نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorصادقی, رقیهfa_IR
dc.contributor.authorمعظمی, مجتبیfa_IR
dc.contributor.authorهاشمی, سید محمودfa_IR
dc.contributor.authorکاوسی, اسمعیلfa_IR
dc.contributor.authorمیراسماعیلی, بی بی ساداتfa_IR
dc.date.accessioned1400-12-10T19:56:16Zfa_IR
dc.date.accessioned2022-03-01T19:56:26Z
dc.date.available1400-12-10T19:56:16Zfa_IR
dc.date.available2022-03-01T19:56:26Z
dc.date.issued2021-05-22en_US
dc.date.issued1400-03-01fa_IR
dc.date.submitted2021-02-20en_US
dc.date.submitted1399-12-02fa_IR
dc.identifier.citationصادقی, رقیه, معظمی, مجتبی, هاشمی, سید محمود, کاوسی, اسمعیل, میراسماعیلی, بی بی سادات. (1400). ارائۀ الگوی توانمندسازی فناورانه نومعلمان دورۀ ابتدایی شهرتهران. ترویج علم, 12(1), 105-127. doi: 10.22034/popsci.2021.295585.1111fa_IR
dc.identifier.issn2251-9033
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22034/popsci.2021.295585.1111
dc.identifier.urihttp://www.popscijournal.ir/article_143432.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/843910
dc.description.abstractهدف از پژوهش حاضر پژوهش حاضر ارائه الگوی توانمندسازی فناورانه نومعلمان دوره ابتدایی شهر تهران بود. از لحاظ هدف کاربردی، از لحاظ روش توصیفی از نوع پیمایشی و بر اساس رویکرد پژوهش، ترکیبی بود. در بخش اول (کیفی) برای انجام مصاحبه میدانی، جامعة آماری پژوهش را اساتید برجسته حوزة مدیریت آموزشی و معلمان برجسته و موفق با سابقه طولانی در امر آموزش ابتدایی شامل شدند؛ که این افراد، به‌صورت هدفمند از نوع معیاری، برای مصاحبه‌های کیفی در موضوع پژوهش انتخاب گردید (18 مصاحبه با 18 نفر و تا حد اشباع نظری ادامه یافت). بعد از انجام مصاحبه و رسیدن به اشباع نظری پرسشنامه تدوین شد که شامل 60 گویه و در قالب 11 مؤلفه بود که در بخش دوم (کمی) این پرسشنامه در بین کلیة نومعلمان ابتدایی (معلمان ابتدایی شهر تهران که دارای سابقه شغلی کمتر از 3 سال داشتند) توزیع گردید (جامعه آماری: 950 نفر، نمونه آماری: 270 نفر). در این پژوهش از دو بخش آمار توصیفی و آمار استنباطی استفاده شد. در بخش آمار توصیفی از فراوانی و درصد فراوانی برای بیان ویژگی‌های دموگرافیک استفاده شد. از شاخص‌های کشیدگی و چولگی به‌منظور بررسی توزیع داده‌ها و برای تحلیل مصاحبه‌ها از نرم‌افزار Max QDA نسخه Pro استفاده شد. برای رسم و تدوین مدل اندازه‌گیری و مدل ساختاری از نرم‌افزارهای SPSS نسخه 24، Smart PLS نسخه 0/2 استفاده شد. نتایج بخش کیفی نشان داد که شرایط زمینه‌ای، توسعه دانش و مهارت، ویژگی‌های فردی و سواد دیجیتالی از ابعاد اصلی الگوی توانمندسازی فناورانه نومعلمان دوره ابتدایی شهرتهران می‌باشد. در بخش کمی نیز هر یک از یافته‌های بخش کیفی تأیید شد (مقدار تی بیشتر از 96/1). بر این اساس پیشنهاد می‌شود تا با تمرکز بر فعالیت‌های دانشگاه فرهنگیان، فرهنگ آموزش معلمی موردتوجه بیشتر قرار گیرد و استفاده از فناوری آموزشی جزئی از فرایند تدریس قلمداد شود، همچنین منابع انسانی با استفاده و تکیه‌بر آموزش مجازی و غیرحضوری توانمند شود.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherانجمن ترویج علم ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofترویج علمfa_IR
dc.relation.ispartofPopularization of Scienceen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22034/popsci.2021.295585.1111
dc.subjectتوانمندسازیfa_IR
dc.subjectفناورانهfa_IR
dc.subjectنومعلمانfa_IR
dc.subjectدوره ابتداییfa_IR
dc.titleارائۀ الگوی توانمندسازی فناورانه نومعلمان دورۀ ابتدایی شهرتهرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری مدیریت آموزشی، دانشگاه آزاد واحد تهران شمال، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.department.استادیار مدیریت آموزش عالی، دانشگاه آزاد واحد تهران شمال، تهران، ایران (نویسندة مسئول)fa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاد واحد تهران شمال، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد سیاست گذاری فرهنگی، دانشگاه آزاد واحد تهران شمال، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار مدیریت رسانه، دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume12
dc.citation.issue1
dc.citation.spage105
dc.citation.epage127


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد