نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorسلطانی, عباسfa_IR
dc.contributor.authorآزادی, شهرامfa_IR
dc.date.accessioned1400-02-17T18:31:30Zfa_IR
dc.date.accessioned2021-05-07T18:31:32Z
dc.date.available1400-02-17T18:31:30Zfa_IR
dc.date.available2021-05-07T18:31:32Z
dc.date.issued2021-08-23en_US
dc.date.issued1400-06-01fa_IR
dc.date.submitted2020-05-16en_US
dc.date.submitted1399-02-27fa_IR
dc.identifier.citationسلطانی, عباس, آزادی, شهرام. (1400). ترکیب سیستم‌های ترمز فعال و تعلیق نیمه‌فعال جهت بهبود پایداری چرخشی و غلتشی خودرو. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 53(6), 8-8. doi: 10.22060/mej.2020.18448.6817fa_IR
dc.identifier.issn2008-6032
dc.identifier.issn2476-3446
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2020.18448.6817
dc.identifier.urihttps://mej.aut.ac.ir/article_4214.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/801285
dc.description.abstractاین مقاله، ترکیبی از سیستم‌های فعال شاسی جهت بهبود پایداری چرخشی و غلتشی خودرو با استفاده از سیستم‌های ترمز فعال و تعلیق نیمه‌فعال را ارائه می-کند. سیستم ترمز فعال طراحی‌شده بر اساس کنترل مود لغزشی، می‌تواند احتمال واژگونی خودرو را با کاهش سرعت طولی و شتاب جانبی کاهش دهد. همچنین، یک سیستم تعلیق نیمه‌فعال به روش کنترل فازی جهت بهبود پایداری غلتشی طراحی شده که اثر شتاب جانبی را بر زاویه غلت و سرعت آن کاهش می‌دهد. نرخ انتقال بار جانبی، به عنوان معیار واژگونی انتخاب می‌شود که بر پایه زاویه غلت و شتاب‌های عرضی و غلتشی می‌باشد. یک مدل دینامیکی چندجسمی خودرو در محیط ADAMS/CAR ساخته می‌شود که شامل زیرسیستم‌های مختلفی از جمله سیستم‌های تعلیق عقب و جلو، ترمز و فرمان، مدل تایر و بدنه می‌باشد. ویژگی‌های غیرخطی تایر‌ها، بوش‌ها، فنرها و میراگرها نیز در این مدل لحاظ شده‌اند. بنابراین مدل، عملکرد دینامیکی خودرو را به طور دقیق بیان می‌کند. الگوریتم کنترلی تحت مانورهای زاویه پله فرمان و تعویض مسیر با استفاده از شبیه‌سازی مشترک نرم‌افزارهای ADAMS و MATLAB ارزیابی می‌شود. نتایج شبیه‌سازی نشان می‌دهد که سیستم طراحی‌شده با کنترل‌کننده‌های ترکیبی در مقایسه با سیستم‌های جداگانه ترمز فعال و تعلیق نیمه‌فعال به خوبی می‌تواند پایداری چرخشی و جلوگیری از واژگونی خودرو را بهبود بخشد.fa_IR
dc.format.extent2955
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)fa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2020.18448.6817
dc.subjectکنترلfa_IR
dc.subjectشاسی خودروfa_IR
dc.subjectپایداری چرخشی و غلتشیfa_IR
dc.subjectشبیه‌سازی مشترک MATLAB و ADAMSfa_IR
dc.subjectدینامیک خودروfa_IR
dc.subjectسامانه های کنترل خودروfa_IR
dc.titleترکیب سیستم‌های ترمز فعال و تعلیق نیمه‌فعال جهت بهبود پایداری چرخشی و غلتشی خودروfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، گروه مهندسی صنایع، مکانیک و هوافضا، مرکز آموزش عالی فنی و مهندسی بوئین زهرا، بوئین زهرا، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار، دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، تهران، ایران.fa_IR
dc.citation.volume53
dc.citation.issue6
dc.citation.spage8
dc.citation.epage8


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد