نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمسعود فردوسيfa_IR
dc.contributor.authorمرضيه فتاحيfa_IR
dc.contributor.authorسمانه جعفريfa_IR
dc.date.accessioned1399-12-09T04:21:28Zfa_IR
dc.date.accessioned2021-02-27T04:21:38Z
dc.date.available1399-12-09T04:21:28Zfa_IR
dc.date.available2021-02-27T04:21:38Z
dc.date.issued2013-02-25en_US
dc.date.issued1391-12-07fa_IR
dc.date.submitted2013-01-09en_US
dc.date.submitted1391-10-20fa_IR
dc.identifier.citationمسعود فردوسي, مرضيه فتاحي, سمانه جعفري. (1391). طرح جا و مکان در بازسازی بخش اورژانس بیمارستان شریعتی اصفهان. مدیریت اطلاعات سلامت, 0(0)fa_IR
dc.identifier.issn1735-7853
dc.identifier.issn1735-9813
dc.identifier.urihttp://him.mui.ac.ir/index.php/him/article/view/1108
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/781619
dc.description.abstractمقدمه: مطالعات طرح جا و مکان جهت پاسخ‌گویی بهتر به نیازها و افزایش کارایی فضاهای فیزیکی بیمارستان انجام می‌شود. از این رو، هدف عمده‌ی این پژوهش، اصلاح فرایندهای گردش کار بخش اورژانس از طریق مطالعه‌ی طرح جا و مکان در روند بازسازی بخش اورژانس بیمارستان دکتر شریعتی اصفهان به عنوان یکی از بزرگ‌ترین بیمارستان‌های استان در سال 1390 در امر رسیدگی به بیماران اورژانسی بود. روش بررسي: پژوهش حاضر یک مطالعه‌ی توصیفی از نوع موردی، مرتبط با فضاهای بخش اورژانس بیمارستان شریعتی در سال 1390 بود. داده‌ها در 4 قسمت بررسی شرح وظایف و عملکردها، جریان گردش کار، چالش‌ها، فضاهای موجود و تغییرات طراحی، تقسیم‌بندی شدند و مشاهدات مستقیم جهت تدوین فرایندهای موجود کاری مطابق با کلیه‌ی فضاهای بالینی و پشتیبانی موجود در نقشه‌های بخش اورژانس سال 1390، از طریق پرسش‌نامه‌ی استاندارد (مدیریت سازمان تأمین اجتماعی استان) جمع‌آوری گردید. در نهایت تحلیل داده‌ها از طریق نرم‌افزار Excel انجام شد. يافته‌ها: از بین 6 هدف بازسازی، «راه‌اندازی تریاژ» اولویت اول را به خود اختصاص داد و در میان فرایندها و فضاهای بخش، فرایندهای پذیرش بیماران اورژانسی، مسمومیت و کودکان و فضاهای ورودی، تریاژ و قسمت بیماران بدحال و غیر بدحال اساسی‌ترین تغییرات را منطبق بر اولویت‌های استخراج شده داشتند. نتيجه‌گيري: با توجه به استانداردهای اعتباربخشی مبنی بر الزام رعایت استانداردهای واحد ساختمان، ضروری است مدیران بیمارستان‌ها به واحد مذکور -که یکی از علل مهم رضایتمندی است- توجه خاصی داشته باشند و این روش ساده، جامع و قابل اجرای مطالعه را در طی بازسازی بخش‌های بیمارستان، اصلاح عملکردها و فرایندها، تدوین برنامه‌ی بهبود کیفیت واحد ساختمان منطبق بر استانداردهای اعتباربخشی به کار گیرند. واژه‌‌هاي کليدي: بیمارستان‌ها؛ خدمات اورژانس بیمارستان؛ طرح جا و مکانfa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی اصفهانfa_IR
dc.relation.ispartofمدیریت اطلاعات سلامتfa_IR
dc.subjectبیمارستانfa_IR
dc.subjectبخش اورژانسfa_IR
dc.subjectفضای فیزیکیfa_IR
dc.subjectبازسازی.fa_IR
dc.titleطرح جا و مکان در بازسازی بخش اورژانس بیمارستان شریعتی اصفهانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentاستاديار، مديريت خدمات بهداشتي و درماني، مرکز تحقيقات مديريت و اقتصاد سلامت، دانشکده‌ي مديريت واطلاع‌رساني پزشکي، دانشگاه علوم پزشکي اصفهان، اصفهان، ايرانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس، مديريت خدمات بهداشتي درماني، دانشکده‌ي مديريت واطلاع‌رساني پزشکي، دانشگاه علوم پزشکي اصفهان، اصفهان، ايرانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس، مديريت خدمات بهداشتي درماني، دانشکده‌ي مديريت واطلاع‌رساني پزشکي، دانشگاه علوم پزشکي اصفهان، اصفهان، ايرانfa_IR
dc.citation.volume0
dc.citation.issue0


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد