طراحی الگوی ارزیابی عملکرد نظام پژوهش در آموزش و پرورش (مورد مطالعه: گروههای تحقیق و پژوهش ادارات کل آموزش و پرورش استانها)
| dc.contributor.author | یوسلیانی, غلامعلی | fa_IR |
| dc.contributor.author | یوسلیانی, غلامعلی | fa_IR |
| dc.contributor.author | بهرنگی, محمدرضا | fa_IR |
| dc.contributor.author | بهرنگی, محمدرضا | fa_IR |
| dc.contributor.author | آراسته, حمیدرضا | fa_IR |
| dc.contributor.author | آراسته, حمیدرضا | fa_IR |
| dc.contributor.author | عبداللهی, بیژن | fa_IR |
| dc.contributor.author | عبداللهی, بیژن | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-12-03T21:29:05Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2021-02-21T21:29:06Z | |
| dc.date.available | 1399-12-03T21:29:05Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2021-02-21T21:29:06Z | |
| dc.date.issued | 2018-08-01 | en_US |
| dc.date.issued | 1397-05-10 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | یوسلیانی, غلامعلی, یوسلیانی, غلامعلی, بهرنگی, محمدرضا, بهرنگی, محمدرضا, آراسته, حمیدرضا, آراسته, حمیدرضا, عبداللهی, بیژن, عبداللهی, بیژن. (1397). طراحی الگوی ارزیابی عملکرد نظام پژوهش در آموزش و پرورش (مورد مطالعه: گروههای تحقیق و پژوهش ادارات کل آموزش و پرورش استانها). فصلنامه علمی - پژوهشی تعلیم و تربیت, 34(2), 31-52. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 1017-4133 | |
| dc.identifier.uri | http://qjoe.ir/article-1-1056-other.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/759029 | |
| dc.description.abstract | هدف اصلی مطالعه حاضر، طراحی الگویی برای ارزیابی عملکرد گروههای تحقیق و پژوهش ادارات کل آموزش و پرورش استانها بوده است. این پژوهش با رویکردی کیفی و روش تحلیل محتوا انجام گرفته است. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه خبرگان و رؤسای گروههای تحقیق و پژوهش ادارات کل آموزش و پرورش استانها و نیز کلیه اسناد منتشر شده در حوزه پژوهش در آموزش و پرورش است که در آنها به نوعی به مأموریتها، اهداف و راهبردهای نظام پژوهش، فعالیتهای اساسی، وظایف و فعالیتهای کارکنان و نیز ملزومات مورد نظر برای انجام وظایف و فعالیتهای گروههای تحقیق و پژوهش پرداخته شده است. در این پژوهش از میان جامعه آماری، 8 نفر با روش نمونهگیری هدفمند، انتخاب شده و مورد مصاحبه قرار گرفتهاند. همچنین کلیه اسناد مرتبط شناساییشده و بهعنوان نمونه پژوهش، مورد بررسی قرار گرفته است. برای گردآوری دادهها، از مصاحبه نیمهساختاریافته و فرم تحلیل محتوا استفاده شده است. با توجه به کدهای استخراج شده از تحلیل محتوا، تعداد 99 شاخص تدوین شده و شاخصهای تدوینشده در مقولههای گوناگون دستهبندی شدهاند. این شاخصها در جلسهای با حضور 5 نفر از مصاحبهشوندگان بررسی و تعداد 22 شاخص حذف شده است. در پایان با توجه به مقولهها و شاخصهای تدوینشده، الگوی ارزیابی عملکرد طراحی شده که این الگو، دربرگیرندۀ 15 مقوله است. از میان این 15 مقوله، پنج مقوله مرتبط با دروندادها و پنج مقوله نیز مرتبط با فرایندها است. بروندادها و دستاوردهای پژوهشی، پیامدها و اثرات، کارایی، اقدامپژوهی و تشویق و حمایت نیز پنج مقوله دیگر الگوی ارزیابی عملکرد گروههای تحقیق و پژوهش ادارات کل آموزش و پرورش استانهاست. | fa_IR |
| dc.format.extent | 551 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | وزارت آموزش و پرورش | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | فصلنامه علمی - پژوهشی تعلیم و تربیت | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Quarterly Journal Of Education | en_US |
| dc.subject | ارزیابی عملکرد | fa_IR |
| dc.subject | گروههای تحقیق و پژوهش | fa_IR |
| dc.subject | نظام پژوهش در آموزش و پرورش | fa_IR |
| dc.subject | شاخصهای ارزیابی عملکرد | fa_IR |
| dc.subject | عمومى | fa_IR |
| dc.title | طراحی الگوی ارزیابی عملکرد نظام پژوهش در آموزش و پرورش (مورد مطالعه: گروههای تحقیق و پژوهش ادارات کل آموزش و پرورش استانها) | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | پژوهشي | fa_IR |
| dc.citation.volume | 34 | |
| dc.citation.issue | 2 | |
| dc.citation.spage | 31 | |
| dc.citation.epage | 52 |




