نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorیوسلیانی, غلامعلیfa_IR
dc.contributor.authorیوسلیانی, غلامعلیfa_IR
dc.contributor.authorبهرنگی, محمدرضاfa_IR
dc.contributor.authorبهرنگی, محمدرضاfa_IR
dc.contributor.authorآراسته, حمیدرضاfa_IR
dc.contributor.authorآراسته, حمیدرضاfa_IR
dc.contributor.authorعبداللهی, بیژنfa_IR
dc.contributor.authorعبداللهی, بیژنfa_IR
dc.date.accessioned1399-12-03T21:29:05Zfa_IR
dc.date.accessioned2021-02-21T21:29:06Z
dc.date.available1399-12-03T21:29:05Zfa_IR
dc.date.available2021-02-21T21:29:06Z
dc.date.issued2018-08-01en_US
dc.date.issued1397-05-10fa_IR
dc.identifier.citationیوسلیانی, غلامعلی, یوسلیانی, غلامعلی, بهرنگی, محمدرضا, بهرنگی, محمدرضا, آراسته, حمیدرضا, آراسته, حمیدرضا, عبداللهی, بیژن, عبداللهی, بیژن. (1397). طراحی الگوی ارزیابی عملکرد نظام پژوهش در آموزش و پرورش (مورد مطالعه: گروههای تحقیق و پژوهش ادارات کل آموزش و پرورش استانها). فصلنامه علمی - پژوهشی تعلیم و تربیت, 34(2), 31-52.fa_IR
dc.identifier.issn1017-4133
dc.identifier.urihttp://qjoe.ir/article-1-1056-other.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/759029
dc.description.abstractهدف اصلی مطالعه حاضر، طراحی الگویی برای ارزیابی عملکرد گروههای تحقیق و پژوهش ادارات کل آموزش و پرورش استانها بوده است. این پژوهش با رویکردی کیفی و روش تحلیل محتوا انجام گرفته است. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه خبرگان و رؤسای گروههای تحقیق و پژوهش ادارات کل آموزش و پرورش استانها و نیز کلیه اسناد منتشر شده در حوزه پژوهش در آموزش و پرورش است که در آنها به نوعی به مأموریتها، اهداف و راهبردهای نظام پژوهش، فعالیتهای اساسی، وظایف و فعالیتهای کارکنان و نیز ملزومات مورد نظر برای انجام وظایف و فعالیتهای گروههای تحقیق و پژوهش پرداخته شده است. در این پژوهش از میان جامعه آماری، 8 نفر  با روش نمونه‌گیری هدفمند، انتخاب شده و مورد مصاحبه قرار گرفته‌اند. همچنین کلیه اسناد مرتبط شناسایی‌شده و  به‌­عنوان نمونه پژوهش، مورد بررسی قرار گرفته است. برای گرد‌آوری داده‌ها، از مصاحبه نیمه‌­ساختاریافته و فرم تحلیل محتوا استفاده شده است. با توجه به کدهای استخراج ‌شده از تحلیل محتوا، تعداد 99 شاخص تدوین شده و شاخصهای تدوین‌شده در مقوله‌های گوناگون دسته‌بندی شده‌اند. این شاخصها در جلسه‌ای با حضور 5 نفر از مصاحبه‌شوندگان بررسی و تعداد 22 شاخص حذف شده است. در پایان با توجه به مقوله‌ها و شاخصهای تدوین‌شده، الگوی ارزیابی عملکرد طراحی شده که این الگو، دربرگیرندۀ 15 مقوله است. از میان این 15 مقوله، پنج مقوله مرتبط با دروندادها و پنج مقوله نیز مرتبط با فرایندها است. بروندادها و دستاوردهای پژوهشی، پیامدها و اثرات، کارایی، اقدام‌پژوهی و تشویق و حمایت نیز پنج مقوله دیگر الگوی ارزیابی عملکرد گروههای تحقیق و پژوهش ادارات کل آموزش و پرورش استانهاست.  fa_IR
dc.format.extent551
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherوزارت آموزش و پرورشfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه علمی - پژوهشی تعلیم و تربیتfa_IR
dc.relation.ispartofQuarterly Journal Of Educationen_US
dc.subjectارزیابی عملکردfa_IR
dc.subjectگروههای تحقیق و پژوهشfa_IR
dc.subjectنظام پژوهش در آموزش و پرورشfa_IR
dc.subjectشاخصهای ارزیابی عملکردfa_IR
dc.subjectعمومىfa_IR
dc.titleطراحی الگوی ارزیابی عملکرد نظام پژوهش در آموزش و پرورش (مورد مطالعه: گروههای تحقیق و پژوهش ادارات کل آموزش و پرورش استانها)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.citation.volume34
dc.citation.issue2
dc.citation.spage31
dc.citation.epage52


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد