نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمحمدی, عباسfa_IR
dc.contributor.authorجمشیدی, کمالfa_IR
dc.contributor.authorشهبازی, حامدfa_IR
dc.contributor.authorرضایی, مهرانfa_IR
dc.date.accessioned1400-02-17T18:26:16Zfa_IR
dc.date.accessioned2021-05-07T18:26:18Z
dc.date.available1400-02-17T18:26:16Zfa_IR
dc.date.available2021-05-07T18:26:18Z
dc.date.issued2021-06-22en_US
dc.date.issued1400-04-01fa_IR
dc.date.submitted2020-02-27en_US
dc.date.submitted1398-12-08fa_IR
dc.identifier.citationمحمدی, عباس, جمشیدی, کمال, شهبازی, حامد, رضایی, مهران. (1400). طراحی و پیاده‌سازی کنترل‌کننده‌های عصبی یادگیرنده عمیق در مقایسه با کنترل‌کننده‌های کلاسیک در کاربرد ماشین خودران. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 53(4), 3-3. doi: 10.22060/mej.2020.18008.6708fa_IR
dc.identifier.issn2008-6032
dc.identifier.issn2476-3446
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2020.18008.6708
dc.identifier.urihttps://mej.aut.ac.ir/article_4188.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/801241
dc.description.abstractدر این مقاله کنترل‌کننده‌های عصبی یادگیرنده عمیق در کاربرد ماشین خودران که یکی از معروفترین سیستم‌های انسان در حلقه است بررسی شده است. این کنترل‌کننده مدرن با دو کنترل‌کننده معروف کلاسیک PID و MPCاز نظر پارامترهای کیفی وکمی مقایسه شده است. این پارامترها در حقیقت انعکاس دهنده چالش های زمان طراحی شامل وابستگی به مدل و پارامترهای طراحی؛ چالش‌های زمان پیاده‌سازی شامل سهولت پیاده‌سازی و بار محاسباتی؛ و همچنین چالش‌ها و پارامترهای مهم در زمان اجرای نهایی در کاربرد ماشین خودران شامل کارایی از نظر دقت، سرعت، هزینه یا تلاش کنترلی، استهلاک و انرژی هستند. در روش پیشنهادی این مقاله بستری فراهم آورده شده است که طراحان قادر باشند کنترل‌کننده‌های مدرن و مرسوم را با یکدیگر مقایسه نمایند. در روش پیشنهادی از کنترل‌کننده عصبی یادگیرنده عمیق به صورت انتها به انتها که معماری آن متشکل از لایه‌های کانولوشن و لایه‌های تماما متصل است، به عنوان کنترل‌کننده مدرن استفاده شده است. این کنترل‌کننده در ابتدا از رانندگی انسان می آموزد سپس به عنوان کنترل‌کننده خودرو مورد استفاده قرار می‌گیرد. نتایج مقایسه‌ها نشان می‌دهد عدم وابستگی این کنترل‌کننده به مدل سیستم کنترل شونده (ماشین خودران) و محیط و همچنین قابلیت یادگیری مهمترین مزیت آن است. از نقطه نظر پارامترهای مورد اهمیت در کنترل ماشین خودران در مقایسه با کنترل‌کننده‌های PID و MPC کارائی قابل قبولی از خود به نمایش می‌گذارد.fa_IR
dc.format.extent2575
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)fa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2020.18008.6708
dc.subjectسیستم‌های فیزیکی-رایانشیfa_IR
dc.subjectسیستم‌های انسان در حلقهfa_IR
dc.subjectکنترل‌کننده یادگیرنده عمیقfa_IR
dc.subjectکنترل‌کننده‌های انتها-به-انتهاfa_IR
dc.subjectروشهای کنترل هوشمند و محاسبات نرمfa_IR
dc.subjectسامانه های کنترل خودروfa_IR
dc.titleطراحی و پیاده‌سازی کنترل‌کننده‌های عصبی یادگیرنده عمیق در مقایسه با کنترل‌کننده‌های کلاسیک در کاربرد ماشین خودرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentگروه معماری کامپیوتر، دانشکده مهندسی کامپیوتر، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه معماری کامپیوتر، دانشکده مهندسی کامپیوتر، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاصفهان-فنی و مهندسی- مهندسی مکانیکfa_IR
dc.contributor.departmentگروه معماری کامپیوتر، دانشکده مهندسی کامپیوتر، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایرانfa_IR
dc.citation.volume53
dc.citation.issue4
dc.citation.spage3
dc.citation.epage3


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد