مرور دوره 16, شماره 1 بر اساس تاریخ انتشار
در حال نمایش موارد 1 - 12 از 12
-
ارزیابی «منابع حمایتی» سامانه درسافزار دانشگاه شهید بهشتی تهران بر اساس چهارچوب یادگیری الکترونیکی خان: تأملی بر تجارب دانشجویان
(دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییShahid Rajaee Teacher Training University, 2021-12-22)پیشینه و اهداف: هدف پژوهش حاضر، ارزیابی سامانه درس افزار دانشگاه شهید بهشتی از نظر پشتیبانی فنی و آموزشی- مشاورهای بر اساس بُعد منابع حمایتیِ چهارچوب یادگیری الکترونیکی خان بود. این ارزیابی بواسطه تجارب دانشجویان صورت ...
-
بررسی تأثیر عوامل مؤثر کیفی بر منافع آموزش الکترونیکی با نقش میانجی رضایت درکشده و سودمندی درکشده
(دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییShahid Rajaee Teacher Training University, 2021-12-22)پیشینه و اهداف: این پژوهش با هدف بررسی اثرگذاری عوامل کیفی مؤثر بر موفقیت سیستمهای آموزش الکترونیک انجام شده است. مدل این پژوهش براساس مدل EESS و اعمال تغییرات بهدست آمده از تحقیقات قبلی است و شامل مؤلفههای مختلف کیفی ...
-
بررسی تأثیر ابعاد کالبدی و عاطفی مکان بر حس تعلق: مطالعۀ موردی دبیرستانهای سنتی و مدرن بجنورد
(دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییShahid Rajaee Teacher Training University, 2021-12-22)پیشینه و اهداف: یکی از مفاهیم مؤثر و مورد توجه طراحان در ارتباط انسان و محیط، حس تعلق است. در علم طراحی محیطی بهرغم استفادۀ فراوان از این واژه، تعریف واحدی از این مفهوم و عناصر تشکیل دهندۀ آن ارائه نشده است. در این پژوهش، ...
-
تأثیر عوامل آموزشی مبتنی بر محیطهای یادگیری الکترونیکی بر مهارت درک مطلب دانش آموزان پایة ششم ابتدایی
(دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییShahid Rajaee Teacher Training University, 2021-12-22)پیشینه و اهداف: یکی از مشکلات دانشآموزان در دوره ابتدایی ضعف مهارت درک مطلب است که این امر منجر به ضعف عملکرد در تمامی حوزه های یاگیری شده است. یادگیری الکترونیکی بهعنوان یک راهبرد مبتنی بر جستجوگری و سازندگی مفاهیم، ...
-
تأثیر روش مبتنی بر رایانۀ «نمایش متوالی حروف» بر نامیدن سریع، آگاهی واجشناختی، و سیالی و دقت خواندن دانش آموزان نارساخوان دورۀ ابتدایی
(دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییShahid Rajaee Teacher Training University, 2021-12-22)پیشینه و اهداف: کمک به کودکان مبتلا به اختلالهای یادگیری در سالهای اولیة تحصیل، با استفاده از راهکارهای جذاب، فناورانه، و در دسترس، ضرورتی است که میتواند برای غلبه بر اینگونه از مشکلات، در بسیاری از موقعیت ها مانند ...
-
تعیین ویژگیهای شبیهسازرایانهای در آموزش معماری داخلی با رویکرد شایستگی از دیدگاه متخصصان
(دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییShahid Rajaee Teacher Training University, 2021-12-22)پیشینه و اهداف: امروزه استفاده از فناوری در بسیاری از حوزهها امری ضروری است و نتایج قابلتوجهی برای کاربران آن به همراه دارد. یکی از حوزههایی که استفاده از فناوری، اثربخشی آن را افزایش میدهد، تعلیم و تربیت است. ازجمله ...
-
شناسایی مؤلفههای فناوری یادگیری در آموزش و پرورش
(دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییShahid Rajaee Teacher Training University, 2021-12-22)پیشینه و اهداف: جنبههای مختلف زندگی جوامع بشری با سرعت شگفتانگیزی در حال توسعه و تغییر است و این امر سبب پیدایش دانشهای جدیدی میشود که نیازهای جدیدی را نیز برای انسانها دربرمیگیرد؛ بنابراین آموزش باید با سرعت و کیفیت ...
-
ارتباط سواد اطلاعاتی معلمان با نگرش به یادگیری مجازی در دوره پاندمی کووید-19
(دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییShahid Rajaee Teacher Training University, 2021-12-22)پیشینه و اهداف: پس از اعلام وضعیت اضطراری ناشی از ویروس کرونا در اواخر سال 2019 کشورها برای کنترل این ویروس، دست به اقداماتی از قبیل قرنطینه کامل و یا اجرای فاصله اجتماعی زدند. یکی از اقدامات کشورها در حوزة آموزش از ...
-
تئوری بازی و مودل: ایجاد محیطی برای یادگیری مؤثر
(دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییShahid Rajaee Teacher Training University, 2021-12-22)پیشینه و اهداف: مودل یک سیستم مدیریت یادگیری است که با هدف راهاندازی آسانِ آموزش از راه دور و آموزش الکترونیکی و نیز اجرای هر برنامه یادگیری الکترونیکی و آنلاین طراحی و اجرا شده است. این سیستم، متن باز بوده و در هر حوزه ...
-
تبیین اثرات استفاده زبان آموزان از شبکه های اجتماعی مجازی بر درگیری تحصیلی آنان با رویکرد PLS
(دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییShahid Rajaee Teacher Training University, 2021-12-22)پیشینه و اهداف: کاربرد فنآوری اطلاعات و ارتباطات در مدارس از نمادهای هوشمندسازی کلاسهای درس است که با ظهور شبکههای اجتماعی مجازی نمود بیشتری پیدا کرده و با شیوع بیماری کووید 19، فراگیر شده است. یکی از پیامدهای عمده این ...
-
شیوههای آموزش بازسازی به دانشجویان معماری، نمونه موردی (کارگاه مقدمات بازسازی، گروه بازسازی پس از سانحه دانشگاه شهید بهشتی
(دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییShahid Rajaee Teacher Training University, 2021-12-22)پیشینه و اهداف: رخداد سوانح موجب دامنه وسیع تخریب و آسیب کالبدی محیط مصنوع و به دنبال آن نیاز گسترده به بازسازی میگردد. اما تجارب جهانی و شکست معماران در ارائه پروژههای بازسازی و اسکان، وجود خلا در دیدگاههای آموخته ...
-
شناسایی قابلیتهای مدیریتی شبکه اجتماعی علمی دانشآموزی از دیدگاه متخصصان
(دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییShahid Rajaee Teacher Training University, 2021-12-22)پیشینه و اهداف: استفاده از شبکههای اجتماعی در بین دانشآموزان و گروههای سنی مختلف در حال گسترش است. با توجه به آمارهای منتشرشده، 67 درصد از کاربران ایرانی در شبکههای اجتماعی را افرادی در سنین 12 تا 17 سال تشکیل میدهند. ...



