نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorفروغی, علیfa_IR
dc.contributor.authorصفرپور, مهرانfa_IR
dc.contributor.authorعلی بیگلو, اکبرfa_IR
dc.date.accessioned1400-02-17T18:22:37Zfa_IR
dc.date.accessioned2021-05-07T18:22:39Z
dc.date.available1400-02-17T18:22:37Zfa_IR
dc.date.available2021-05-07T18:22:39Z
dc.date.issued2021-04-21en_US
dc.date.issued1400-02-01fa_IR
dc.date.submitted2019-10-30en_US
dc.date.submitted1398-08-08fa_IR
dc.identifier.citationفروغی, علی, صفرپور, مهران, علی بیگلو, اکبر. (1400). مطالعه تأثیر گرادیان طولی مواد بر ارتعاشات سیستم های متحرک محوری. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 53(2), 10-10. doi: 10.22060/mej.2020.17295.6567fa_IR
dc.identifier.issn2008-6032
dc.identifier.issn2476-3446
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2020.17295.6567
dc.identifier.urihttps://mej.aut.ac.ir/article_3863.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/801210
dc.description.abstractبرای اولین بار، در این مقاله ارتعاشات و پایداری تیرهای رایلی متحرک مدرج محوری باهدف بهبود کارایی سیستم‌های متحرک عبوری مطالعه شده است. همچنین، یک مطالعه مقایسه‌ای مفصل برای روشن کردن اثر پارامترهای مختلف مانند درجه‌بندی محوری مواد و اینرسی دورانی بر مرزهای پایداری تیرهای رایلی و اویلر-برنولی انجام شده است. فرض شده است که مشخصات مادی سیستم به‌طور پیوسته در راستای طولی به‌صورت خطی یا نمایی تغییر می‌کنند. روش گسسته سازی گالرکین و همچنین مسئله مقدار ویژه به کار برده شده‌اند تا فرکانس‌های طبیعی، پیکربندی دینامیکی، آستانه‌های ناپایداری فلاتر و دایورژانس سیستم محاسبه شوند. همچنین روابط تحلیلی برای سرعت بحرانی سیستم به دست آمده‌اند. نقشه‌های پایداری و کانتورهای سرعت بحرانی برحسب توزیع‌های مختلف مورد آزمون قرار گفته‌اند. ضمنا نشان داده شد که در حالت چگالی و مدول الاستیک متغیر، به ترتیب تغییرات نمایی و خطی منجر به سیستم پایدارتر می‌شوند. همچنین نتایج نشان دادند که کاهش پارامتر گرادیان چگالی و یا افزایش پارامتر گرادیان مدول الاستیک، فرکانس طبیعی سیستم را افزایش می‌دهد و محدوده‌های پایداری را گسترش می‌دهد، بنابراین تغییرات پارامترهای گرادیان چگالی و مدول الاستیک، نقش‌های متضاد در رفتار دینامیکی سیستم دارند. نتایج پژوهش حاضر برای طراحی و بهینه سازی سازه های متحرک محوری غیرهمگن سرعت بالا می تواند مفید باشد.fa_IR
dc.format.extent3216
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)fa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2020.17295.6567
dc.subjectمواد مدرج محوریfa_IR
dc.subjectپارامتر گرادیانfa_IR
dc.subjectتیر متحرکfa_IR
dc.subjectسرعت بحرانیfa_IR
dc.subjectناپایداریfa_IR
dc.subjectتیر، صفحه و پوستهfa_IR
dc.subjectسازه های هوشمند و مرکبfa_IR
dc.titleمطالعه تأثیر گرادیان طولی مواد بر ارتعاشات سیستم های متحرک محوریfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentمهندسی مکانیک، دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه تربیت مدرس، تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentمهندسی مکانیک، دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه تربیت مدرس، تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentمهندسی مکانیک، دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه تربیت مدرس، تهرانfa_IR
dc.citation.volume53
dc.citation.issue2
dc.citation.spage10
dc.citation.epage10


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد