مدلسازی الگوریتم درک عمق دید خلبان برای جلوگیری از برخورد به مانع در فاز فرود هواپیما تجاری
(ندگان)پدیدآور
سبزه پرور, مهدیمبینی بیدگلی, مریمنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
چکیده این مقاله روش جدیدی برای درک عمق براساس عملکرد چشم انسان در ناوبری فاز فرود هواپیماهای تجاری ارائه میدهد. سیستم پیشنهاد شده برای شرایطی که دید محدود است، زیرساختهای لازم در فرودگاه وجود ندارند و یا ابزارهای ناوبری دچار مشکل شدهاند و اطلاعات نادرست ارائه میدهند طراحی شده است. واحد اندازهگیری اینرسی(IMU) و دادههای مدل دیجیتالی ارتفاع(DEM) در ارتفاع بالاتر از 60 متر از سطح زمین با هم ترکیب شده و منطقه فرود شبیهسازی میشود. با رسیدن به ارتفاع زیر 60 متر دادههای دوربین مادون قرمز رو به جلو(FLIR) به ورودی سیستم اضافه میشود. در نتیجه نقشه محیط بصورت بلادرنگ هنگام فرود بروز میشود. در این مرحله برای درک عمق، روش تطبیق چشم به شبیهسازی اضافه میشود. در این بررسی از روش پسا رندر گوسی برای اجرای "الگوریتم تاری تمرکز زدایی چشم" استفاده شده است. نتایج شبیهسازی با استفاده از استانداردهای سنجش کیفی "سیستم بصری شبیهساز کامل پرواز (FSTD)" ارزیابی شده است. نتایج بدست آمده بیانگر افزایش دقت روش پیشنهادی در زمینههای رزولوشن تصویر، زاویه دید خلبان، سرعت رندر فریمها و تاخیر نمایش تصاویر است.
کلید واژگان
مدلسازی چشم خلباندرک عمق
عمق میدان دید
فرود
مدلسازی سیستم های دینامیکی
هدایت و ناوبری
شماره نشریه
6تاریخ نشر
2021-08-231400-06-01
ناشر
دانشگاه صنعتی امیر کبیرسازمان پدید آورنده
تهران خ- حافظ- روبروی سمیه- دانشگاه صنعتی امیر کبیر- دانشکده هوافضادانشکده مهندسی هوافضا، دانشگاه صنعتی امیر کبیر
شاپا
2008-60322476-3446




