نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorغلامرضا قاسميfa_IR
dc.contributor.authorليلا صفابخشfa_IR
dc.contributor.authorافسانه کريميfa_IR
dc.contributor.authorسيمين شريفيfa_IR
dc.date.accessioned1399-12-09T04:29:21Zfa_IR
dc.date.accessioned2021-02-27T04:29:31Z
dc.date.available1399-12-09T04:29:21Zfa_IR
dc.date.available2021-02-27T04:29:31Z
dc.date.issued2014-03-09en_US
dc.date.issued1392-12-18fa_IR
dc.date.submitted2012-12-15en_US
dc.date.submitted1391-09-25fa_IR
dc.identifier.citationغلامرضا قاسمي, ليلا صفابخش, افسانه کريمي, سيمين شريفي. (1392). میزان مهارت دانشجویان پرستاری در استفاده از فن‌آوری اطلاعات. مدیریت اطلاعات سلامت, 11(1), 17-23.fa_IR
dc.identifier.issn1735-7853
dc.identifier.issn1735-9813
dc.identifier.urihttp://him.mui.ac.ir/index.php/him/article/view/955
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/781650
dc.description.abstractمقدمه : دانش کامپیوتری و فن‌آوری اطلاعات برای پرستاری و آینده‌ی آن بسیار ضروری است توانایی استفاده از فن‌آوری اطلاعات در افزایش مهارت دانشجویان پرستاری و مامایی بسیار مهم است و لازم است که به آن‌ها مهارت‌های اطلاع‌رسانی آموزش داده شود. این مطالعه با هدف شناسایی مهارت در استفاده از فن‌آوری اطلاعات در دانشجویان پرستاری انجام شد.   روش بررسی : این مطالعه از نوع توصیفی– مقطعی بود و جامعه‌ی پژوهش دانشجویان ترم یک، سه، پنج و هفت پرستاری روزانه، مشغول به تحصیل در نیمسال اول 90-89 در دانشکده‌‌ی پرستاری و مامایی زاهدان بودند كه 56 نفر به صورت سرشماری در این مطالعه شرکت نمودند. علت انتخاب 4 گروه از دانشجویان در ترم‌های مختلف بررسی پیشرفت مهارت‌های کار با کامپیوتر در طی دوره‌ی تحصیلی بود. به‌منظور گرد‌آوری داده‌های پژوهش از چك‌ لیست مهارت‌های فن‌آوری اطلاعات استفاده شد. این چک لیست شامل هفت بخش در 7 مهارت - در مورد راه‌اندازی کامپیوتر (2 مورد)، کار با Windows (15 مورد)، Word (12 مورد)،Power Point (9 مورد)، Internet (10مورد)، اتصال به شبکه (3 مورد) و E-mail (13 مورد) بود که سوالات به صورت بله و خیر ارزش‌گذاری شدند، در مواردی‌كه دانشجو مهارت را صحیح انجام داد، نمره‌ی 1 و در غیر این‌صورت نمره‌ی صفر داده شد. برای تحلیل داده‏ها از آمار توصیفی و تحلیلی و از نرم‌افزار  SPSSنسخه‌ی 16 استفاده شد و از فراوانی و آزمون آنالیز واریانس استفاده شد. یافته‌ها : داده‌های پژوهش نشان داد كه نمرات مهارت‌ها در دانشجویان ترم 3 و ترم 5 بیش‌تر از ترم 1 و 7 بوده است (03/0 = Pvalue) و میانگین نمرات دانشجویان پسر در تمامی مهارت‌ها به جز Word و PowerPoint بیش‌تر از دختران بود (02/0 = Pvalue). نتیجه‌گیری : فارغ‌التحصیلان پرستاری امروزه باید بتوانند ابزارهای فن‌آوری اطلاعات مانند سیستم اطلاعات بالینی را استفاده كنند، بنابراین برنامه‌ی درسی پرستاری باید به سمت افزایش فارغ‌التحصیلانی حركت كند كه آمادگی برای اجرای سیستم مراقبت مبتنی بر شواهد را داشته باشند. برای رسیدن به این اهداف دانشكده‌ی پرستاری باید آموزش خود را بر مبنای مدیریت اطلاعات و آموزش‌های مبتنی بر شواهد قرار دهد. واژه‌های كلیدی : تکنولوژی اطلاعات؛ دانشجویان پرستاری؛ مهارتfa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی اصفهانfa_IR
dc.relation.ispartofمدیریت اطلاعات سلامتfa_IR
dc.subjectتکنولوژی اطلاعاتfa_IR
dc.subjectدانشجویان پرستاریfa_IR
dc.subjectمهارتfa_IR
dc.titleمیزان مهارت دانشجویان پرستاری در استفاده از فن‌آوری اطلاعاتfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentدانشيار، روان‌پزشکي، دانشکده‌ي پزشکي، دانشگاه علوم پزشکي اصفهان، اصفهان، ايرانfa_IR
dc.contributor.departmentمربي، پرستاري، دانشکده‌ي پرستاري، دانشگاه علوم پزشکي زاهدان، زاهدان و دانشجوي دکتراي تخصصي، آموزش پزشکي، دانشکده‌ي پزشکي، دانشگاه علوم پزشکي اصفهان، اصفهان، ايرانfa_IR
dc.contributor.departmentمربي، فن‌آوري اطلاعات سلامت، دانشکده‌ي پيراپزشکي، دانشگاه علوم پزشکي زاهدان، زاهدان، ايرانfa_IR
dc.contributor.departmentمربي، پرستاري، دانشکده‌ي پرستاري و مامايي، دانشگاه علوم پزشکي زاهدان، زاهدان و دانشجوي دکتراي تخصصي، پرستاري، دانشکده‌ي پرستاري و مامايي، دانشگاه علوم پزشکي شهيدبهشتي، تهران، ايرانfa_IR
dc.citation.volume11
dc.citation.issue1
dc.citation.spage17
dc.citation.epage23


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد