نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorفريبرز رحيم نياfa_IR
dc.contributor.authorحنظله زينوند لرستانيfa_IR
dc.contributor.authorشيرين فيض محمديfa_IR
dc.date.accessioned1399-12-09T04:28:20Zfa_IR
dc.date.accessioned2021-02-27T04:28:30Z
dc.date.available1399-12-09T04:28:20Zfa_IR
dc.date.available2021-02-27T04:28:30Z
dc.date.issued2014-03-09en_US
dc.date.issued1392-12-18fa_IR
dc.date.submitted2012-12-10en_US
dc.date.submitted1391-09-20fa_IR
dc.identifier.citationفريبرز رحيم نيا, حنظله زينوند لرستاني, شيرين فيض محمدي. (1392). عوامل مؤثر بر پذیرش استراتژی سیستم مدیریت ارتباط با مشتری در بیمارستان‌های شهر مشهد. مدیریت اطلاعات سلامت, 11(1), 88-98.fa_IR
dc.identifier.issn1735-7853
dc.identifier.issn1735-9813
dc.identifier.urihttp://him.mui.ac.ir/index.php/him/article/view/1000
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/781646
dc.description.abstractمقدمه: امروزه به‌عنوان یک واحد کسب ‌و کار، سازمان‌های بهداشتی و درمانی بیش‌تر از دیگر صنایع نیازمند مدیریت ارتباط با مشتری با استانداردهای بالا می‌باشند. این پژوهش با دیدگاهی سازمانی جهت شناسایی عوامل مؤثر بر پذیرش سیستم مدیریت ارتباط با مشتری در بیمارستان‌ها شکل گرفته است. روش‌ بررسی: پژوهش حاضر از حیث روش جمع‌آوری اطلاعات توصیفی بوده و به روش پیمایشی انجام گرفته است. جامعه‌ی آماری این مطالعه که در سال 1391 صورت گرفته، شامل مدیران داخلی و یا رؤسای 156 بیمارستان و مراکز درمانی فعال در سطح شهر مشهد بود. حجم نمونه براساس فرمول نمونه‌گیری حدود 51 بیمارستان تعیین گردید. ابزار جمع‌آوری اطلاعات پرسش‌نامه بوده که برای بررسی روایی محتوایی از نظر اساتید دانشگاه استفاده شده و نیز جهت برآورد پایایی آن از ضریب آلفای کرونباخ (74/0α=) استفاده گردیده است. داده‌ها با استفاده از روش‌های آمار توصیفی و استنباطی و با استفاده از نرم‌افزار SPSS نسخه‌ی 19 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته‌ها: براساس نتایج به‌دست آمده، 12 (5/23 درصد) بیمارستان پذیرنده‌ی این سیستم و 39 (5/76 درصد) بیمارستان به‌عنوان نپذیرنده شناخته شدند. متغیرهای نوآوری از دیدگاه مدیران ارشد اجرایی، اندازه‌ی سازمان، مزیت نسبی، قابلیت‌های مدیریت دانش، قابلیت‌های اطلاعاتی کارکنان و پیچیدگی به ترتیب بیش‌ترین تأثیر را بر پذیرش داشته‌اند. نتیجه‌گیری: باتوجه به این‌که نوآوری از دیدگاه مدیران ارشد اجرایی نقش مهمی در پذیرش سیستم مدیریت ارتباط با مشتری در بیمارستان‌ها دارد، بنابراین دولت باید با فراهم آوردن محیطی فعال و حمایتی زمینه را برای تشویق مدیران ارشد جهت به‌کارگیری این سیستم فراهم کند. واژه‌های کلیدی: مدیریت ارتباط با مشتری؛ سیستم‌های اطلاعاتی؛ تحلیل تشخیصی؛ بیمارستان‌هاfa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی اصفهانfa_IR
dc.relation.ispartofمدیریت اطلاعات سلامتfa_IR
dc.subjectمدیریت ارتباط با مشتریfa_IR
dc.subjectسیستم‌های اطلاعاتیfa_IR
dc.subjectتحلیل تشخیصیfa_IR
dc.subjectبیمارستان‌هاfa_IR
dc.titleعوامل مؤثر بر پذیرش استراتژی سیستم مدیریت ارتباط با مشتری در بیمارستان‌های شهر مشهدfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentدانشيار، مديريت، دانشگاه فردوسي مشهد، مشهد، ايرانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسي ارشد، مديريت بازرگاني، دانشگاه فردوسي مشهد، مشهد، ايرانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسي ارشد، مديريت بازرگاني، دانشگاه فردوسي مشهد، مشهد، ايرانfa_IR
dc.citation.volume11
dc.citation.issue1
dc.citation.spage88
dc.citation.epage98


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد