نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorهاشمی, سید عبدالمهدیfa_IR
dc.contributor.authorاستاجلو, محمدfa_IR
dc.contributor.authorصدری‌پور, سروشfa_IR
dc.date.accessioned1399-12-09T02:34:19Zfa_IR
dc.date.accessioned2021-02-27T02:34:19Z
dc.date.available1399-12-09T02:34:19Zfa_IR
dc.date.available2021-02-27T02:34:19Z
dc.date.issued2021-01-20en_US
dc.date.issued1399-11-01fa_IR
dc.date.submitted2017-08-24en_US
dc.date.submitted1396-06-02fa_IR
dc.identifier.citationهاشمی, سید عبدالمهدی, استاجلو, محمد, صدری‌پور, سروش. (1399). تحلیل مکانیزم‌های انتقال‌حرارت در پخت نان‌های سنتی مسطح به‌منظور بهبود کیفیت نان و کاهش مصرف سوخت. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 52(11), 171-180. doi: 10.22060/mej.2017.13308.5598fa_IR
dc.identifier.issn2008-6032
dc.identifier.issn2476-3446
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2017.13308.5598
dc.identifier.urihttps://mej.aut.ac.ir/article_2707.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/780627
dc.description.abstractبا برآورد سهم مکانیزم‌های مختلف انتقال‌حرارت در پخت نان‌های مختلف می‌توان راهکارهایی برای بهبود کیفیت نان و کاهش مصرف انرژی ارائه نمود. در این مطالعه، با انجام آزمایش و اندازه‌گیری، روابط تحلیلی و محاسبات ریاضی، سهم مکانیزم‌های مختلف انتقال‌حرارت در پخت نان‌های مختلف سنتی مسطح دست‌پز (سنگک، بربری و تافتون) تعیین می‌شود و سپس با توجه به نتایج، برای تنورهای مربوطه برآورد بهینه‌سازی انجام می‌شود. این بهنه‌سازی شامل اصلاح هندسه تنور، کنترل سهم هوای اضافی، بهبود خواص ترموفیزیکی کف تنور و خواص تشعشعی دیواره‌ها و سقف تنور می‌شود. هدف بهینه‌سازی در مطالعه حاضر ابتدا بهبود کیفیت نان (با کنترل پخت یکنواخت تمام قسمت‌های نان) و سپس کاهش مصرف انرژی (با کاهش زمان مناسب پخت نان) است. نتایج نشان داد که در نانوایی‌های سنگک و بربری سهم مکانیزم انتقال‌حرارت جابه‌جایی (طبیعی و اجباری) در مقایسه با مکانیزم‌های هدایت و تشعشع حرارتی قابل صرف‌نظر است. نتایج بهینه‌سازی ضریب‌های نفوذ حرارتی و صدور دیواره‌های تنور نشان داد که می‌توان مصرف سوخت نانوایی‌های سنگک، بربری و تافتون را به‌ترتیب در حدود 26%، 28% و 8% کاهش داد. همچنین در شرایط بهینه برای تمامی نانوایی‌ها، کاهش درصد هوای اضافی از مقادیر موجود تا 10% منجر به کاهش بیش از 90% از تلفات هوای اضافی شد.fa_IR
dc.format.extent932
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)fa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2017.13308.5598
dc.subjectمطالعه تجربی و تحلیلیfa_IR
dc.subjectنان مسطحfa_IR
dc.subjectانتقال‌حرارتfa_IR
dc.subjectبهینه‌سازیfa_IR
dc.subjectکاهش مصرف سوختfa_IR
dc.subjectاحتراق و آلودگی هواfa_IR
dc.subjectکارایی انرژی در ساختمان و صنعتfa_IR
dc.titleتحلیل مکانیزم‌های انتقال‌حرارت در پخت نان‌های سنتی مسطح به‌منظور بهبود کیفیت نان و کاهش مصرف سوختfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentکاشان-کیلومتر 6 بلوار قطب راوندی-دانشگاه کاشان-دانشکده مهندسی- گروه مهندسی مکانیکfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه کاشان، دانشکده مهدسی مکانیکfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه کاشان، دانشکده مهندسی مکانیکfa_IR
dc.citation.volume52
dc.citation.issue11
dc.citation.spage171
dc.citation.epage180


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد