله ی تخصصی و چهار مجله ی عمومی و روزنامه در حوزه ی تغذیه انتخاب شدند. نظریه ی ارزیابی (مارتین و وایت، 2005) به عنوان چارچوبی برای بررسی کاربرد ترغیب کننده ی زبان برای تحلیل داده ها به کار گرفته شد. نتایج حاکی از شباهت ها و تفاوتهای چشمگیری از نظر بکارگیری ابزارهای ارزیابی بود. یافته ها می تواند نشان دهد که برای توسعه ی جامعه ی باسواد از نظر علمی، دانشمندان باید ابزارهای متعددی را بکار برند تا یافته های علمی را به شیوه ای آگاهی بخش و جذاب برای مخاطب عامه ارائه نمایند. نتایج می تواند برای دوره های انگلیسی با اهداف دانشگاهی، کاربردهای زیادی داشته باشد تا با آشنایی فراگیران این دوره ها با این ارکان کلامی، توانایی درک و تولید متون علمی در سطوح مختلف تخصصی در مقیاس بین المللی را در میان این گروه از دانشمندان آتی ایجاد نمود./spanfa_IR
dc.format.extent733
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherTehran, Kharazmi Universityen_US
dc.relation.ispartofIranian Journal of Applied Linguisticsen_US
dc.relation.ispartofزبانشناسی کاربردیfa_IR
dc.subjectمقالات علمی تخصصیfa_IR
dc.subjectمقالات علمی عمومیfa_IR
dc.subjectعمومی سازی علمfa_IR
dc.subjectنظریه ارزیابیfa_IR
dc.subjectنوشتار ارزیابی کنندهfa_IR
dc.subjectترغیبfa_IR
dc.subjectتخصصيfa_IR
dc.titleآگاهی دادن یا سرگرم کردن: ترکیبی متضاد در مراودات جدی علمیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.citation.volume23
dc.citation.issue1
dc.citation.spage109
dc.citation.epage142


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد