نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorنصیری, مصطفیfa_IR
dc.date.accessioned1400-02-17T18:22:03Zfa_IR
dc.date.accessioned2021-05-07T18:22:05Z
dc.date.available1400-02-17T18:22:03Zfa_IR
dc.date.available2021-05-07T18:22:05Z
dc.date.issued2021-04-21en_US
dc.date.issued1400-02-01fa_IR
dc.date.submitted2019-10-26en_US
dc.date.submitted1398-08-04fa_IR
dc.identifier.citationنصیری, مصطفی. (1400). جبران‌سازی تأخیر زمانی در شبیه‌سازی سخت افزار در حلقه تحت شبکه سیستم کنترل پرواز با استفاده از روش پیش‌بینی چندجمله‌ای. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 53(2), 5-5. doi: 10.22060/mej.2020.17283.6562fa_IR
dc.identifier.issn2008-6032
dc.identifier.issn2476-3446
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2020.17283.6562
dc.identifier.urihttps://mej.aut.ac.ir/article_3922.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/801205
dc.description.abstractشبیه‌سازی سخت‌افزار در حلقه (HIL) می‌تواند سخت‌افزار کنترل‌کننده یک سیستم کنترل حلقه بسته را به صورت واقعی در کنار شبیه‌سازی نرم‌افزاری بقیه اجزای سیستم، تست و ارزیابی نماید. در این مقاله به شبیه‌سازی سخت افزار در حلقه سیستم کنترل زاویه پیچ (PAH) یک هواپیمای بدون سرنشین پرداخته می‌شود. این سیستم شامل یک کامپیوتر برای شبیه‌سازی زمان- واقعی پرواز و سخت‌افزار PC/104 به عنوان سیستم کنترل پرواز می‌باشد که با پروتکل ارتباط شبکه UDP به هم متصل شده‌اند. تأخیر زمانی ناشی از اتصال کامپیوتر شبیه‌سازی پرواز و سخت‌افزار کنترل‌کننده در سیستم کنترل حلقه بسته می‌تواند باعث کاهش عملکرد سیستم و یا حتی ناپایداری شود. برای جبران‌سازی و یا کاهش اثر تأخیر زمانی در عملکرد سیستم، از روش پیش‌بینی چندجمله‌ای استفاده شده است. روش پیش‌بینی چندجمله‌ای می‌تواند با در نظر گرفتن میزان تأخیر زمانی و پیش‌بینی سیگنال کنترلی زاویه الویتور با استفاده از یک چندجمله‌ای و استفاده از نقاط قبلی در سیگنال کنترلی، اثر تأخیر زمانی را کاهش دهد. با استفاده از این روش پیش‌بینی، نتایج شبیه‌سازی سخت افزار در حلقه با نتایج شبیه-سازی کامپیوتری بدون تأخیر زمانی مقایسه گردیده است. نتایج حاصل از شبیه‌سازی سخت‌افزار در حلقه بیانگر عملکرد مناسب پیش‌بینی کننده چندجمله‌ای در جبران اثر تأخیر زمانی ایجاد شده می‌باشد. همچنین عدم قطعیت در مدل هواپیما که ناشی از مشتقات پایداری و کنترل است در تأخیر زمانی بحرانی، مورد بررسی قرار گرفته است.fa_IR
dc.format.extent2125
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)fa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2020.17283.6562
dc.subjectشبیه سازی سخت افزار در حلقه تحت شبکهfa_IR
dc.subjectسیستم کنترل پروازfa_IR
dc.subjectتأخیر زمانیfa_IR
dc.subjectعدم قطعیتfa_IR
dc.subjectپیش‌بینی چندجمله‌ایfa_IR
dc.subjectکنترل سیستمهای دینامیکیfa_IR
dc.subjectمکاترونیکfa_IR
dc.titleجبران‌سازی تأخیر زمانی در شبیه‌سازی سخت افزار در حلقه تحت شبکه سیستم کنترل پرواز با استفاده از روش پیش‌بینی چندجمله‌ایfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentگلپایگان*مهندسی مکانیکfa_IR
dc.citation.volume53
dc.citation.issue2
dc.citation.spage5
dc.citation.epage5


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد