دوره 37, شماره 3
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
تأثیر روش تدریس و یادگیری تعاملی بر پیشرفت مهارتهای درک مطلب (متون ادبی و اطلاعاتی) دانش آموزان پسر پایه چهارم ابتدایی منطقه 18آموزش وپرورش شهر تهران
(وزارت آموزش و پرورش, 2021-12-01)هدف اصلی پژوهش حاضر، بررسی تأثیر روش تدریس و یادگیری تعاملی بر پیشرفت مهارتهای درک مطلب (متون ادبی و اطلاعاتی ) دانش آموزان پسر پایه چهارم ابتدایی منطقه 18 آموزش وپرورش شهر تهران بوده است. شیوه تحقیق از نوع شبه آزمایشی ...
-
تجربه زیسته ذینفعان نظام آموزشی در زلزله سرپل ذهاب از برنامه درسی اجرا شده در شرایط بحرانی
(وزارت آموزش و پرورش, 2021-12-01)پژوهش حاضر با هدف مطالعه تجربۀ زیسته ذینفعان زلزلهزده شهر سرپلذهاب در مواجهه با برنامهدرسی اجرا شده در شرایط پس از بحران زلزله و با روش پدیدارشناسی انجام شده است. عناصر نهگانه برنامهدرسی فرانسیس کلاین، مبنای ...
-
اثربخشی الگوی چرخه یادگیری با راهبردهای فراشناختی بر مطلوبیت اجتماعی و خودکارآمدی تحصیلی دانشآموزان دختر دوره ابتدایی
(وزارت آموزش و پرورش, 2021-12-01)هدف از انجام پژوهش حاضر بررسی تأثیر الگوی چرخه یادگیری پنج مرحلهای با راهبردهای فراشناختی بر مطلوبیت اجتماعی و خودکارآمدی تحصیلی و مؤلفههای آن(استعداد، کوشش و بافت) در دانشآموزان دختر دوره ابتدایی بوده است. از این ...
-
اثربخشی آموزش راهبردهای تنظیم هیجان بر پرخاشگری و مؤلفههای عملکرد تحصیلی دانش آموزان دختر دوره دوم متوسطه
(وزارت آموزش و پرورش, 2021-12-01)هدف پژوهش حاضر، تعیین اثربخشی آموزش راهبردهای تنظیم هیجان بر پرخاشگری و مؤلفههای عملکرد تحصیلی فام و تیلور(خودکارآمدی، تأثیرات هیجانی، برنامهریزی، انگیزش و فقدان کنترل پیامد) دانش آموزان دختر دوره دوم متوسطه بوده است. ...
-
ارزشیابی بسته برنامه درسی قصدشده فارسی دوره اول ابتدایی براساس معیارهای مرجع زبان آموزی
(وزارت آموزش و پرورش, 2021-12-01)ارزشیابی بسته برنامهدرسی قصدشده فارسی دوره اول ابتدایی، با طیکردن روندی ارزشیابانه و باتوجه به معیارهای برنامهدرسی مرجع زبانآموزی در نگاهی جامع و متکی به مبانی نظری، به تبیین شایستگیها و نارساییهای برنامهدرسی قصدشده ...
-
نقش تلفیق برنامهدرسی با انواع گردشگری در ساحتهای تربیتی دوره ابتدایی (مطالعه موردی: اساتید و دانشجویان دکتری دانشگاه علامه طباطبائی)
(وزارت آموزش و پرورش, 2021-12-01)این پژوهش به بررسی نقش برنامه درسی تلفیقی با انواع گردشگری در ساحتهای تربیتی دوره تحصیلی ابتدایی پرداخته است. روش تحقیق، پیمایشی است و جامعه آماری اساتید و دانشجویان سه رشته برنامهریزی درسی، مدیریت آموزشی و مدیریت گردشگری ...
-
طراحی الگوی کارآمدی فرهنگی معلمان دورۀ ابتدایی مبتنی بر پداگوژی برخوردار از ربط فرهنگی
(وزارت آموزش و پرورش, 2021-12-01)هدف پژوهش حاضر طراحی الگوی کارآمدی فرهنگی معلمان ابتدایی برمبنای پداگوژی برخوردار از ربط فرهنگی است. بهمنظور دستیابی به این هدف از رویکرد کیفی و روش پژوهش خود زیستنگاری استفاده شده است. جامعه پژوهش همۀ معلمان دورۀ ابتدایی ...



