نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorنظری منتظر, مریمfa_IR
dc.contributor.authorنمامیان, فرشیدfa_IR
dc.contributor.authorحسنی, سید رضاfa_IR
dc.contributor.authorقنبری, مهردادfa_IR
dc.date.accessioned1400-12-10T19:56:49Zfa_IR
dc.date.accessioned2022-03-01T19:56:51Z
dc.date.available1400-12-10T19:56:49Zfa_IR
dc.date.available2022-03-01T19:56:51Z
dc.date.issued2021-05-22en_US
dc.date.issued1400-03-01fa_IR
dc.date.submitted2021-02-09en_US
dc.date.submitted1399-11-21fa_IR
dc.identifier.citationنظری منتظر, مریم, نمامیان, فرشید, حسنی, سید رضا, قنبری, مهرداد. (1400). طراحی مدل تبلیغات الکترونیکی کسب‌وکارهای نوظهور با رویکرد داده‌بنیاد و مقایسه وضعیت موجود و مطلوب. ترویج علم, 12(1), 205-234. doi: 10.22034/popsci.2021.295247.1110fa_IR
dc.identifier.issn2251-9033
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22034/popsci.2021.295247.1110
dc.identifier.urihttp://www.popscijournal.ir/article_143436.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/843914
dc.description.abstractهدف از پژوهش حاضر طراحی مدل تبلیغات الکترونیکی کسب‌وکارهای نوظهور با رویکرد داده­بنیاد و مقایسه وضعیت موجود و مطلوب می­باشد. پژوهش حاضر ازلحاظ هدف کاربردی، ازنظر شیوة گردآوری داده­ها توصیفی- پیمایشی بود. در بخش اول (کیفی) برای انجام مصاحبة میدانی، جامعة آماری پژوهش، خبرگان و کارشناسان فروشگاه­های اینترنتی شهر تهران بودند که این افراد، به‌صورت هدفمند و گلوله­برفی برای مصاحبه‌های کیفی در موضوع پژوهش انتخاب گردیدند (15 مصاحبه با 15 نفر و تا حد اشباع نظری ادامه یافت). در بخش دوم (کمی) بعد از گردآوری اطلاعات حاصل از پژوهش کیفی، اقدام به ساخت پرسشنامه نموده و این پرسشنامه (32 گویه و در قالب هفت مؤلفه­، ویژگی­های فردی مخاطبان، زیرساخت­ها، ویژگی­های تبلیغ، کانال­های تبلیغ، سرانه استفاده از نت، شناخت و اعتبار برند و ایجاد ارزش به مشتری) و پرسشنامه هفت گویه­ای مقایسه وضعیت موجود و مطلوب، در بین مشتریان فروشگاه اینترنتی دیجی کالا به‌صورت آنلاین توزیع گردید (384 نفر). از آزمون تی زوجی به‌منظور مقایسه وضعیت موجود  و وضعیت مطلوب نیز استفاده گردید. نتایج نشان داد که هر یک از شاخص­های ویژگی­های تبلیغ، زیرساخت­ها، ویژگی­های فردی مخاطبان، کانال­های تبلیغ، شناخت و اعتبار برند، سرانه استفاده از نت و ایجاد ارزش به مشتری به ترتیب از عوامل مدل تبلیغات الکترونیکی کسب‌وکارهای نوظهور می­باشد. همچنین تفاوت معنی­داری بین میانگین وضعیت موجود و میانگین وضعیت مطلوب در هر یک از شاخص­های شناسایی‌شده در خصوص عوامل مؤثر بر تبلیغات الکترونیکی وجود دارد (05/0 ≥ Sig)؛ بنابراین فروشگاه اینترنتی دیجی­کالا باید تدابیری جهت رفع فاصله وضعیت موجود و مطلوب عوامل مؤثر بر تبلیغات الکترونیکی خود اتخاذ نماید.fa_IR
dc.format.extent1046
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherانجمن ترویج علم ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofترویج علمfa_IR
dc.relation.ispartofPopularization of Scienceen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22034/popsci.2021.295247.1110
dc.subjectوضعیت موجودfa_IR
dc.subjectوضعیت مطلوبfa_IR
dc.subjectدیجی‌کالاfa_IR
dc.subjectفروشگاه اینترنتیfa_IR
dc.titleطراحی مدل تبلیغات الکترونیکی کسب‌وکارهای نوظهور با رویکرد داده‌بنیاد و مقایسه وضعیت موجود و مطلوبfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentگروه مدیریت بازرگانی، واحد کرمانشاه، دانشگاه آزاد اسلامی، کرمانشاه، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه مدیریت بازرگانی، واحد کرمانشاه، دانشگاه آزاد اسلامی، کرمانشاه، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه مدیریت بازرگانی، واحد کرمانشاه، دانشگاه آزاد اسلامی، کرمانشاه، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه حسابداری، واحد کرمانشاه، دانشگاه آزاد اسلامی، کرمانشاه، ایرانfa_IR
dc.citation.volume12
dc.citation.issue1
dc.citation.spage205
dc.citation.epage234


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد