| dc.contributor.author | هاشمی, سید عبدالمهدی | fa_IR |
| dc.contributor.author | استاجلو, محمد | fa_IR |
| dc.contributor.author | صدریپور, سروش | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-12-09T02:34:19Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2021-02-27T02:34:19Z | |
| dc.date.available | 1399-12-09T02:34:19Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2021-02-27T02:34:19Z | |
| dc.date.issued | 2021-01-20 | en_US |
| dc.date.issued | 1399-11-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2017-08-24 | en_US |
| dc.date.submitted | 1396-06-02 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | هاشمی, سید عبدالمهدی, استاجلو, محمد, صدریپور, سروش. (1399). تحلیل مکانیزمهای انتقالحرارت در پخت نانهای سنتی مسطح بهمنظور بهبود کیفیت نان و کاهش مصرف سوخت. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 52(11), 171-180. doi: 10.22060/mej.2017.13308.5598 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2008-6032 | |
| dc.identifier.issn | 2476-3446 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22060/mej.2017.13308.5598 | |
| dc.identifier.uri | https://mej.aut.ac.ir/article_2707.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/780627 | |
| dc.description.abstract | با برآورد سهم مکانیزمهای مختلف انتقالحرارت در پخت نانهای مختلف میتوان راهکارهایی برای بهبود کیفیت نان و کاهش مصرف انرژی ارائه نمود. در این مطالعه، با انجام آزمایش و اندازهگیری، روابط تحلیلی و محاسبات ریاضی، سهم مکانیزمهای مختلف انتقالحرارت در پخت نانهای مختلف سنتی مسطح دستپز (سنگک، بربری و تافتون) تعیین میشود و سپس با توجه به نتایج، برای تنورهای مربوطه برآورد بهینهسازی انجام میشود. این بهنهسازی شامل اصلاح هندسه تنور، کنترل سهم هوای اضافی، بهبود خواص ترموفیزیکی کف تنور و خواص تشعشعی دیوارهها و سقف تنور میشود. هدف بهینهسازی در مطالعه حاضر ابتدا بهبود کیفیت نان (با کنترل پخت یکنواخت تمام قسمتهای نان) و سپس کاهش مصرف انرژی (با کاهش زمان مناسب پخت نان) است. نتایج نشان داد که در نانواییهای سنگک و بربری سهم مکانیزم انتقالحرارت جابهجایی (طبیعی و اجباری) در مقایسه با مکانیزمهای هدایت و تشعشع حرارتی قابل صرفنظر است. نتایج بهینهسازی ضریبهای نفوذ حرارتی و صدور دیوارههای تنور نشان داد که میتوان مصرف سوخت نانواییهای سنگک، بربری و تافتون را بهترتیب در حدود 26%، 28% و 8% کاهش داد. همچنین در شرایط بهینه برای تمامی نانواییها، کاهش درصد هوای اضافی از مقادیر موجود تا 10% منجر به کاهش بیش از 90% از تلفات هوای اضافی شد. | fa_IR |
| dc.format.extent | 932 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه صنعتی امیر کبیر | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر) | fa_IR |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22060/mej.2017.13308.5598 | |
| dc.subject | مطالعه تجربی و تحلیلی | fa_IR |
| dc.subject | نان مسطح | fa_IR |
| dc.subject | انتقالحرارت | fa_IR |
| dc.subject | بهینهسازی | fa_IR |
| dc.subject | کاهش مصرف سوخت | fa_IR |
| dc.subject | احتراق و آلودگی هوا | fa_IR |
| dc.subject | کارایی انرژی در ساختمان و صنعت | fa_IR |
| dc.title | تحلیل مکانیزمهای انتقالحرارت در پخت نانهای سنتی مسطح بهمنظور بهبود کیفیت نان و کاهش مصرف سوخت | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | کاشان-کیلومتر 6 بلوار قطب راوندی-دانشگاه کاشان-دانشکده مهندسی- گروه مهندسی مکانیک | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه کاشان، دانشکده مهدسی مکانیک | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه کاشان، دانشکده مهندسی مکانیک | fa_IR |
| dc.citation.volume | 52 | |
| dc.citation.issue | 11 | |
| dc.citation.spage | 171 | |
| dc.citation.epage | 180 | |