بررسی نقش ارزشهای سازمانی، رضایت از ارتباطات و رهبری فرهمند بر عملکرد شغلی با تأکید بر نقش میانجی مؤلفههای روانشناختی مرتبط با کار پرستاران
(ندگان)پدیدآور
پاشایی یوسف کندی, عزیزهحسنی, محمدنوع مدرک
Textپژوهشي
زبان مدرک
فارسیچکیده
زمینه و هدف: پرستاران به عنوان بزرگ ترین منبع نیروی انسانی، جایگاه ویژهای در امور درمانی دارند و عملکرد آنان به عنوان فعالیتی اثربخش، با مراقبت مستقیم بیمار تعریف میشود، بنابراین بررسی عوامل مؤثر بر عملکرد آنها ضروری است. بنابراین، هدف پژوهش حاضر، واکاوی نقش مؤلفههای روانشناختی مرتبط با کار در رابطه عوامل سازمانی مؤثر بر عملکرد شغلی پرستاران است.
روش کار: این تحقیق با توجه به نحوه گردآوری دادهها تحقیق توصیفی-همبستگی از نوع معادلات ساختاری است. جامعه آماری تحقیق حاضر شامل تمام پرستاران بیمارستان سیدالشهدا (ع) شهر ارومیه به تعداد ۲۶۵ نفر است که با استفاده از جدول کرجسی و مورگان تعداد ۱۵۵ نفر به عنوان نمونه آماری با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی طبقهای نسبتی انتخاب شد. برای گردآوری اطلاعات از پرسشنامه استفاده شد و پس ازمحاسبه روایی و پایایی ابزارها، تجزیه و تحلیل توصیفی و استنباطی دادهها با استفاده از نرمافزارهای 22 SPSSو PLS 3 انجام گرفت.
یافتهها: نتیجه تحلیل دادهها نشان میدهد ارزشهای سازمانی، رضایت از ارتباطات و رهبری فرهمند با مقادیر آماره تی بیشتر از ۱/۹۶ (P value
کلید واژگان
مؤلفههای روانشناختیارزشهای سازمانی
رضایت از ارتباطات
رهبری فرهمند
عملکرد شغلی
پرستاری
عمومى
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2021-10-011400-07-09
ناشر
انجمن ارگونومی و مهندسی عوامل انسانی ایرانسازمان پدید آورنده
کارشناس ارشد، گروه آموزشی علوم تربیتی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه ارومیه، ارومیه، ایراناستاد، گروه آموزشی علوم تربیتی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه ارومیه، ارومیه، ایران
شاپا
1735-19602345-5365




