نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorسبزه پرور, مهدیfa_IR
dc.contributor.authorمبینی بیدگلی, مریمfa_IR
dc.date.accessioned1400-04-13T11:44:53Zfa_IR
dc.date.accessioned2021-07-04T11:44:55Z
dc.date.available1400-04-13T11:44:53Zfa_IR
dc.date.available2021-07-04T11:44:55Z
dc.date.issued2021-08-23en_US
dc.date.issued1400-06-01fa_IR
dc.date.submitted2020-07-22en_US
dc.date.submitted1399-05-01fa_IR
dc.identifier.citationسبزه پرور, مهدی, مبینی بیدگلی, مریم. (1400). مدل‏سازی الگوریتم درک عمق دید خلبان برای جلوگیری از برخورد به مانع در فاز فرود هواپیما تجاری. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 53(6), 5-5. doi: 10.22060/mej.2021.18760.6884fa_IR
dc.identifier.issn2008-6032
dc.identifier.issn2476-3446
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2021.18760.6884
dc.identifier.urihttps://mej.aut.ac.ir/article_4401.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/838698
dc.description.abstractچکیده این مقاله روش جدیدی برای درک عمق براساس عملکرد چشم انسان در ناوبری فاز فرود هواپیماهای تجاری ارائه می‏دهد. سیستم پیشنهاد شده برای شرایطی که دید محدود است، زیرساخت‏های لازم در فرودگاه وجود ندارند و یا ابزار‏های ناوبری دچار مشکل شده‏اند و اطلاعات نادرست ارائه می‏دهند طراحی شده است. واحد اندازه‏گیری اینرسی(IMU) و داده‏های مدل دیجیتالی ارتفاع(DEM) در ارتفاع بالاتر از 60 متر از سطح زمین با هم ترکیب شده و منطقه فرود شبیه‏سازی می‏شود. با رسیدن به ارتفاع زیر 60 متر داده‏های دوربین مادون قرمز رو به جلو(FLIR) به ورودی سیستم اضافه می‏شود. در نتیجه نقشه محیط بصورت بلادرنگ هنگام فرود بروز می‎شود. در این مرحله برای درک عمق، روش تطبیق چشم به شبیه‏سازی اضافه می‏شود. در این بررسی از روش پسا رندر گوسی برای اجرای "الگوریتم تاری تمرکز زدایی چشم" استفاده شده است. نتایج شبیه‏سازی با استفاده از استاندارد‏های سنجش کیفی "سیستم بصری شبیه‏ساز کامل پرواز (FSTD)" ارزیابی شده است. نتایج بدست آمده بیانگر افزایش دقت روش پیشنهادی در زمینه‏های رزولوشن تصویر، زاویه دید خلبان، سرعت رندر فریم‏ها و تاخیر نمایش تصاویر است.fa_IR
dc.format.extent2467
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)fa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2021.18760.6884
dc.subjectمدل‏سازی چشم خلبانfa_IR
dc.subjectدرک عمقfa_IR
dc.subjectعمق میدان دیدfa_IR
dc.subjectفرودfa_IR
dc.subjectمدلسازی سیستم های دینامیکیfa_IR
dc.subjectهدایت و ناوبریfa_IR
dc.titleمدل‏سازی الگوریتم درک عمق دید خلبان برای جلوگیری از برخورد به مانع در فاز فرود هواپیما تجاریfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentتهران خ- حافظ- روبروی سمیه- دانشگاه صنعتی امیر کبیر- دانشکده هوافضاfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی هوافضا، دانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.citation.volume53
dc.citation.issue6
dc.citation.spage5
dc.citation.epage5
nlai.contributor.orcid0000-0002-8228-6000


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد