نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorپاشایی یوسف کندی, عزیزهfa_IR
dc.contributor.authorحسنی, محمدfa_IR
dc.date.accessioned1400-12-14T10:10:06Zfa_IR
dc.date.accessioned2022-03-05T10:10:07Z
dc.date.available1400-12-14T10:10:06Zfa_IR
dc.date.available2022-03-05T10:10:07Z
dc.date.issued2021-10-01en_US
dc.date.issued1400-07-09fa_IR
dc.identifier.citationپاشایی یوسف کندی, عزیزه, حسنی, محمد. (1400). بررسی نقش ارزش‌های سازمانی، رضایت از ارتباطات و رهبری فرهمند بر عملکرد شغلی با تأکید بر نقش میانجی مؤلفه‌های روان‌شناختی مرتبط با کار پرستاران. مجله ارگونومی, 9(2), 30-41. doi: 10.30699/jergon.9.2.30fa_IR
dc.identifier.issn1735-1960
dc.identifier.issn2345-5365
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.30699/jergon.9.2.30
dc.identifier.urihttp://journal.iehfs.ir/article-1-800-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/868085
dc.description.abstractزمینه و هدف: پرستاران به عنوان بزرگ­ ترین منبع نیروی انسانی، جایگاه ویژه‌­ای در امور درمانی دارند و عملکرد آنان به عنوان فعالیتی اثربخش، با مراقبت مستقیم بیمار تعریف می‌­شود، بنابراین بررسی عوامل مؤثر بر عملکرد آن‌ها ضروری است. بنابراین، هدف پژوهش حاضر، واکاوی نقش مؤلفه­‌های روان‌شناختی مرتبط با کار در رابطه عوامل سازمانی مؤثر بر عملکرد شغلی پرستاران است. روش کار: این تحقیق با توجه به نحوه گردآوری داده‌­ها تحقیق توصیفی-همبستگی از نوع معادلات ساختاری است. جامعه آماری تحقیق حاضر شامل تمام پرستاران بیمارستان سیدالشهدا (ع) شهر ارومیه به تعداد ۲۶۵ نفر است که با استفاده از جدول کرجسی و مورگان تعداد ۱۵۵ نفر به عنوان نمونه آماری با استفاده از روش نمونه‌­گیری تصادفی طبقه‌­ای نسبتی انتخاب شد. برای گردآوری اطلاعات از پرسشنامه استفاده شد و پس ازمحاسبه روایی و پایایی ابزارها، تجزیه و تحلیل توصیفی و استنباطی داده‌ها با استفاده از نرم‌افزارهای 22  SPSSو PLS 3 انجام گرفت. یافته‌ها: نتیجه تحلیل داده‌ها نشان می­‌دهد ارزش­‌های سازمانی، رضایت از ارتباطات و رهبری فرهمند با مقادیر آماره تی بیشتر از ۱/۹۶ (P value<۰/۰۵) با میانجیگری عوامل روان‌شناختی بر عملکرد شغلی پرستاران تأثیر مثبت و معناداری دارند. نتیجه‌گیری: ارزش‌ها، اهداف، رهبری و ارتباطات اموری هستند که فراتر از یک موقعیت خاص عمل کرده و باعث ایجاد حس رضایت و بهبود عملکرد می­‌شوند. مدیران با تبیین آشکار اهداف و ایجاد جو مناسب برای بیان دیدگاه‌ها، با مشارکت دادن در انجام امور حس تعهد و مالکیت و با برگزاری دوره‌های آموزشی، توانمندی و قابلیت پرستاران را افزایش داده و زمینه ارتقای عملکرد آنان را فراهم آورند.fa_IR
dc.format.extent594
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherانجمن ارگونومی و مهندسی عوامل انسانی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله ارگونومیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Ergonomicsen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.30699/jergon.9.2.30
dc.subjectمؤلفه‌های روانشناختیfa_IR
dc.subjectارزش‌­های سازمانیfa_IR
dc.subjectرضایت از ارتباطاتfa_IR
dc.subjectرهبری فرهمندfa_IR
dc.subjectعملکرد شغلیfa_IR
dc.subjectپرستاریfa_IR
dc.subjectعمومىfa_IR
dc.titleبررسی نقش ارزش‌های سازمانی، رضایت از ارتباطات و رهبری فرهمند بر عملکرد شغلی با تأکید بر نقش میانجی مؤلفه‌های روان‌شناختی مرتبط با کار پرستارانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد، گروه آموزشی علوم تربیتی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه ارومیه، ارومیه، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد، گروه آموزشی علوم تربیتی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه ارومیه، ارومیه، ایرانfa_IR
dc.citation.volume9
dc.citation.issue2
dc.citation.spage30
dc.citation.epage41


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد