دوره 52, شماره 11
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
بررسی عملکرد یک سیستم سرمایشی مرکب دسیکنت و دیوار ترومب و بهینه سازی مساحت دیوار در شرایط پایا
(دانشگاه صنعتی امیر کبیر, 2021-01-20)استفاده از سیستم دیوار ترومب برای تهیه گرمای مورد نیاز احیاء چرخ دسیکنت و بررسی اندازه مساحت دیوار و رسیدن به یک شرایط آسایش تهویه مطبوع، ایده اصلی این مقاله است. در این مقاله به مدلسازی چرخ دسیکنت خورشیدی که گرمای مورد ...
-
تحلیل مکانیزمهای انتقالحرارت در پخت نانهای سنتی مسطح بهمنظور بهبود کیفیت نان و کاهش مصرف سوخت
(دانشگاه صنعتی امیر کبیر, 2021-01-20)با برآورد سهم مکانیزمهای مختلف انتقالحرارت در پخت نانهای مختلف میتوان راهکارهایی برای بهبود کیفیت نان و کاهش مصرف انرژی ارائه نمود. در این مطالعه، با انجام آزمایش و اندازهگیری، روابط تحلیلی و محاسبات ریاضی، سهم ...
-
بررسی تجربی رفتار هیدرودینامیکی و شکست جت مایع با و بدون حضور میدان الکتریکی
(دانشگاه صنعتی امیر کبیر, 2021-01-20)در کار حاضر، رفتار هیدرودینامیکی جت سیال با و بدون اعمال میدان الکتریکی مطالعه شده و اثر شدت و جهت اعمال میدان الکتریکی بر ناپایداری و شکست جت به روش تجربی مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج بهدست آمده نشان میدهند که در ...
-
ارائه هندسه توسعه یافته صفحه انتهایی برای ایجاد توزیع یکنواخت فشار تماسی روی سطح فعال پیلسوختی پلیمری
(دانشگاه صنعتی امیر کبیر, 2021-01-20)مقاومت تماسی بین صفحات پیلسوختی تاثیر زیادی در بازدهی پیلهای سوختی پلیمری دارد. هندسه صفحه انتهایی پیلسوختی پلیمری تاثیر قابل توجهی بر توزیع فشار تماسی روی مجموعه غشا و الکترود و میزان مقاومت تماسی بین صفحات دارد. در ...
-
بررسی آزمایشگاهی تأثیر شرایط عملکردی مختلف پیل سوختی غشای پلیمری برتوان تولیدی و مدیریت آب
(دانشگاه صنعتی امیر کبیر, 2021-01-20)در پژوهش حاضر تأثیر استوکیومتری آند،کاتد و دمای گازهای ورودی بر مدیریت آب و عملکرد پیل سوختی غشای پلیمری با استفاده از تکنیک طراحی آزمایش و عکسبرداری مستقیم موردمطالعه قرارگرفته است. بهمنظور مشاهده انباشت آب در کانالهای ...
-
بررسی عددی تاثیر مکان قرارگیری دمنده بر بیشینه دما و گسترش جریان دود در آتش سوزی داخل تونل ها
(دانشگاه صنعتی امیر کبیر, 2021-01-20)طراحی یک سیستم تهویه اضطراری کارآمد یکی از راهکارهای اصلی مقابله با پدیده خطرناک آتش سوزی در تونل است. یکی از مهمترین پارامترها در مبحث کنترل دود، سرعت بحرانی تهویه می باشد. در کار حاضر پارامتری به نام دبی حجمی بحرانی معرفی ...
-
مطالعه آزمایشگاهی نحوه انتشار شعله پیش آمیخته متان-هوا در محفظه بسته با حضور مانع متخلخل
(دانشگاه صنعتی امیر کبیر, 2021-01-20)نحوه انتشار و شکل جبهه شعله پیش آمیخته استوکیومتری متان-هوا در یک محفظه بسته با ابعاد cm50×11×8 و اثر مانع متخلخل با درصد تخلخل 95 با 20 حفره در اینچ مربع در مسیر جریان، مورد مطالعه آزمایشگاهی قرار گرفته است. مطالعه رفتار ...
-
بررسی اثر جهت قرار گیری هیتر و کولر بر عملکرد یک مدار جابهجایی طبیعی مینیاتوری با نانو سیال آب-مس
(دانشگاه صنعتی امیر کبیر, 2021-01-20)امروزه مدارهای جابجایی طبیعی در سیستمهای صنعتی مختلفی مانند سیستمهای گرمایش خورشیدی، راکتورهای هستهای، سیستمهای زمین گرمایی، خنک سازی قطعات الکترونیکی و غیره کاربرد دارند. در یک مدار جابهجایی طبیعی، سیال عامل گرمای ...
-
بررسی اختلاط دو سیال متفاوت در یک میکروکانال با پره منحنی شکل به روش بولتزمن
(دانشگاه صنعتی امیر کبیر, 2021-01-20)در مطالعه حاضر اختلاط دو سیال با لزجتهای متفاوت در یک میکرو کانال مجهز به پره نوسانی منحنی شکل به روش شبکه بولتزمن با زمان آسایش چندگانه شبیهسازیشده و اثرات شکل هندسی، سرعت و دامنه نوسان پره منحنی شکل و نسبت لگاریتمی ...
-
بهینه سازی هندسه دهانه ورودی S-شکل باهدف کاهش افت فشار کل و بهبود یکنواختی جریان
(دانشگاه صنعتی امیر کبیر, 2021-01-20)دهانه ورودی به بخشی از هواپیما گفته میشود که وظیفه تأمین هوای موتور بهصورت یکنواخت و با حداقل افت فشار کل را عهدهدار است. امروزه با توجه به کاربردهای فراوان دهانههای ورودی S-شکل، بهینهسازی این دهانهها موردتوجه قرار ...
-
توسعه مدل کوپل کاملا لاگرانژی مبتنی بر هیدرودینامیک ذرات هموار برای شبیهسازی اندرکنش سیال – سازه
(دانشگاه صنعتی امیر کبیر, 2021-01-20)در مطالعه حاضر، یک مدل عددی کوپل برای مسائل گذرای اندرکنش سیال - سازه الاستیک برپایه روش هیدرودینامیک ذرات هموار (SPH) پیشنهاد شده است. فرایند کوپل بین یک مدل سیال هیدرودینامیک ذرات هموار تراکم ناپذیر (ISPH) و مدل سازه ...
-
شبیهسازی عددی لایهمرزی غلظت لیپوپروتئینهای کمچگال در یک شریان مستقیم و بررسی اثرات تنش برشی
(دانشگاه صنعتی امیر کبیر, 2021-01-20)لیپوپروتئینهای کمچگال (ال دی ال)، که به عنوان کلسترول بد شناخته میشوند، عامل اصلی شکلگیری عارضه تصلب شرایین به حساب میآیند. تجمع غیرطبیعی ال دی ال در دیواره شریان و در نتیجه تشکیل اکسید ال دی ال میتواند منجر به تصلب ...
-
شبیهسازی و تحلیل عددی سه بعدی تولید آنتروپی محلی و اگزرژی تخریبی در پره استاتور یک توربینگاز نمونه
(دانشگاه صنعتی امیر کبیر, 2021-01-20)آنتروپی به عنوان یک پارامتر کلیدی، محدودیت تئوری عملکرد و کیفیت بسیاری از کاربردهای مهندسی را فراهم آورده است. در این پژوهش تحلیل سه بعدی تولید آنتروپی، تولید آنتروپی محلی و اگزرژی تخریبی پره استاتور توربین به کمک کدنویسی ...
-
بررسی شرایط پایداری و همسازی ترمودینامیکی در منحنی همزیستی فازهای مایع و بخار در مدل اصلاح شده پتانسیل ساختگی
(دانشگاه صنعتی امیر کبیر, 2021-01-20)در این مقاله، شرایط همگرایی و همسازی ترمودینامیکی مدل کوپراشتاخ به منظور شبیهسازی یک قطرهی دو بعدی، بررسی شده است. برای انجام این کار، منحنی همزیستی دو فاز مایع و گاز با توجه به پارامترهای مربوط به تابع پتانسیل و ضریب ...
-
بررسی تجربی میدان جریان القائی درون ریز و فرو وزش در زیر ملخهای کوچک پشت سرهم
(دانشگاه صنعتی امیر کبیر, 2021-01-20)در این مطالعه از یک دستگاه آزمایشگاهی چند منظوره ساخته شده به همراه یک بدنه مدل با ملخهای پشت سرهم برای انجام تعدادی از آزمایش ها به منظور درک دقیق رفتار جریان درونریز و فرووزش این ملخها استفاده شد. نتایج بدست آمده ...
-
بررسی پیوند با زوایای منفرجه برای کاهش شکست فیستول با استفاده از مدلسازی عددی
(دانشگاه صنعتی امیر کبیر, 2021-01-20)با توجه به نقش تعیینکنندهی زاویهی پیوند در کارایی فیستول برای دیالیز، پیوندهای منفرجه با زوایای 90، 120، 135 و 145 طراحی و شبیهسازی شده و نتایج از نقطهنظر الگوهای جریان در محل پیوند و تنشبرشی در دیوارهی فیستول مورد ...
-
مطالعه تحلیلی و آزمایشگاهی دینامیک سقوط قطرات نیوتنی در رژیم لختی با اعداد رینولدز پایین
(دانشگاه صنعتی امیر کبیر, 2021-01-20)بررسی جریانهای دو فازی به خصوص بررسیهای مربوط به حرکت قطرات یک سیال در سیالی دیگر دارای کاربرد گستردهای از جمله در صنایع نفت و گاز، صنایع پزشکی و داروسازی، استخراج فلزات، نیروگاهها و مبدلهای حرارتی دارد. در مقاله حاضر، ...
-
تاثیر اعمال دمش جانبی ثابت بر روی ضرایب آیرودینامیکی یک مدل بال هواپیمای مانورپذیر
(دانشگاه صنعتی امیر کبیر, 2021-01-20)در این تحقیق، اثر دمش جانبی ثابت بر روی ضرایب آیرودینامیکی یک مدل بال هواپیمای جنگنده مانور پذیر، با استفاده از نرمافزار فلوئنت به صورت سهبعدی شبیهسازی شده و مورد مطالعه قرار گرفته است. بررسیها در عدد ماخ 0.4 و در ...



