نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorشهرام توفيقيfa_IR
dc.contributor.authorمحمدامين شمسيfa_IR
dc.contributor.authorعبدالرضا صباحيfa_IR
dc.contributor.authorاحمد عامريونfa_IR
dc.contributor.authorروح الله زابليfa_IR
dc.date.accessioned1399-12-09T04:27:34Zfa_IR
dc.date.accessioned2021-02-27T04:27:44Z
dc.date.available1399-12-09T04:27:34Zfa_IR
dc.date.available2021-02-27T04:27:44Z
dc.date.issued2014-03-09en_US
dc.date.issued1392-12-18fa_IR
dc.date.submitted2012-12-17en_US
dc.date.submitted1391-09-27fa_IR
dc.identifier.citationشهرام توفيقي, محمدامين شمسي, عبدالرضا صباحي, احمد عامريون, روح الله زابلي. (1392). دیدگاه و تجربیات کارکنان بیمارستان‌های منتخب شهر کرمان در خصوص استقرار گواهینامه‌ی سیستم مدیریت کیفیت-) ISO 9000 مطالعه‌ی کیفی). مدیریت اطلاعات سلامت, 11(1), 71-79.fa_IR
dc.identifier.issn1735-7853
dc.identifier.issn1735-9813
dc.identifier.urihttp://him.mui.ac.ir/index.php/him/article/view/1008
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/781643
dc.description.abstractمقدمه: امروزه توجه به مقوله‌ی کیفیت در سازمان‌های خدماتی فراگیر شده است. بسیاری از سازمان‌های خدماتی از جمله بیمارستان‌ها اقدام به اخذ گواهینامه‌ی سیستم مدیریت کیفیت (ISO 9000) کرده‌اند. هدف از این مطالعه ارایه‌ی دیدگاه و تجربیات کارکنان 3 بیمارستان دارای گواهینامه‌ی سیستم مدیریت کیفیت شهر کرمان، در خصوص استقرار این سیستم است. روش بررسی: این مطالعه به‌صورت کیفی در سال 1391 بر روی 30 نفر از کارکنان بخش‌های مختلف بیمارستان‌های شهر کرمان شامل حضرت فاطمه (س)، بهشتی و کاشانی با روش فتومنولوژی انجام شد. از مصاحبه‌ی ساختار یافته، نیمه ساختار یافته و بحث گروهی جهت جمع‌آوری داده‌ها بهره گرفته شد. مصاحبه‌ها ضبط، خط به خط دست‌نویس و سپس مطابق روش تحلیل محتوا مورد بررسی قرار گرفت. یافته‌ها: از بین 46 مضمون کلی، 4 مضمون اصلی «بهبود، تبلیغات، عدم تعهد مدیران ارشد و عدم مشارکت کارکنان» به‌دست آمد و علی‌رغم دیدگاه مثبت کارکنان به ماهیت سیستم مدیریت کیفیت، عملکرد این سیستم را در بیمارستان متبوع‌شان به دلیل عدم مشارکت کارکنان به‌خصوص پزشکان، عدم تعهد مدیران و اخذ گواهینامه برای استفاده از جنبه‌ی تبلیغاتی آن، فاقد کارایی مطلوب دانستند. بحث: استقرار سیستم‌های مدیریت کیفیت در بیمارستان‌ها، تضمینی برای کیفیت خدمات در آن‌ها نیست و موفق بودن استقرار این سیستم به عوامل مختلفی مانند آموزش، تعهد مدیران ارشد و مشارکت تمامی کارکنان به‌خصوص پزشکان بستگی دارد. واژه‌های کلیدی: مدیریت کیفیت جامع؛ بیمارستان‌ها؛ کارکنانfa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی اصفهانfa_IR
dc.relation.ispartofمدیریت اطلاعات سلامتfa_IR
dc.subjectمدیریت کیفیت جامعfa_IR
dc.subjectبیمارستان‌هاfa_IR
dc.subjectکارکنانfa_IR
dc.titleدیدگاه و تجربیات کارکنان بیمارستان‌های منتخب شهر کرمان در خصوص استقرار گواهینامه‌ی سیستم مدیریت کیفیت-) ISO 9000 مطالعه‌ی کیفی)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentاستاديار، مديريت خدمات بهداشتي و درماني، دانشگاه علوم پزشکي بقيه الله، تهران، ايرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوي دکتراي تخصصي، مديريت خدمات بهداشتي و درماني، دانشگاه علوم پزشکي بقيه الله، تهران، ايرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستاديار، اعصاب و روان، دانشگاه علوم پزشکي کرمان، کرمان، ايرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشيار، مديريت خدمات بهداشتي و درماني، دانشگاه علوم پزشکي بقيه الله، تهران، ايرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوي دکتراي تخصصي، مديريت خدمات بهداشتي درماني، دانشگاه علوم پزشکي تهران و مربي، دانشگاه علوم پزشکي بقيه الله، تهران، ايرانfa_IR
dc.citation.volume11
dc.citation.issue1
dc.citation.spage71
dc.citation.epage79


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد